Umulige baggasjedimensioner etter ombooking (snowboard)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 07. mars 2022.

1. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Har en reise der jeg skal ta med både ski og snøbrett. Hjemreisen ble kansellert av SAS, og ombooket med mellomlanding i CPH.

Første leg på den nye hjemreisen ble da en wetlease fra Air Baltic, satt opp med A220-300. På 'min booking' forsvant detaljene til baggasjen min, men i den nye bestillingsbekreftelsen står det at jeg fikk innvilget snøbrett, men med maks dimensjon 270x30x30 cm. 'Alle' skjønner vel at et snøbrett er bredere enn 30 centimeter...

Noen som har vært bort i lignende? Hjelper det i det hele tatt å sende forespørsel om baggasje, eller må jeg bare ta sjansen på at de ikke legger merke til det ved innsjekk, med risiko for at snøbrettet kan bli stående igjen?

2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,645
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig du må ta ett kontrollmål av brettet ditt, de aller fleste snøbrett er vel smalere enn 30cm?

steve0 liker dette
  3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på at en gjennomsnittlig herreskostørrelse er cirka 27 -28 cm, tenker jeg fort at et brett med bindinger fort bikker 3 med god margin. I tillegg kommer bag/trekk som ikke nødvendigvis er åletrangt, og i seg selv har tykkelse for beskyttelsen.

Jeg ville møtt opp uten nevneverdig bekymring, og heller spilt dum om du ble møtt med tommestokk ved innsjekk.
    AirBaltic sine egne sider for spesialbagasje angir ingenting, så tipper dette bare er en generisk maksgrense basert på mest mulig lengde som feilaktig har kommet inn på din booking.

upload_2022-3-7_18-43-43.png https://www.airbaltic.com/en/sports-equipment

steve0 liker dette
  4. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Brettet mitt er 32cm på nesa, og det er da som @Henrik nevner uten trekk / beskyttelse og heller ikke bindinger.

Ringte SAS for å høre om ikke de syntes dette var litt rart, og fikk bare beskjed om at de ikke kunne gjøre noe, og å kontakte diamantmailen. Ja vel, vi vet jo hvor hjelpsomme de er for tiden…

Tror ikke jeg har et annet valg enn å være prøvekanin her. Kan jo si til checkin at jeg fikk innvilget snøbrett, og at dette er et snøbrett… Samt at jeg jo fikk det med meg på veien ned. Men hadde vært fint om noen kunne tatt affære i SAS slik at jeg ikke risikerer å bli stående med brettet pga en firkantet check in agent. Kan ikke skjønne at 30x30 skal være maks ‘åpning’ for å laste baggasje i en A220. På de andre flights (A319 og A320) er maks størrelse gitt som 337x70x70, som er en ganske stor forskjell.

</rant>

RoadKing and Wiolenze like this.

Del denne siden