Trenger hjelp og tips

Tråd i 'Reisemål' startet av Makri, 14. jan 2020.

  1. Makri

    Makri Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Jeg har p.d.d. tre Companion Tickets (en for europa/Amex Classic og to hele verden/Amex Elite). Jeg har dessverre bare 130.000 poeng på min konto for øyeblikket, og derfor ønsker jeg å spørre dere som er mer erfarne enn meg: hvordan skal jeg få mest utbytte av dette? Samboeren har aldri vært i Venezia, så det er ett sted jeg vil ta henne med. Utover det har jeg ingen preferanser på europa/asia/USA, selv om de to sistnevnte innser jeg at kan bli vanskelig med så lite som 130.000 poeng. Noen som har gode tips til hvordan jeg skal mest utbytte, og hvilke destinasjoner jeg burde vurdere? Både jeg og samboeren er glade i europa, spesielt sør, og har vært i Spania, Italis og Ungarn.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    SAS til USA eller Asia, eller Star Alliance til Nord-Afrika/midtøsten eller USA er mulig for to stk. med CT og 130K poeng. Alt dette i business.

    Selv hadde jeg ikke ofret en CT i Europa med mindre den likevel går ut på dato.
     
  4. Makri

    Makri Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det skal sjekkes ut, takk for tips. CT går vel ut på dato ett år etter at de er tildelt, så det betyr at jeg har tre stykk som utgår i slutten av 2020...
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Europa CT er vel bare å blåse på en tur til Venezia.
     
  6. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    De er normalt gyldige ut inntjeningsåret + hele neste år.
     
  7. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ville reist til zanzibar/seychellene for 105 000 poeng og brukt resten på en kampanje i europa når det dukker opp.
     
  8. Makri

    Makri Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønner. Jeg fikk de tildelt før jul, så da er de vel gyldige til 31.12.20?


    Fristende! Vet du hvordan jeg bruker Companion Ticket og bestiller med SAS Eurobonus poeng når SAS tilsynelatende flyr til hverken Seychellene eller Zanzibar?
     
  9. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du ringer CT telefonen i Tallin.
     
  11. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
  12. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Om du velger å fly med Turkish er disse billettene tilgjengelig før SAS sine innenlandsforbindelser til Oslo og Køben, ergo må du først reservere fra feks oslo, arlanda eller køben via nettsiden til SAS, for deretter å ringe Ct-telefonen for å legge til evt forbindelse med SAS for å komme deg til oslo, køben osv.
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Dette høres tungvint ut. Kan man bestille på SAS sin nettside, kan Tallinn gjøre det samme, ofte mer enn hva nettsiden til SAS klare. Skal man uansett kontakte Tallinn, vil jeg la Tallinn håndtere hele bookingen.
     
  14. Makri

    Makri Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke hvis du finner billettene fredag kveld, det er to igjen og du er nervøs for at de forsvinner før mandag ;)
     

Del denne siden