Riktig god dag folkens, da er det ny tur og en helge tur til Istanbul. Overnatting i Wien i kveld før turen går videre i morgen tidlig. Første fly tur nå er til Stockholm fra Stavanger i en Crj900 (Cityjet) før vi flyr videre med Austrian Airlines senere i ettermiddag, da er det i en embraer195. Hele turen er i Business, og glemte å nevne så blir det Turkish Business ut fra Wien i morgen, med en A321. Følg med.
Så må jeg skrive noe jeg aldri før har gjort. Fly vertina som jobbet som ansvarlig på flygningen til Stockholm, herregud så kjekk hun var. Det er sååååå lenge siden jeg så noe så bra/nice som dette i dag . Hadde tatt en kaffe med henne allday long. Sorry gutta men jeg tørte ikke å ta bilde av henne denne gangen, kanskje neste gang? Hun smilte verfall hver gang hun gikk forbi meg noe som er vel positivt. Fikk en kald Carlsberg av henne og det tok ikke mer enn 1 time og 10min før vi landet. Så får vi se hva Østerrikere har å by på til Wien om en time cirka.
Sikkert hun som var på vår flight fra HEL for tre uker siden. Tok ikke foto jeg heller, men fikk tlfnr! Eksforloveden spurte for meg Neida, ikke noe tlfnr. Men en vin fikk jeg.
Og på bildet fra byen innerst i Gandsfjorden ser jeg mitt eget hus...….hvis jeg legger godviljen til.....
Da bor du vel ikke på plommeøya? For da er vel Jørpetau og Rennesøy i veien.. Litt normalt vær hjelper jo ikke på utsikten den veien..
Hei igjen folkens, beklager at jeg ikke skrev noe før nå. Men hadde det svært travelt i går. Turen fra Stockholm gikk smertefritt, bra mat og meget vennlige pursere. Som dere ser en pasta rett (vegetar) som var serdeles smakfull og en sjokolade mouse kake som utrolig god. Så fikk vi smake en hvit vin som jeg aldri har prøvd før, den beste så langt. Vil anbefale den på det sterkeste. Turen gikk meget raskt og vi landet 30min før rutetid. Turen videre med Turkish Airlines var helt utrolig, er ikke noe annet å si enn at de må være det beste selskapet i Europa, for å ikke nevne mat for det var i sær klasse. Det eneste vi var uheldige med er at setene i business var ikke de nye men vanlige økonomi seter. Vi fikk også utdelt ipads, høretelefoner, varmklut før avgang og drikke. Jeg gikk for lam til hovedrett og det var veldig bra, til forett var det kylling og oster, mens til dessert fikk vi rispudding. Turen fra Wien til Istanbul tok cirka 2 timer. Alt i alt en behagelig reise 4 av 5 stjerner denne gangen. Minus for økonomi stoler.
Hei igjen folkens, da begynte turen hjem fra Istanbul i dag flyr vi dere fra Wien til København før vi lander i Stavanger rundt 22:00. Vi var heldige i går og fløy med en A330-300 model til Wien noe som ga oss god plass og meget kjekk fly tur. 2timer og 10min var flytiden. Vi fikk også se hvor stor Havalimani flyplass er i Istanbul, og jeg må si at dette var mesterverk så det holder. Istanbul som by var kjekk og hyggelig men det er helt kaos der nede med 16 millioner mennesker. Må si at det også er dyrt og er du ikke kjent og må ta taxi hele tiden så kan det bli en dyr afære. Vi ble lurt et par ganger pris messig men sånn er det der nede. Bilder følger med. Resten av turen kommer her så følg med.