TSA Precheck

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av October, 31. mars 2019.

1. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    I november i fjor reiste jeg sammen med mine foreldre på en bonustur i SAS Biz fra TRD til LAX med retur fra SFO. Vi var alle på samme PNR da jeg ville være sikker på at jeg som diamant ikke ble splittet opp dersom noe uforutsett skulle skje. Til min store overraskelse så fikk vi alle ut boardingkort på TRD med "TSA Precheck" stemplet på. Også på returen fikk jeg boardingkort på SFO med dette stempelet.

Jeg har vært ca 18 ganger i USA før dette og har alltid fått "Priority" men aldri "TSA Precheck". Alt det jeg har lest om dette tidligere har vært at man som nordmann ikke kan få dette. Jeg hadde også samme turen i forrige uke bare med utreise fra AES (reiste alene), men da var det tilbake på Priority igjen.

Var dette en feil? Hva skal til for å få TSA Precheck egentlig? Det var jo en DRØM da jeg reiste hjem, tok vel maks 30 sekunder gjennom security på SFO (trengte ikke ta opp noe elektronikk, bare tømme lommene og ta av beltet).

jgroneng and holmen like this.
  2. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Dattera mi på fjorten fikk TSA precheck på Mia for en måned siden. Da applauderte han som sjekket boardingkortet i security -"Congratulations" sa han med et stort smil. Hun slapp så kjapt gjennom metalldetektor bla med sko på, mens resten av familien måtte av med sko og gjennom skanning.
    Aner ikke hvorfor det ble sånn.

3. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    I fjor reiste jeg og min mann innenlands i USA sammen med vår 13-åring. Han fikk TSA precheck mens pappaen og jeg fikk ikke....Antar at systemet velger ut reisende som statistisk sett utgjør en minimal sikkerhetstrussel.

holmen liker dette
  4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp!
    Regner med at du er norsk statsborger, da er det definitivt en feil. Norge er foreløpig ikke på listen av land som kan få TSA Precheck, Global Entry eller andre ting som krever et "Known Travler ID".

Shyneno liker dette
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kona fikk dette for en stund siden.
    Jeg fikk ikke... Meget fornærmet.. Var jo midt i diskusjonen at EBG var verd mer enn EBD...

Del denne siden