God venn som opprinnelig er fra Taiwan (Engelsk talende) skal arrangere tur for mindre enn 10 personer flere steder i Taiwan, kan sende info hvis interessert, send privat melding.
Må si denne er en meget ambisiøs, muligens litt stressende, tur. Jeg bruker glatt 20 dager på tilsvarende tur. Turen minner meg om en typisk tur med guide som asiatere liker, nemlig flest mulig attraksjoner på kortest mulig tid. Vær også obs på at det kan være for kaldt til å bade i Kenting i januar og det vil sannsynligvis bli mye tid i bil i løpet av de ti dagene. Jeg skal selv reise til Taipei påske 2023. Om noen også skal innom Taipei da, leker jeg gjerne guide i byen jeg vokste opp i, gratis.
Jeg kjenner Hsuan, som også er Qigong instruktør og veldig laid back person, tviler på at det blir noe stress. Har selv reist i Taiwan og det er et lite land man kan reise mye og langt på kort tid, men så er jeg også “Asiat som liker flest mulig attraksjoner på kortest mulig tid” Jeg skal gi tilbakemelding til Hsuan. Konstruktive tilbakemeldinger fra reisevante personer setter Hsuan pris på. God tur til Taipei @bomusfervidus
Det er flere byer og steder langs ruta som ikke står i beskrivelsen, men som jeg synes er verdt å bruke tid på, f.eks. Yilan, Hualian og spesielt Tainan. For all del, det er ingen problem å reise rundt øya på ti dager hvis man bare skal "innom" disse stedene som er nevnt. Men om man ønsker å bli bedre kjent med disse stedene, samtidig å kunne slappe av, f.eks. i Kenting, så er ti dager mistenkelig lite.
https://insideflyer.no/forums/threads/taiwan-tråden.619/ forum har vel en lokalkjent i byen/landet så det bør være mulig å finne ut av.
Takk! Mente jeg hadde lest denne tråden tidligere, men hvorfor kommer ikke denne øverst opp når man søker "Taiwan"? Ser nå at den ligger midt på side 2 i søkeresultatet..
Forumets søkefunksjon får Ryanair til å virke som fullserviceselskap, den er i en helt egen liga (og ikke positivt). Stalltipset er Google og å legge til site:insideflyer.no så får du gjerne vettuge resultat.