Hei, Har en billett til Oslo kjøpt med eurobonus poeng, og en fyr som vil kjøpe den. Er det trygt å selge denne uten navneendring og slikt? Kan noe info misbrukes? Tenkte å bare sende over «Itinerary and receipt» mailen ved betaling. Takk for svar
Det er ikke lov å reise på andres navn, om han blir stoppet for ID sjekk(unormalt) kan det by på problemer. Ville betalt 150 nok i navneendring.
Har man ikke råd å betale 150kr for navneendring ville jeg hvert fall ikke latt han reise i mitt navn. Du sitter igjen med ansvaret.
Det er flere grunner til at det er dumt. Å utgi seg for å være en annen er forsåvidt ikke lov. Men det er også om en ulykke skjer at de er avhengige av å vite hvem som er ombord. Samtidig, i disse koronatider er det greit å ha riktige navn å forholde seg til i forhold til evt smittesporing. Og skulle dere bli tatt for det vil jeg tro SAS ikke blir megaimponerte heller....
Et spørsmål litt på siden: Finnes det mulighet for navneendring på nettsiden, eller må dette gjøres på telefon? Vil anta at det er bedre for SAS å motta sine kr 150,- uten å måtte gjøre noe manuelt arbeid, så muligheten burde absolutt finnes.
Eventuelt kansellere bonusreisen og booke den på nytt, får tilbake poengene ganske umiddelbart, og da kan du jo booke i rett navn og unngå navnegebyr?