Trenger 5500 poeng, billigste måte å skaffe seg på?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Akira, 18. jan 2017.

  1. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Er relativt ny i EB poeng gamet, tenkte å høre om dere bonusguruer kunne hjelpe meg.
    Jeg trenger 5500 EB poeng til sølv, kvalifiseringsperioden min går ut 30.april '17. Har sett på reise til IAD 4-7.mars i Go til 3698,- som gir meg 8000 poeng.

    Er det kanskje andre muligheter (muligens billigere) måter til å skaffe seg de poenga kjapt?
     
  2. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Om du ikke har lyst å dra på den turen sånn egentlig, så kan du også kjøpe basispoeng 1 krone per poeng. Det er naturligvis feigt og må straffes i beste poengnisse-stil. Men men men om man har et oppdrag som gir mye penger og man tenker å ta en skikklig tur (ikke mileage-run) så kan det være en grei deal.

    Men sånn bortsett fra det, så ser din plan ut til å være utmerket. Alt over 2 basispoeng per krone er veldig bra. Som regel må du interkontinentalt for å få en så god ratio.

    Du kan også vente på et supersalg f.eks 2799,- for Oslo- New York, som også er den korteste interkontinentale reisen du kan gjøre, som er bra for et mileage run (i economy). Billigste poengreisen jeg har hatt tror jeg var oktober 2015-kampanjen til SAS (Friends & Family) hvor vi fikk Evenes-Hong Kong TR for 3400 per pers og nøyaktig 10.000 basispoeng (3 basispoeng per krone). Men det var altså helt ekstremt. Hadde jeg bestilt samme tur og vært gullmedlem eller platinum, ville jeg også fått 25% ekstra, og da hadde jeg vært oppe i 3,7 basispoeng per krone. Så i min verden er dette det ultimate tallet :)

    tre komma syv :)
     
    Insomnia4u liker dette
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil si at du allerede ha 14500 poeng? Hvordan har du fått de? Kanskje er det billigere å gå gjennom lags. Trenges bare 10 turer med SAS/Widerøe* for å få sølv.

    *) Ikke på anbudsruter :D
     
    Last edited: 18. jan 2017
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Tilbuds ruter som i tilbud er innafor. Men anbuds ruter er en annen ting ;)
    Se alle anbudsruter her : http://www.wideroe.no/anbudsruter
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    For å være pirkete; ikke på anbudsruter. Tilbudsruter gir vel kvalifiserende poeng/legs? :)
     
    TElg78 liker dette
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Endret :) Trodde jeg var 150 %^^
     
    Xflipper liker dette
  7. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Det enkleste og smarteste (?) er å kjøpe Gullkort av noen som er Diamant. Disse går for typisk 5000,-, og da får du i tillegg til alle Gull-fordelene 25% flere bonuspoeng. Det vil si at dersom du for eksempel flyr inn 20000 poeng i neste periode får du 5000 poeng ekstra som Gull. Pluss lounge-tilgang, fast-track, ekstra bagasje og prioritet i kundeservice. Ettersom du får 25 % ekstra poeng som gull er det også betydelig lettere å opprettholde gullkortet sammenlignet med å oppnå det første gang.
     
  8. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror heller jeg ville ventet til neste kvalifiseringsrunde var i gang, og så vurdert å kjøpe gull som nevnt over i denne heller.

    Nå er muligens jeg ikke den rette til å klage, da jeg bare er EBB selv, men er det virkelig verdt å ta en milage run for et sølvkort?
     
  9. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Ville ikke tatt en MR for å oppnå sølv.. Helt sikkert noen som vil gi deg et sølvkort her inne! Sats på gull i neste periode i stedet! :)
     
  10. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, er slikt jeg vurderer. NYC er ikke en by for meg, IAD er en by jeg heller vil dra til da jeg har venner som bor ved Fairfax.
     
  11. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Har hatt en tur til USA og domestic i august, også en vei med TG nå nylig til SGN.
     
  12. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3

    Takk for svar :)
     
  13. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Om noen av dere vil gi bort et sølvkort, så send en pm. Vi blir nok enig om noe :)
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    DITTO, ingen vits å strekke seg for langt eetter sølvkort.

    Med de lave kravene det er for sølv så ser jeg ikke at man hverken har behov for det eller at man bør bruke en krone ekstra på å få det.
     
  15. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Sølvkortet fikk ny verdi da sas begynte å selge baggasjefrie billetter. Vi drar hele familien til LHR i høstferien, og med 3xEBS og 1xEBG er baggasjefrie billetter helt gull. (eller sølv, om du vil).

    Sølvkort omsettes, de også. Jeg har sett dem gå for mellom 500 og 1000. Får du et for 500kr, har du spart det inn på en tur eller to ved å velge Go light istedenfor vanlig Go.

    /koffert.
     
    Akira liker dette

Del denne siden