Ungdomsbilletter til USA og Asia!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ida, 24. juni 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Nå tilbyr SAS også ungdomsbilletter på langrutene til USA og Asia. Man må være innlogget på sin SAS-eurobonus-konto, og være under 26+ år for å se prisene.

Fordelen med disse prisene er at de er faste helt fram til avgang, så lenge det er ledige plasser tilgjengelige. Dermed er man ikke avhengig av kampanjepriser for å få en billett til 2999kr.

Islending, Dash, tommy777 and 2 others like this.
  2. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    WOOOOOOW!!!! For en fantaaaastisk nyhet :D

Dash and tommy777 like this.
  3. Henshaw

Henshaw ID Traveller (ish)

Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    43
    Yay! Så spørs det da, hvor ofte man faktisk kommer til å få bruk for dette da :p

tommy777 liker dette
  4. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    En annen fantastisk greie med disse er vel at man får énveispriser til USA og Asia som man ALDRI kunne drømt om å få med normale billetter.... :)

5. ScanNor

ScanNor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Billettene må kjøpes t/r. De lar seg ikke booke enveis. Forøvrig så er ikke prisene t/r faste slik det hevdes lengre opp. Tilgjengeligheten virker også å være veldig begrenset. Det finns ikke en ledig ungdomsbillett å oppdrive EWR-OSL i juli.

6. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, jeg har ikke prøvd, det er jo mulig innenriks og i europa. Er du overrasket over at det ikke er ledige billetter midt i fellesferien? Du bør ikke være :p Det er smekkfulle fly, særlig til NYC... Det trodde jeg var common knowledge :)

Last edited: 24. juni 2014
  7. ScanNor

ScanNor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nå er det stort sett ledige GO billetter på de fleste dager i samme periode og det er ledig billetter alle dager, så din common knowledge er ikke helt i tråd med virkeligheten i såfall. Jeg forsøkte bare å få frem at tilgjengeligheten av ungdomsbilletter er begrenset selv om det er ledige plasser tilgjengelig, slik som du skrev i første posten.

Forresten står det presisert i den øverste skjermdumpen du la ut at prisene gjelder t/r for Asia og USA.

8. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det var da voldsomt til gemytt, takk, men jeg kjenner godt til hvordan tilgjengeligheten av billetter hos SAS ligger an. At de billigste bookingklassene (ungdomsbilletter er stort sett klasse V) er utsolgt i lang tid før når vi er midt i feriesesongen for nordmenn er ikke noe nytt eller noe som en gang kan nærme seg din overdrevent raske konklusjon om at "tilgjengeligheten virker å være dårlig". Selvsagt er det vanskelig å få tak i de billigste billettene når nordmenn flest ræker rundt, det heter sommerferie for a reason. Prøver du én måned senere øker tilgjengeligheten, prøver du enda en måned senere er den enda bedre... At det er tilgjengelige billetter i GO har ingen sammenheng, det er bookingklassene det går på. First come, first serve. Når det nærmer seg avgang kan det noen ganger frigis flere billetter i en bookingklasse, men det er ikke slik at ledig sete = bør være ledig billett i den bookingklassen. Ingen sammenheng overhodet.

Ja, det står som priseksempel - det betyr ikke at det skulle være umulig å booke enkeltreiser allikevel... ;) Men jeg får kun 92001 error, så det er nok ikke mulig.

Men men, det skal alltid være noen som synes noe er negativt. Har vært der selv mange ganger.

9. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Ungdomsbillettene på interkont bookes i klasse T, og reservasjonen må gjøres senest dagen før utreisen, endringer tillatt mot et tillegg. Jeg har ikke sett noe om enveis-reiser, men kan ta å sjekke det nærmere.

Islending and Ida like this.
  10. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Typisk at det kommer akkurat når jeg har fullt 26... Men sinnsykt bra forbedring av ungdomsbilletten! :)

Dash liker dette
  11. Hypern

Hypern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Var ikke så gode priser synes jeg. Blant annet 5100 kroner t/r Shanghai.

12. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv å finne 5100t/r Shanghai 24 timer før avreise.... Nei, det er ingen tilgjengelige billetter i morgen - men teoretisk sett er det poenget med ungdomsprisene. De er faste, og endrer seg ikke slik som economybillettene gjør når det nærmer seg fullt fly. De er fastpriset helt til det er fritt for billetter. Det er det geniale.

Hypern liker dette
  13. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Føler at jeg har spurt om dette før, men. Er det mulig å oppgradere interkontinentale ungdomsbilletter?

peterfox liker dette
  14. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    OT er vel en mulighet - også OPUPs ?

15. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Nevermind, var like billig i vanlig GO, 2200 per vei OSL-SFO er ikke dårlig det?

Del denne siden