Hei, Har bestilt 2 stk turer for hele familien som er betalt med blanding av kredittkort og cashpoints. Tur 1 er til Ålesund om 2uker, ikke fått noe informasjon fra Norwegian før jeg selv fant følgende: Når jeg trykker meg videre i appen under detaljer gir de meg beskjed om at reisen er endret. Utreise er endret til sent på kvelden. Da får jeg opp følgende valg -Jeg godtar endringen -Jeg ønsker å endre reisetidspunkt på en eller flere flyvinger -Jeg ønsker ikke å godta endringen og vil søke om refusjon av reisen Om jeg velger siste alternativ, vil totalbeløpet refunderes? Tur 2 er til Praha i påsken, her har Tsjekkerne stengt grensen, samt at Norske myndigheter har kommet med sine restriksjoner. Ingen informasjon foreløpig fra Norwegian. Her er ca 75% betalt med Cashpoints. Den turen blir det nok ingenting av, hva er våre rettigheter her?
Dere får nok alt refundert. Men det er for lenge til enda. Nå er det de som skal fly de neste tre-fire dagene som får hjelp. Smør dere med litt tålmodighet, så ordner de nok opp
Takk for svar Har ikke tatt kontakt grunnet det du nevner. Men syntes endringen langt inne i appen var merkelig. Og er nå kun 11 dager til oppsatt avreise. Vil man da få refundert det man har betalt kort/cashpoints tilbake?
Om cashpoints har utløpt er jeg litt usikker, men ellers har de jo en verdi som penger. Jeg ville ventet noen dager til. Dere skal jo uansett ikke reise så vidt jeg skjønte, så drøy noen dager før du ringer de
Takk for gode råd. Men er ikke den endringen jeg skisserte i trådstart veldig spesiell ? Ikke fått noe info på sms/ mail, samt at man må trykke seg inn på selve reisen. Om jeg velger nederste punkt står det eller ingenting om at alt blir refundert.
Der tikket det inn en mail fra Norwegian med tanke på turen til Praha ved Påske. Som følge av reiserestriksjoner i forbindelse med Covid-19, tilbyr vi nå refundering av dine billetter i form av CashPoints dersom du ønsker å utsette dine reiseplaner.
Fikk samme mail angående en av mine reiser. Betalte delvis med cashpoints, delvis med penger. Men hvis alt blir gjort om til cashpoints og Norwegian går konk, så får man vel sikkert stille seg pent bakerst i køen og antakeligvis ikke se noe igjen? Men, om jeg ikke gjør det, får jeg i alle fall tilbake den biten jeg har betalt med kredittkortet. Min reise er litt lenger frem i tid, 119 dager ifølge mailen, så jeg har god tid til å se an situasjonen. Litt avhengig av din reiseforsikring kan det hende at de dekker alle utlegg dersom du kanselerer, men da må du faktisk ha en reise å kanselere, og ikke kun noen cashpoints på konto.
Nylig vedtak i flyklagenemda sier at betaling med cashpoints gir grunnlag for full erstatning når man bruker forsikeing https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAAegQIBRAC&usg=AOvVaw0TW6GJ1nVKo0ui5VlLPbKv
Vi skal reise i morgen til LPA, ikke avlyst enda. Fått tilbud om alt tilbake i Cashpoints, men med restriksjon til November 2020. Norwegian fortsetter å være kyniske for å sikre seg mot krone refusjon, så slår de selskapet konkurs også er alt borte.
Er ikke dette en forsikringssak? Selv om flyet går så trenger ikke dere å reise. VIlle avbestilt, fått igjen de skattene og avgiftene du har krav på og kjørt resten på reiseforsikringen. Den som takker ja til cashpoints nå er litt mer positive enn det jeg er iallfall.
Jeg har allerede meldt det til reiseforsikringen. Men de har nok litt saksbehandlingskø om dagen er jeg redd. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Oppdatert: Tur 1 har jeg godtatt cashpoints på, siden avgangen fortsatt ser ut til å gå som planlagt. Hva tenker ekspertene om tur 2? Jeg er redd for at om jeg godtar cashpoints her så kan alt gå tapt.Samt at cashpointsene har kort utløpsfrist. Vil reiseforsikringen (Dnb Best) dekke totalkostnaden her?
Oppdatert ver 2.0. Norwegian tilbyr gratis ombooking, så da valgte jeg de beste alternativene for en lang høstferie i Praha. Denne reisen kostet opprinnelig langt mer en påske turen og turen blir langt lengre, vinn-vinn I verst tilfelle om Norwegian går konkurs, vil dette nå gå på reiseforsikring. Istedenfor å bytte med cashpoints som ville ha null verdi med samme skjebne.
Hvis det går flyreise til et sted mot UDs reiseråd så kan man avbestille, få tilbake avgiftene og få mellomlegget på reiseforsikringen i etterkant. Det krever vanligvis at man kan vise man har spurt om full refusjon først. Det er generelt en tryggere måte å få tilbake pengene enn å ta caspoints (pga konkursfaren), selv om det er noe mer hassle.
Har ikke satt meg inn i forsikringsvilkårene men antar at reiseforsikringen dekker en evt konkurs i Norwegian? Om en planlagt reise ikke blir noe av? Cashpointsene man evt har tilgode har jeg forstått har null verdi.
Er unntak for konkurs i DNB Best iallfall, så kan ikke tenke meg at noen andre dekker det. Konkurs går som regel på kredittkortet.