United Airlines 1 Million Miler pakken

Tråd i 'Reisebrev' startet av Aussie74, 02. mai 2016.

  1. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jaja folkens! Skrytebrev deluxe for å være helt ærlig, men så er jeg jo litt stolt av meg selv også som har utført dette.
    Min første tur på United var i januar 2007 og da skulle jeg til Hawaii på ferie. Jeg hadde vært gull med SAS i mange år før det, men så skulle jeg reise mye til mitt hjemland, Australia. Siden jeg ville holde meg til Star Alliance så ble det United Airlines. Jeg kan faktisk innrømme at @tommy777 var faktisk med på å hjelpe med i det valget. -tippe du husker ikke det Tommy?! ;)
    Anyways, etter mye turer fram og tilbake og med familie som bodde i Vancouver, så bygget kontoen min seg opp ganske så fort.
    Jeg hadde aldri målet om å bli en million miler. Tenkte aldri over det heller, men etter en tur for 1,5 år siden så tenkte jeg på om det ville værlig mulig. Jeg lå på ca.680.000 fløyet miles. Etter litt gjetting...smisking med sjefen om ekstra fri her og der, så kjørte jeg på som bare det.
    Jeg fløy som bare juling med lange destinasjoner. Den mest insane turen jeg hadde var en heftig mileage run.
    Den gikk som: SVG-FRA-IAD-ORD-DEN-HNL-SFO-EWR-PBI-EWR-LAX-HNL-ORD-IAD-FRA-SVG.
    Jeg gjorde den turen på 6 dager og drog inn ganske så mange miles på kontoen.
    Det har nå vært litt av tur. Tiden går veldig fort men i påsken nådde jeg målet mitt. :)
    Blir jeg en 2 million miler? Nei, det tviler jeg sterkt på.
    Derimot så kan jeg nevne.....hver eneste tur, hver eneste mile i luften har jeg betalt for fra egen lomme.
    Er jeg gal....ja! Men alle har en hobby. Tror mange av dere er enig der :)

    Så i dag kom endelig pakken min fra USA. Kan tro jeg gliste ;)

    MM1.JPG
    MM2 – Kopi.JPG
    MM3 – Kopi.JPG
    MM4 – Kopi.JPG
    MM5 – Kopi.JPG
    MM6 – Kopi.JPG
    MM7 – Kopi.JPG

    ..og her er bebisen som tok tok meg til 1.000.000 :) MM8 – Kopi.JPG

    Million Miler gliset :D MM9.JPG
     
    Insomnia4u, LineE, Jørgen and 45 others like this.
  2. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Kul lesing og gratulerer! Var det noe spesielt opplegg på flyet du hadde den kvalifiserende flygningen? Antar det siden du sitter i cockpit :p ?
     
    Aussie74 liker dette
  3. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det! :) Nei ingenting fancy. Hadde håpet på det da.
    Jeg tar alltid turen innom i cockpiten og gir crewet sjokolade. Grei smiske metode ;)
     
    kuckyjr liker dette
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Wow-gratulerer !! Sikkert stas dette altså. Antar dette er BIS-miles only.... Og ingen expiery-date på miles, slik at du kan bruke 40 år på å nå MM-status....??
     
    Aussie74 liker dette
  5. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takker @LN-FHU ! Stemme det. Bumb In Seat. Alt på UA.
    Poengene går aldri ut så jeg lenge jeg holder kontoen aktiv innen 18 måneder.
    40år...hehe....jeg brukte 9 år.
     
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer! :)

    Betyr "you wan't fall below premier Gold status" at du er Star Alliance Gold for life?
     
    mhsalv, Petter B-C and Aussie74 like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Næææææhhh... så sykt kult!!!

    Gratulerer. Dette er et "up-in-the-air-moment"
     
    mhsalv, Petter B-C and Aussie74 like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at baggasjetaggene ikke lengre har MM status trykket på: Very nice ;)

    Gratulerer! Blodtrykket mitt har gått betraktelig ned siden jeg sluttet å fly med United ;)
     
    Aussie74 liker dette
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Gratulerer eller "Great Succes" i Borat sitt språk (kom nettopp hjem fra Kazakhstan, så litt for mye på den filmen før reisen)

    Det som hadde vært en "nice to have" var complimentary upgrade to business (upon availabilty)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Stilig! Gratulererer så mye. Må si du er dedikert :)
     
    Aussie74 liker dette
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det har de.
     
  12. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer det! Kan jo ikke bli bedre :) +når jeg endelig finne meg ei, så kan jeg gi henne også gullkort.

    Tusen takk for det! Hadde en liten George Clooney følelse...haha

    Jeg bruker aldri de der taggene allikevel, so no biggie ;)
    Takk for det!! .....glad du føler deg bedre...hehe :D

    Det er det som @Fnate sier, men for innenriks/nord-amerika.
    Konkurransen er stor, så du er heldig hvis du får det.

    Takker og bukker :) Topp med dette ja! I juni så skal jeg avgårde til Chicago og Miami på UA. Vi får se om det blir noen forandringer ;)

    Takker ellers til alle andre som liker statusen med bilder! Ur the best :D
     
    Last edited: 03. mai 2016
    tommy777 and Petter B-C like this.
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, du får 6 SWU som 1K, ikke som million miler. Sjansen for domestic upgrades er tilnærmet null dersom han faller ned fra 1K. Jeg er ikke 1K lengre og var på 10000000 plass i morges. Det eneste MM gir deg er Star Gold status for life. Det er selvsagt mye mer verdifullt for noen som bor utenfor USA siden det gir tilgang til Star sine lounger mens domestic må du ha United Club medlemskap
     
    Aussie74 liker dette
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Pointet er at han spurte om du hadde complimentary upgrade upon availability - og det har du jo i USA.

    Prøv å ta av i USA om det er et ledig sete foran gardina og noen med statuskort ikke er oppgradert... da blir det omtrent som her:



    At sjansene er dårlige for upgrade om du ikke er super-top-tier er noe annet. Dog ikke umulig. Denne karen har blitt oppgradert til F på Delta fordi jeg hadde KLM sølvkort. :)

    Men det er vel her som alle steder at om det betyr mye å sitte i C, så kjøp C. Om du ikke har råd, så kryss fingrene. Men nå er det jo ikke så dyrt med domestic First der borte lenger. Jeg kjøper det ofte nå. 50% av gangene er det gode deals med det ene selskapet eller det andre.
     
    Aussie74 and tommy777 like this.
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Innenriks USA har du complimentary oppgradering til First, men ingenting til Business, som er internasjonalt.

    Det er selvsagt klart at dersom du har en flight klokka 0145 fra Bermuda til Narvik på en lørdag har du sjansen, ellers glem det.

    Ett godt eksempel er flighten jeg er på nå, SMF til ORD

    I går ved innsjekk ble jeg tilbudt 199 for å oppgradere og da jeg kom tilbake noen minutter senere for å fullføre transaksjonen, var alle setene solgt. Dette gjør alle, Delta, AA og UA, men UA og Delta er verst.

    Slik var det ikke tidligere, nå skal det selges, noe jeg ikke har noe problem med. Har hatt 8 flighter med Delta det siste året og har betalt 69 daler for en bekreftet upgrade på alle flightene det var tilgjengelig på, som var 7 av 8. Så MM status alene i min bok er rimelig ubrukelig i oppgraderingssammenheng dersom du hopper ned fra 1K til Gold bortsett fra Star Gold benefits utenfor USA.

    Som du sier, det er billig å shoppe F innenriks USA. Vi betalte 206 dollar en vei SMF til LAS via PHX med AA mot 80 i Y. Billig som fy og haugevis med TP. ;)
     
    Fnate and Aussie74 like this.
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er enige... ka farsken... så kjedelig. Forøvrig var det ikke Bermuda- Narvik men direkteruta til Mosjøen.
     
    mhsalv, Islending, TOS and 1 other person like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. Jeg har ca 230 pr flight i snitt :D
    Men samtidig så blir jo alle langturer tatt med andre enn SAS, eller på award..
     
    SASlovah4evah and Aussie74 like this.
  18. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt 314 flights på UA totalt. 9 av dem er bonusreiser (ca.40.000 miles),så de teller ikke i million opptellingen. Men du har rett, vi har alle forskjellige destinasjoner i hverdagen.
    Gratla med lucky 300! Du får hyle ut ved 500 :)
     
    mhsalv and SASlovah4evah like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Så kommer du i scanorama når du når 1000 ;)

    Førstemann!
     
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Nettopp....og dette er akkurat det som kommer til å skje med SAS nå også. Den nye oppgraderings "bud" løsningen er et skritt på veien - sammen med oppgraderingspriser ved gate for poeng og cash.

    Jeg tipper vi ser en betydelig nedgang i Complimentary Upgrades på SAS også...
     
    Aussie74 liker dette

Del denne siden