Trygt å kjøpe flybilletter/pakkereiser av private på Finn?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av PetterX, 01. okt 2019.

1. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Som overskriften sier, er det trygt å kjøpe reiser av andre privatpersoner på finn.no?

Dette har jeg aldri gjort før, og er det noe man bør være oppmerksom på?

Tar gjerne imot tips om fremgangsmåte etc :)

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det vil jeg ikke si. Hvem forholder du deg til hvis det dukker opp et problem? Hva slags reiser gjelder det? Fly kjøpt med bonuspoeng?

Wiolenze liker dette
  3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil ikke vurdere kjøp av reiser av privatpersoner. For høy risiko, rett og slett.

Wiolenze liker dette
  4. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer vell litt an på hvilken verden du lever i, og hvordan du ser deg selv.

Tror du at alle er ute etter å lure deg, og alle andre er svindlere, og ikke stoler på noen andre enn deg selv. Bør du nok ikke snakke med andre.

Forbehold
    Jeg snakker ikke om å være uansvarlig, eller blindt naiv, eller hoppe på usikre kjøp.
    Snakker om sunn fornuft :)

Last edited: 01. okt 2019
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,152
    Bonuspoeng:
    293
    Greit med sunn fornuft. Greit med litt paranoia og hoppe over "usikre kjøp".

Men er det noen som kan sette opp noen fornuftige forhåndsregler. Eller en metode der en presumtivt seriøs selger og kjøper begge kan føle seg sikre og få gjennomført en handel med en flyreise?

6. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Pakkereiser med charterselskaper kan en være OBS på. For eksempel hos Ving er betalingsfristen 60 dager før avreise. Så det gir liten mening å selge disse på finn.no lengre enn 60 dager før reisen skal finne sted.

7. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en del pakkereiser som videreselges nå, da det er en del som har vært litt for raske med å bestille nytt det døgnet Ving-passasjerer måtte holde seg på bakken.

Har ikke Finn en betalingsgaranti som kan brukes? Så snart reisen er overført og navn endret bør jo alt være i skjønneste orden.

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,977
    Bonuspoeng:
    293
  9. Sutcivni

Sutcivni Lord of all humans

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Tja. Klart du må kunne stole på NOEN.... Jeg solgte en bonusreise (med CT) på Finn for noen måneder siden.

Jeg KAN såklart avbestille dagen før, og slikt.... Men er to grunner til jeg ikke gjør det:
    1. Jeg er ikke en drittsekk (Viktigste!!)
    2. Men vet aldri hvem man kødder med. Kan fort være en som stiller opp på døra med balltre....

Altså må man som kjøper vurdere om den du kjøper av er drittsekk :D

På Finn kan du se karakter på salg, og se hvor lenge personen har vært medlem. Så kan man betale på Vipps, så er du sikker på at personen han sier han er... (Da man må bruke BankID for å registrere Vipps).

Del denne siden