Tulling på tur

Tråd i 'Nyheter' startet av MrPutter, 15. des 2018.

  1. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Last edited: 15. des 2018
    Eddie47 liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid en trønder når noen røyker på dass eller er overstadig beruset (disse henger kanskje sammen?)

    Personlig liker jeg å ta meg en øl på tur og håper å fortsette med det. Problemet i slike tilfeller som dette er nok at mange heller I seg en del før avreise, enten taxfreekjøpet eller i en bar på flyplassen.
    Alkoholforbud på flyet vil ikke gjøre dette til et mye mindre problem. De aller fleste har nok sånn ca kontroll på mengden de drikker.
    De som ikke har kontroll vil nok finne løsninger på dette selv om det ikke serveres på flyet. Typisk taxfree i ryggsekken..

    Opplevde en rimelig full russer på OSL-LPA i høst. Det ble oppdaget en teknisk feil under taxing og flyet ble tatt tilbake til flyplassen, men ikke til gate. Han skulle på død og liv gå ut for å røyke etter hva jeg forstod. Ropte og kjeftet på russisk.. Ble sendt tilbake til sin plass 3-4 ganger før han til slutt ble stående å krangle med kaptein til alle fikk forlate flyet. Trenger vel knapt å si at han ikke var med til LPA til slutt...
     
    ElinPelin, Kristian and Eddie47 like this.
  3. AB69

    AB69 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Siden flyselskapet både kan kreve kostnaden for ekstra ladinger refundert, og nekte tullingene billett i fremtiden håper jeg dagens regler er restriktive nok.

    Dette er hakket verre, tenker jeg: https://www.express.co.uk/travel/articles/948919/british-airways-pilot-drunk-plane

    Har opplevd at folk har tatt en røyk på toalettet, en nordlending i dette tilfellet, uten at det fikk innvirkning på selve flighten. Vi sto lenge på gate før de åpnet dørene, sikkert for at velkomstkomiteen skulle få tid til å innfinne seg. Han ble henta, og fikk eskorte ut døra...
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Blir nok avvist fulle folk daglig rundt omkring i verden, men får vi for mange slike blir det nok nødvendig med regler. Burde vært unødvendig...
    Fulle folk på loungen har jeg sett kun en gang, da var det et nasjonalt ishockey lag som feira en seier. De ansatte var tydelig langt fra komfortable med situasjonen, men de gjorde ingen verdens ting. Når folk ikke blir høyrøstet og tydelig beruset bør de ikke ha fri tilgang på alkohol...
     
    Avixlo and Eddie47 like this.
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Vet jeg har postet denne før, men jeg synes bare kombinasjonen av annonse og redaksjonelt innhold var så treffende at jeg deler den en gang til...
    48366190_10156595441820211_5384149381400231936_n.jpg
     
    DanH, ElinPelin, jgroneng and 2 others like this.
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke alltid en trønder...
    CD6D6261-E3DE-4312-9806-4810753892F1.png
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  7. flynofly

    flynofly Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Det har du nok rett i, personlig kunne jeg ønske at langt flere ble nektet ombordstigning. Har selv vært på familietur hvor avreise har vært på formiddagen og et reisefølge bestående av to godt voksne par satt foran oss allerede relativt godt beruset ved boarding. Startet ballet på vei til marsjhøyde med å bøtte videre på taxfree-flaskene og fikk lagt inn ny drikkebestilling så snart serveringen startet. Endte selvsagt med søl og tingene våre som var under setene deres ble dynket i alkohol. Etterhvert ble de også ganske ufine med kabinpersonalet hvor de to herrene som satt i hvert sitt sete mot midtgangen holdt fast i hendene til hverandre slik at personalet ikke kom forbi mens de bare kikket trassig på dem mens de sindig bad dem om å slippe personalet frem.

    Idioter finnes selvsagt overalt, bare en del mer irriterende å være innelåst med dem 10.000 fot over bakken :-/
     
    ElinPelin, Malmo, Are and 2 others like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker som så at en slik idiotisk oppførsel er på grensen - sågar kanskje over - til hva som bør tolereres av kabinpersonale.
    Kunne vært interessant om det ble slått hardere ned på slikt, ta ned flyet, sett de i fyllearresten og kjør videre. Regress mot fyllikene osv..
    Eneste jeg tenker er at muligens selskapet kan holdes ansvarlig for å ha sjeknet de for mye ?
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Passende:
    3E28FB86-3BDC-4C34-8CD3-C2E4308B276D.jpeg
     
    Sjefen1234, DanH, drsyk and 9 others like this.
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183

    Husker selv jeg satt sindig og rolig i setet mitt på vei fra OSL til NCE. Nå var vi riktignok litt forsinket, men jaggu.....under flygningen drar min godt påseilede setenabo fra Kristiansand fram ei spritflaske fra sekken. Den ble tømt relativt raskt.... :D:D:p:D:D


    :D:D:D
     
    DanH, Earl, Are and 3 others like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    The full Norwegian experience. :D
    Mange timer forsinket, nabo med tax-free-sprit, men var det en trønder som røyket på toalettet?
     
    LN-FHU and Earl like this.
  12. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Oslo - Bangkok med TG for en del år siden: En nordmann jeg hadde observert godt i gang på bar på flyplassen fortsatte på flyet til han ikke fikk mer servering. Deretter dunka han nedpå ca 1l medbrakt vodka og begynte å rave rundt og hoie på flyet. Skulle naturligvis røyke litt også.. Dette flotte eksemplaret av nordmann på tur måtte til slutt fysisk passes på av 3 stykker for å gå han til å bli i setet. De tok hans passinfo og han ble hentet av politiet ved landing. Håper det ble kort ferie og sviende bot på denne ubrukelige karen.
     
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nå synes jeg det er nok mobbing av trøndere her altså! :eek: Vi er tross alt mennesker vi også :p:p:p. Nå har dette eksemplaret riktignok snart bodd halvparten av sine dager på Østlandet, så kanskje det er herfra jeg har fått noen impulser at jeg kan oppføre meg noenlunde på fly :D
     
  14. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mobbing å formidle faktiske forhold! :D
     
    Are liker dette
  15. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Observerte en kar idag i sikkerhetskontrollen som hadde alt for stor koffert til å være kabinkoffert, han var bra påseilet og jeg håper han ikke fikk være med noe fly.
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke sikkert det var en trønder selv om flyet gikk fra TRD ....
    Kanskje det var vår tidlige venn Thomas i shorts, slippers og hvite sokker???

    En vet aldri .
     
    RoadKing liker dette
  17. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Var borti ein i CPH, drakk seg drita i baren... Han skulle til Tokyo og etter ca 0.5L med vodka og slik så blei han kastet ut, takk gud for det. Blei ikkje noko tur på han for og sei det sånn :D
     
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
  19. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Var borti en danske på 1H, meg og frue 1EF på SK998. 160kg kar som dundrer bang! i dørken på en A340, det rister godt! Nektet å gi fra seg de 3 glassene han hadde, så han styrtet de.. satt å spyttet på dørken, og var generelt kanakas!

    Så det skjer også i eleverte klasser.. ikke noe TTFF(tm)pending - TrønderTaxFreeFenomen..

    C
     
    DanH liker dette
  20. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Var borti en "tysker" når vi landet på TOS i høst. Var ikke ille, men dog. SAS hadde akkurat landet og kabinpersonalet skulle takke for en hyggelig tir og alt det da han ene av de mange tyskerne bestemte seg for å reise seg opp, kabinpersonalet ble irritert mens det tyske reisefølge bare lo.

    Heldigvis satte han seg ned til slutt
     

Del denne siden