Uber VS Haxi??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 01. juli 2016.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med noen erfaringer??

    I f. eks. USA?

    Prisforskjeller?
    Forskjell i service? Biler?

    Anyone??
     
  2. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Har tatt Haxi en gang på Nordjæren. Fikk en sliten Polo, med hull i eksospotta og to 18-åringer i fremsetene. Kvaliteten kan altså være rimelig laber.

    "Fordelen" med Haxi er at det ikke går noen penger til et annet firma, du gjør opp cash/vipps direkte med sjåføren.

    I tillegg har du mulighet til å prute.

    Er vel fortsatt uklart om det er lovlig eller ei i Norge? Min sjåfør ville ha betalt i cash istedenfor vipps, for å unngå elektroniske spor...
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette høres jo ut som god, gammal pirat-taxi. Mao lugubre greier.
     
  4. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Lyft bør vel også med i sammenligningen her..? :)
    Tok noen turer med både Uber og Lyft da jeg var i New Orleans i April. Kan ikke si jeg merket stor forskjell mellom dem der. Brukte primært Lyft, pga. noen rabattkoder jeg fant.
     
    Bjoern In America liker dette
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Den store fordelen med Uber er at jeg nesten hvor som helst i verden kan trykke på en knapp og en bil dukker opp etter kort tid. Og selvom jeg og sjåføren ikke snakker et felles språk vet h*n hvor jeg skal, og jeg slipper å ha et ukjent antall kontanter tilgjengelig ved turens ende.

    Da jeg bodde i London lastet jeg av og til ned noen konkurrerende tjenester, men jeg tror aldri jeg endte med å prøve noen av de ettersom Uber fungerte så bra. Det er uansett skummelt om en aktør blir for dominerende så jeg håper de etterhvert vil få noen form for global konkurranse.

    Digresjon til det med kontanter: Skal man tro kommentarfeltet på bloggen til Lucky virker det som det begynner å bygge seg opp en forventing om kontant tipsing blant flere Uber X sjåfører USA, og om man ikke tipser får man dårligere rating. Noen her som tar mye Uber i USA og har erfart det selv?
     
    Bjoern In America liker dette
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Lyft var ny for meg, er den også cash free?
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har 18 turer bak meg i USA, i forskjellige byer. Til nå har alt vært topp, og jeg har ikke betalt tips. Sist i NYC, følte jeg heller ikke at det var noe forventning om tips. Jeg har topp rating til nå. Men hvis det skulle bli ubehageligheter pga tipsing, blir det dårlig rating tilbake.
     
    KristianSk liker dette
  8. mdk

    mdk Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har taget +100 Uber ture i Washington, DC de sidste fem måneder, og har aldrig tippet en chauffør. Hos Lyft er der en forventning om drikkepenge (gennem app'n) det er der ikke hos Uber. (Min rating var 4,97 sidst jeg kontrollerede.)
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri følt noe press ifm det og jeg kommer A L D R I til å betale tips over det som allerede er inkludert i prisen.

    Grunnen til at så mange digger Uber er at man ENDELIG kommer vekk fra tipsvåset her i USA
     

Del denne siden