Da er dagen kommet for første tur til Mexico! Booket denne turen i Mars nå i år. Hadde opprinnelig en booking til både New York og Chicago i samme tidsperiode men tequila, tacos og sol+basseng/strand fristet bedre enn snø og kulde med black friday shopping i USA. Reiseruten blir slik: TRD-OSL OSL-IST IST-CUN med mellomlanding i MEX CUN-IST IST-OSL OSL-TRD Reiste nedover til Oslo i går ifra Trondheim, SAS er SAS mellom TRD-OSL. Full flight. Bodde på Comfort Hotel Runway og betalte 7500 choice poeng for oppholdet. Helt greit hotell, frokosten var ikke noe særlig med utvalg. Sitter på Gardermoen nå og venter på TK1752 til Istanbul. SAS Loungen var relativt full så dro over til OSL Lounge. Skulle bare ha en kaffe og litt brus uansett. 1,5t forsinket inntil videre pga trafikk sies det. Da blir det mindre tid i loungen i Istanbul samt i golf simulatoren.. Jaja
og salud! Eit tips på vegen frå ein røynd Cancun-farar: Be om ekstra kjøpebrennevin i drinkane. Det vert artigare då
Riktig god tur. Er dere matglade? Sjekk mexikanske restauranter som er litt opp i pris fra de enkle taco stedene. Og i byer og områder der det ikke er høyt turisttrykk. Da får dere ofte mer moderne mexikansk og veldig god mat. Ellers nyt
i byen Merida sjekk El lucero de Alba og Huniik. Tenker mer på typen restraurant en akkurat de to. Mitt generelle inntrykk er at jo mer amerikanisert et område er jo dårligere er maten generelt og at en der må enda mer opp i pris for bedre mat. Men at i byer og områder med mindre chater turisme får en mye god og moderne mat.
Hvordan er det forresten med loungetilgang på CUN, er det noe for de i C på TK, eller er det eventuelt noe med PP man kan kjøpe seg inn på?
ingen lounge med Star A status eller biz billett. Om ikke noe er åpnet post Covid. Men lounge hvis en har annen tillgang som pp. Reglene for den loungen kjenner jeg ikke.
Vi hadde tilgang til A lounge med biz billett fra CUN til IST med Turkish. Husker ikke hva loungen het men den var liten og det fantes en litt større til venstre. Mulig det var i u etg. To bilder fra loungen er alt jeg fant, mulig jeg beskrev mer i mitt reisebrev fra Mexico sist sommer. God tur https://insideflyer.no/forums/threads/mexico-er-dere-klare-for-oss.18026/
Så bra at Turkish har tillgang. Pre Covid var det ikke tilgang med Turkish. Under Covid ingen tilgang med United.