Har begynt å reise igjen, men jeg ser det er bygget om i område loungen var i Tromsø. Er denne stengt permanent, eller er det planer om å bygge ny?
Inntil videre, som nok mest trolig er permanent. SAS har vel ikke åpnet noen av cafeloungene etter pandemien. Den i Tromsø ble fjernet ifm. endringene som ble gjort når utvidelse av terminalen startet. Det ble på det tidspunktet sagt noe om at det kanskje kom en ny i når det arbeidet er ferdig. Men spørsmålet er vel om SAS kommer til åpne noen av disse igjen... Må nok tjene litt penger først.
Litt spesielle grunner i TOS, pga terminal-utbyggingen. Men min gjetting er at ingen SAS-cafe-lounger kommer tilbake, og at rullgardinen er permanent trukket ned (den som sier "see you tomorrow"). Tilbudet var dårlig, det kan neppe ha generert særlig extra-revenue for SAS, og det koster selvsagt med både bemanning og serveringen i loungen - selv om det mest gikk i boller og kaffe på både BGO, TRD, TOS og SVG. Som var de stedene jeg var mest.
Jeg tviler sterkt på at disse cafe-loungene kommer tilbake. Det må ha kostet mer enn det smaker for SAS. Dessuten var det ikke store serveringen å få. Når det er sagt så var jeg alltid overrasket over hvor mange som stakk innom disse stedene...