Trenger innspill til neste års sommerprosjket

Tråd i 'Reisemål' startet av Rapolo, 08. mai 2019.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,334
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle.

    Jeg holder på å planlegge sommerferien for 2020 som ikke går med fly, men med bil(!). Vi ser for oss å bruke alt fra 10 til 20 dager på tur.

    Reiseruten er ikke helt avgjort enda og det er her jeg håper dere globetrottere har noen gode innspill til ruteplanleggingen.

    Avreisen går fra Norge, strake veien til Stockholm og ta båten til Tallinn/Riga for så å kjøre sørover til Vilnius, Minsk, Lviv, og så videre sør i Øst-Europa. Det er ikke bestemt om man vil ta turen østover til Chisinau, Moldova, for så å fortsette til Bucuresti eller kjøre vestover til Kosice, Slovakia og sørover derfra.

    Vi ser for oss at vi ender opp i Sofia/Skjope/Tirana eller lignende, men dette er helt åpent.

    Det jeg håper noen kunne kommet med råd og anbefalinger om er hvilke byer vi bør besøke, eventuelt hvor mye tid man bør sette av til de destinasjonene dere anbefaler. Er det ting på veien (attraksjoner/natur/fjelltopper/spisesteder/overnatting you name it) som er verdt å stoppe ved, eventuelt ta en liten omvei for å få med seg? Eventuelt om det er noe vi bør unngå.

    Setter pris på alle innspill.
     
    RoadKing liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Spennende!
    Jeg kjørte Oslo-Stockholm-Helsinki-St. Petersburg-Tallinn-Riga-Vilnius-Minsk (og tilbake) for 11 år siden. Skal se om jeg finner noen notater fra turen.

    Husker at korshøyden i nærheten av Šiauliai i Litauen var verdt et besøk.
     

Del denne siden