Ungdomsbilletter: SAS vs. Widerøe

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flight Cancelled, 21. juli 2017.

1. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,030
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syntes ungdomsbilletter er helt fantastisk. Så god tilgjengelighet på så lave priser kommer jeg virkelig til å savne når jeg blir for gammel.

Det jeg derimot irriterer meg grenseløst over er hvor utrolig dårlig SAS sine sider er, og hvor få routinger de tilbyr. Virker som om de knapt viser routinger som inneholder et segment med Widerøe eller overnatting. Som eksempel så booket jeg nå nettopp en tur til London. Widerøe kom opp med 6 forskjellige routinger med ungdomsbillett, med avgang fra 5 til 12, og ankomst fra 14 til 21. SAS derimot viser NULL tilgjengelighet på aktuell dag. Fellesnevneren for de seks er at de inneholder 3 segmenter hvor ett av de er med Widerøe.

Annet eksempel et stopp med overnatting. Ønsket å booke en kveldsavgang med ankomst på OSL i 23-tiden, med avgang videre morgenen etter hvor begge segmenter er med SAS. SAS tilbyr ingen slik routing på sine sider, og har ikke noen "Avansert søk"-funksjon med flere destinasjoner. Kan naturligvis booke separate billetter, men av prinsipp er det bedre med gjennomgående (hva om den siste kveldsavgangen blir kansellert?) i tillegg til at det blir et par hundrelapper lavere pris. Widerøe derimot kom opp med routingen umiddelbart under avansert søk hvor de to datoene ble spesifisert.

To eksempler av mange hvor eneste mulighet er å reservere gjennom Widerøe for å få routingen jeg ønsker (eller i det hele tatt få en ungdomsbillett)...

Tusen takk til Widerøe ungdom og Widerøe avansert søk. Disse to øker verdien for min del på ungdomsbilletter noe helt enormt. Samtidiger jeg fortsatt er smått sjokkert over hva SAS har å tilby.

Adrian E liker dette
  2. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,491
    Bonuspoeng:
    113
    Kjappe ord. SAS' nye løsning har tatt fra meg helt batshit routinger, takk for tips.

3. Navnsen

Navnsen EBD, HH Diamond

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Et problem er at Widerøes nettsider ikke tilbyr søk på IC strekninger, kun i Europa.

Er det bedre å søke for tilgjenglighet i O klasse, så ringe inn til SAS for å booke mere kompliserte routinger?

4. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Ungdomsbilletter er helt genialt, og har spart meg for flere titalls tusen kroner de siste årene. Men jeg har et spørsmål angående booking gjennom wideroe som jeg håper noen har svar på.
    Booket ungdomsbillett gjennom wideroe. Sas viser ikke wf connections med ungdomsbillett på deres egne sider. Et leg med sk, deretter et leg med wf. Men får man ikke mulighet til å velge sete på sk ved booking gjennom wideroe? Bookingen kommer også opp på sas.no, men feltet for setevalg er grått. Er det en bug eller er det slik at man må kontakte sas for å ordne sete på bookinger gjennom wideroe?
    EBG btw

Last edited: 27. jan 2018

Del denne siden