Trondheim til Fort Lauderdale i mai - 2 billetter selges svært rimelig

Tråd i 'Reisedeals' startet av TrondE68, 24. april 2019.

  1. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har to billetter fra Trondheim til Fort Lauderdale med Norwegian med utreise 17 mai og hjemreise 24 mai (ankomst 25 mai). Kjøpspris var 9600 totalt inkl bagasje og seter. Høystbydende over 5000. Ta direkte kontakt ved interesse, billetter og kvitteringer vil selvsagt dokumenteres. Så vidt jeg har forstått er det et endringsgebyr for navneendring på 900 kroner per reisende, dette dekkes av kjøper selv.
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Besparelse på 2600kr var ikke akkurat svært rimelig:rolleyes:
     
    Eksempel and Shyneno like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Er det i komfort/+ eller eco?
     
  4. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Setene er i økonomi, Low Fare+. Setevalg og bagasje inkl. Sjekket dagens pris for samme billett og det var 7780 per person
     
  5. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Sjekket dagens pris for tilsvarende billetter. 7780 per person.
     
  6. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Velkommen til forumet vårt.

    Håper du har blitt tatt imot fint.
     
  7. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes vi bør holde oss for gode til å komme med negative kommentarer når noen legger ut et tilbud. Enten har vi lyst til å kjøpe, vi ønsker mer informasjon, eller vi forholder oss i ro.

    Selv synes jeg en totalkostnad på 6.800,- for disse 2 billettene er en svært god pris, men har dessverre ikke mulighet til å reise i den aktuelle perioden.

    Skal jeg likevel tillate meg å gi selger et råd, måtte det være å legge billettene på Finn, Facebook eller andre steder hvor man treffer et annet publikum enn her. På dette forumet møter man vel primært folk som foretrekker å betale sine reiser med poeng snarere enn penger(?)
     
    jgroneng, Darkcho, lMartin and 5 others like this.
  8. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Mener du 3400 per person t/r Trondheim er dyrt? Når det koster mer enn dobbelt så mye per person ved bestilling i dag?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum @TrondE68

    Et enkelt momondosøk på datoene gir KLM 3200kr per pers og EB poeng givende Lufthansa billetter til 4300. Det er altså prisene du konkurrerer med på et forum med folk som er over gjennomsnittet gode til å finne fristende billetter.

    Enig med diverse innlegg over forøvrig. Det er viktig at vi er hyggelig.

    Ellers er nok andre salgskanaler som er mindre prisbeviste og mindre fokuserte på komfort et godt råd til TS.
     
    epletyv, Insomnia4u and RoadKing like this.
  10. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis du først henviser til slike priser på Momondo, kunne det forventes at det var korrekt info det minste. Billigste billett på Momondo er 6127 kroner per person, uten bagasje osv, og da ankommer man hjem to døgn etter påbegynt reise. Billigste på KLM er 6900 og da må man bytte innenriks i USA, noe som er en stor utfordring for å si det mildt. Jeg er selv en erfaren billettbestiller. Men jeg er enig i at et bedre forum for øko-billetter er Finn, og det hintet har jeg allerede tatt. Men litt overrasket over at noen synes det er ok å komme med desinformasjon på dette viset.
     
    sam11net liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293

    Da gjør vi tydeligvis forskjellige søk. Men forøvrig ingen grunn til å hisse seg opp. Så lenge du får en velkommen til forum er det greit å holde samme tone tilbake.
     
    Insomnia4u and 1884derby like this.
  12. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Et søk på Momondo gir samme resultat for alle brukere. Men poenget er at det ikke virker som du har søkt på korrekt reiserute, eller har misoppfattet pris som kommer opp fordi prisen som flagges er per person og ikke for 2 personer. For øvrig er det ikke sammenlignbar routing heller. Jeg ville bare klargjøre at dette er feilaktig informasjon, og synes det var lite formålstjenlig.
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    du får ofte nedi langt under 3000kr til miami, det er det du må konkurere med... selv om din dag har blitt dyrere er det fortsatt de vanlige prisene du må konkurere med.. jeg skjønner virkelig ikke at folk ikke skjønner det...

    hvis en tv er på salg hver helg til 10.000kr... mens den i hverdagene koster 15.000kr... kan jeg da selge den for 12.000kr?
     
  14. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    For det første får du ikke disse prisene fra Trondheim, for det andre finnes ikke slike priser for disse datoene. Jeg selger billettene til ca halv pris av det jeg kjøpte dem for. Man må sammenligne eple med eple. Noe annet blir usaklig.
     
    RoadKing and NoLimit like this.
  15. krs1507

    krs1507 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Når man legger ut et innlegg på et diskusjonsforum bør man forvente svar, uansett om det er positivt eller negativt. Det er vår rett som forummedlemmer, så lenge man forholder seg saklig selvfølgelig.

    Når det kommer til billettene er det nok modig å forvente en særlig god pris på faste datoer, under en mnd frem i tid, i eco. Selger sitter med dårlige kort på hånden da alle vet at den 16. mai vil disse være verdiløse.
     
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    du selger dem for 6800kr.. du betalte 9600kr ? Det er et godt stykke fra halvparten.. eller mener du at du selger for ca. halvparten til noen som heter akkurat det samme som deg + reisefølge ?

    Du burde prøve Finn.no - der har ofte folk litt mindre peil på hva ting er verdt
     
  17. TrondE68

    TrondE68 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tilbyr billetter til 2.500 pluss endringsgebyr per pers TRD-FLL. Hvis datoene passer for noen får de en billig start på ferien. Verre er det ikke. Og ja, billettene ligger ute på Finn.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ærlig jabba, jeg fatter ikke at det går an å ta slik av.

    Det høres jo ut som et forsøk på ran i millionklassen, såvidt jeg kan se er det ingen som har dokumentert at de får til billigere billetter spesifikt for TRONDHEIM - FORT LAUDERDALE.

    Hvis det ikke kan dokumenteres så syns jeg det er drøyt å ta slik av.

    Dessuten, som nevnt er ikke dette noe ran, da syns jeg det er enda mer urimelig å skyte fra hofta.

    Ro dere ned.
     
    epletyv, animals, Arvid1410 and 13 others like this.
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    @TrondE68
    Takk for at du deler. Og takk for at du er tålmodig. Her som andre plasser vil det være folk som vil kverulere eller drøfte det meste både for og imot. Man må stålsette seg litt (dessverre) og nyte oppturer (også omtalt som flyturer) og harde landinger (ofte også omtalt som det å komme hjem (til "smågretten familie/venner/kollegaer" som ikke liker feriebilder og flyskryt))...

    Gode / Dyre priser er SUBJEKTIVT, så det får man aldri gjort noe med. Jeg håper du får solgt billettene og håper du deltar på forumet også frem i tiden med delinger og gjerne en skrytesetning hvor du kan fortelle at billetter ble solgt. (Pris ikke nødvendig å oppgi).
     
    LN-FHU, lMartin, TrondE68 and 2 others like this.
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Tiltredes!

    Jeg har merket meg at det er en del "veteraner" her inne som tillater seg å være ufine til tider og det er jo totalt unødvendig!
     
    Kristian, DanH, Arvid1410 and 4 others like this.

Del denne siden