Då er det opp om morgenen for å komme seg nordover, og Mo er dagens destinasjon. Tidleg start og har plassert meg på Runway for å få ein betre start! God tysdag til alle, så får me håpe coronaspøkelse roer seg litt etter allrhelgenseftan!
God Tirsdag! Kaffekopp nr3 er allerede inntatt. Bare 10 dager til Lisboa + poden sin aller første flytur. Min første flytur siden Januar 2020, så gleder meg selv Håper dere får en nydelig dag
Tidlig morgen på solkysten.. Kl 05:41: «Morfar? Er det morgen nå?» «Nei, klokken er ikke 6 ennå så vi må sove litt til!» Kl 05:48: «Er klokken over 6 nå?» «Nei, det er mørkt ute!» «Morfar det er faktisk vinter nå!» Kl 05:55: «Jeg må tisse!!» Kl 06:00: «Morfar? Kan jeg se barne-TV på padden din?»
God morgon frå Sunnfjord. På kontoret før klokka 0700 er ikkje kvardagskost. Det er dog arvingane si forteneste som var oppe samstundes som dei som vekte @Eddie47. Her er det berre å hive seg i kalosjane og jobbe når ein omsider får tid til det. Madammen skal på tur siste helga i januar, so no er oddsa for egotrip monaleg betra. "Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise". - Benjamin Franklin
Goooooooooood morgen fra Viken Her går det mot nedtelling T-3 å det skal bli herlig med tid for en selv, ego trip ala bobler og litt testing av nye AmEx Loungen på T 3. Nå har vi ventet på den i snart 2 år. Det spøker for Swiss C booking til SIN, OSL-ZRH er allerede kansellert, men vi fant en LOT connetion så reisen er fortsatt intakt. Ha en fin dag folkens.
God morgen fra kontoret! Har allerede rukket en time på treningsrommet, så nå er det bare resten av arbeidsdagen igjen. Kurs i 7 timer, så dagen går relativt fort. Ser frem mot nye reiser, men aller mest ser jeg frem til å ha et hus som ikke er fullt av håndverkere, og at det er mulig å flytte helt inn, og ikke bo blant pappesker og annet rask. Jeg øyner lyset i enden av tunnelen, det nærmer seg! Ønsker alle(?) en god tirsdag
God morgen fra hjemmekontoret. Kun et statusmøte, ellers arbeid som krever konsentrasjon. Det å konsentrere seg over lang tid i et åpent landskap er umulig... skjønner ikke at at noen har funnet ut at det er en god løsning, annet enn at man bruker litt mindre areal. Til gjengjeld får man forstyrrelser, mer sykdom, osv, så jeg er usikker på om regnestykket går helt opp til slutt. Menmen, jeg er verken økonom, samfunnsviter eller smitteekspert, så jeg må vel bare finne meg i å jobbe blant mange andre, eller ta hjemmekontor, noe som heldigvis er en mulighet Nok klaging nå... venter spent på hva som kommer frem på pressekonferansen i Nederland senere i dag, for det kan teoretisk forkludre neste helg, satser dog på at det går helt fint! Ha en flott dag dere.
Det finnes medisiner for sånt Pleide bare å si til mine små, nada lørdags godteri om dere står opp før meg, og hvis dere gjør det, må dere liste dere ned, trykke på Netflix knappen på fjernkontrollen og/eller Ipad med øreklokkene på (den nye barnepasseren om dagen)
Covidspøkelset har røsket litt i skjorta til overlegen i Trondheim, hun anbefaler nå munnbind. Men, det er kun en anbefaling, ikke noe forskrift eller pålegg. Blir spennende å se hvorvidt folk hører etter. Ellers: holder på å planlegge LA tur og er i vurderingsfase om vi bare kjører rett fra LAX til Las Vegas og etter en dag eller to der tar turen innom grand Canyon for å så ta en litt sørlig rute tilbake til LA. Om dere skulle ha kun en "hvilekveld/natt" etter ankomst, med mål om å bare hente ut en leiebil og komme seg videre neste dag; hvilket sted er da mest egnet? Noe billig ved flyplassen, eller finnes det noen perler som ikke koster skjorta bare en liten Ubertur unna (evt hente ut bilen med en gang ved ankomst - men da kan jeg jo ikke nyte alkohol ombord)? Dette er en tur med t-200-ish, så god tid Men har også en veldig kort tur til LA der jeg trenger litt innspill på, det er kun en lørdag natt.
God morgen fra hjemmekontoret. Er straks på vei ut av døren til min verste skrekk, nemlig tannlegen Det kan bli både vondt og dyrt. Grunnet at Sas fortsatt ikke lar folk avbestille online, sitter jeg på en booking t/r i plus og en nøyaktig lik enveis booking i biz som utreisen på t/r bestillingen. Har fortsatt ikke funnet helt klart hvordan taktikken bør være før jeg ringer Sas på hvordan jeg ender opp med t/r bestilling med utreisen i biz, noen kloke hoder der ute? Ha en flott tirsdag og sett gjerne på Guns N' Roses slager, November Rain
God tirsdag! Da ble hotell bestilt til MR turen til LAX og alt skulle være klappet & klart. Valget falt på "Jamaica Bay Inn Tapestry by Hilton". Basseng, strand, relativ kort vei til flyplass og gode muligheter for en løpetur. Ingen endringer fra SAS enda men hvem vet - fortsatt 3 dager før en er innenfor "14 dager" grensa.
Atter en gang god morgen fra Sølvbyen. Det er mer ull enn sølv i dag, våt ull. Nyttig lærdom for yours truely i går, oppdaget i nabotråden "CT bookinger og sånn". Man kan booke om reiser til Asia på utgått CT hvis utreisen er før 31.3.22, SAS har oppdatert sine sider om endringer for CT billetter. Kjekt om man får lyst til å finjustere, eller utsette til bedre tider. Takk til dere som alltid følger med! Ha en fin tirsdag, alle IFere!
Høres kjent ut Men er ikke bestefar. Foreløpig Ellers er det tirsdag og det er vel det.... T-133 til egotrip
Ta deg et pr GT og en flaske Dompa innabords så er det mindre skrekk og smerte, DnB PB har vel rabatt på polet
LA er spesiell, i det at det tar en evighet å komme seg ut av byen. Hvis du lander i 14-15 tiden ville jeg tatt kvelden ved flyplassen. Du bruker fort en time++ mer på å komme deg ut av byen enn om du f.eks legger avgårde i 19 tiden på kvelden eller etter 10 og før 15 dagen etter. Hvis dere lander f.eks 17, ville jeg tatt meg god tid til å henre bilen og så kjørt til utkanten av byen og et motell/hotell der for å starte friskt dagen etter. Et godt alternativ er også å ta ut bilen, parkere på hotellet og sove på flyplassen og kjøre når dere våkner i 4-5 tiden (dere er jo på norsk tid!) for så å ta frokost et sted når dere er ute.
Takk, dette er meget relevant info! Flyet lander 11:45, og det tar fort litt tid å komme gjennom mølja med passkontroll og kofferthenting. Utnytting av jetlag tenkes å brukes for fullt for å være i grand canyon før solen står opp en dag. Slikt sett er jetlag en fin ting. Har vært i alle "fastlandshjørner" (og en del mellom også) av de sammenhengende statene, utenom California. Litt artig å planlegge igjen, reisegleden begynner å fylle kroppen igjen og da er det helt perfekt å ha dere her på IF til gode erfaringsbaserte rådgivere
Fly behagelig og drikk og kos deg på turen over. Finn et greit hotell med shuttle bus nær flyplassen. Neste morgen våkner du i 04 tiden uansett. Ta bussen tilbake til flyplassen. Ta ut bilen og kjør .. Hvorfor i all verden skal du ta ut bilen når du kommer til LAX ..
God formiddag fra Porsgrunn. T-3 tur til MAN. Reisefølge kunne "skilte" med positiv hurtigtest på covid i dag. Test to var negativ?? han føler seg helt fin, så da er det test to som stoles på. Kikket på turen vår på sas.no. Flighten OSL-MAN viser ikke tilgjengelig å booke for cash. Med poeng er det 107.000 i plus. Når jeg ser på setekartet på vår flight er 70 % av setene ledige( grønne). Hva er dette? Kan det være utsolgt, men seat not assigned for alle. Eller er det noe SK IT som kludrer det til? Dette gjelder også hjemturen på mandag. Synd hvis ledige seter ikke selges pga SK IT. Nuvel ha en negativ dag.
Litt tett morgen hilsen fra Barcelona. Kjenner at ganen smakte på godt lokalt craft beer i går. I dag er det faktisk greit vær og sightseeing igjen...