Tur til Seoul og Hong Kong

Tråd i 'Reisemål' startet av dnnisp, 06. jan 2016.

  1. dnnisp

    dnnisp Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Jeg er på utkikk etter billetter fra OSL - ICN/GMP, videre til HKG og tilbake til OSL.

    Jeg har lite erfaring når det gjelder å finne flybilletter på langdistanse og i tillegg to steder på samme tur.
    Jeg kunne tenkt meg å reise sent august / tidlig september. Gjerne 5-6 dager i Seoul og 4-5 dager i Hong Kong før reisen hjem til vakre Norge!

    Vi er ganske fleksible når det gjelder avreisedag(man-søn). Jeg har kun brukt momondo til å finne billetter, men finner veldig mye variert. Regner med at vi er 6pax totalt.

    Har dere noe anbefalinger eller tips? :)

    Takk på forhånd!
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper at det dukker opp noen gode tilbud med Cathay Pacific, som vil tillate stop i HKG enten på ut/hjemreise.
    Jeg endte på med OSL-HKG/KUL/BKI t/r for ca 10´pr pax i business class i fjor sommer
     
    dnnisp liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte en lignende reise i desember, og delte da opp reisen i to bestillinger, først t/r MUC-HKG og så t/r HKG-TPE.
    Tror kanskje dette kan være den billigste løsningen (bare til ICN i stede for TPE), uten at jeg er helt 100% sikker på det.

    Flyr dere med SAS via ARN, lander flyet i HKG 0710 (lokal tid) og dere kan reise videre til Seoul samme dag uten overnatting, og så ta HKG på returen.
     
    dnnisp and Insomnia4u like this.
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser ofte til Seoul og den beste løsningen for deg er den som peterfox skisserer. Med BA til LHR og videre fra LHR til HKG til ICN med CX. Billetten tillater stopover i HKG. Prisen for denne billetten har i lengre tid vært rundt kr.4000 fra BGO, har funnet den i 2014 og flere ganger i fjor, senest rett før jul....mulig den er billigere fra OSL? Men jeg klarer ikke å finne den nå.....bare til å sjekke med jevne mellomrom, så dukker den nok opp igjen.

    Visste ikke at denne går for rundt 10K i business...takk for tipset peterfox. Det er verdt å tenke på.

    Hvis du er EB slave (slik som mange av oss her inne :)), så er dette en god løsning hvis du finner en god pris med SAS til HKG. Det finnes mange lavprisselskaper som flyr ICN-HKG, som koreanske Jinair, Eaststar jet og Jeju air, samt HK Express, pluss alle de store nettverksselskapene. Det er mulig å finne t/r HKG-ICN fra kr.1500,-. Kanskje enda billigere. Asiana har jeg funnet til kr.2000, men er vanligvis dyrere.
     
    dnnisp liker dette
  5. dnnisp

    dnnisp Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk for gode tips @peterfox @mathiasfe og @geddi :D

    Å reise med Cathay Pacific blir nok det enkleste med 6pax og man slipper å tenke på bagasje innsjekk/utsjekk. Om jeg finner buisness for 10k, er det jo gull verdt!

    Men jeg ser selfølgelig EB slave, så det frister veldig mye å vente på god pris med SAS til HKG, også videre med lavprisselskaper. Dette betyr vel at jeg må hente bagasjen og sjekke inn på nytt, ikke sant? Samme med returen?
    P.T ligger prisen til HK t/r rundt 5500,- men om jeg gambler på f&f før sommeren en gang, da går prisen vel ned til 2999,- hvis jeg ikke husker feil? :confused:
     
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Mest sannsynlig ja. Ofte hvis man flyr med to ulike selskap på to ulike bestillinger kan man sjekke bagasjen hele veien...jeg har gjort dette med SAS/thai og SAS/Asiana (kanskje ikke så overraskende siden de alle er *A) og SAS/Qatar.

    Men det vil overraske meg om det fungerer med et lavprisselskap. Om du flyr med Asiana HKG-ICN, burde det ikke være noe problem.

    Det vil jo uansett kun bli aktuelt ene veien siden du skal ha stop over en vei.

    Tja, forrige f&f var prisen til HK kr.3990. Har ikke sett prisen 2990 på en stund....siden sep/okt. Men hvem vet, mulig den dukker opp igjen. Vi får håpe :)
     
    dnnisp liker dette

Del denne siden