United sier det er ledige billetter, men SAS det motsatte

Tråd i 'Bonushjelp' startet av mathiasfe, 05. nov 2016.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver å bestille en bonusbillett for min bror som er i Asia. Har funnet ledige billetter på United.com på BKK-MNL-ICN (TG624 og OZ702 eller OZ704) 16-17. November med 17 timer i MNL og så retur PUS-ICN-TPE-SIN-BKK (OZ8532, OZ713, BR215 og TG408) 24-25 November, med 19 timer i Taipei.

Problemet er at når jeg ringte inn til SAS nå nettopp, så fant hun jeg pratet med kun ledige billetter på BKK-MNL og ikke på MNL-ICN og PUS-ICN-TPE.

Kan det være den berømte agentrulletten, eller er det jeg som er helt idiot og har sett feil?

Alt er i Business bortsett fra PUS-ICN som er i økonomi.

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være at United viser billetter som ikke lenger er tilgjengelig.
    Det kan også være at du ser feil billetter på United, spesielt i eco, hvor det ikke er en saver og en vanlig liste.

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183
    Alt jeg har sett på er i Business Saver. Hvor ofter skjer det at United viser billetter som ikke lengre er tilgjengelige?

Merkelig at 3 av de 4 flyvningene jeg sjekket ikke var tilgjengelige.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kan vel være de berømte "ghost seats" som er nevnt mange steder. Altså at man finner tilgjengelighet, f.eks. med å søke hos United, men når man prøver å booke så finnes de ikke. Pga dette kan det være lurt å dobbeltsjekke sine søk med f.eks. å bruke ANA sin søkemotor i tillegg. Viss man finner de samme setene tilgjengelig der så bør det også å være mulig å booke de.

Stuttfeiten liker dette
  5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183
    Finner ikke PUS-ICN på ANA, som kom opp i økonomi på United, så kanskje det er der noe av problemet ligger.

Men finner MNL-ICN både på United og på ANA, men denne var ikke tilgjengelig når jeg snakket med SAS.

Asiana har til og med 2 avganger ganske tett opp mot hverandre fra MNL (OZ702 og OZ704), men ingen av disse hadde i følge SAS ledige billetter, både på United og ANA finner jeg ledige seter med begge.

Bør jeg prøve å ringe på nytt, for kanskje å få en annen agent? Eller burde jeg prøve å finne en annen rute?

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183
    Da prøvde jeg å ringe på nytt nå og alle flyvninger ble funnet bortsett fra den i økonomi. Mulig det var agentrulletten som slo inn der.

Broderen er happy og jeg er happy på hans vegne.

BKK-MNL - Thai 777-200
    MNL-ICN - Asiana 777-200ER

ICN-TPE - Asiana 767-300
    TPE-SIN - EVA Air 777-300ER
    SIN-BKK - Thai A330

17 timer stopp i MNL og 19 timer stopp i TPE.

75 000 poeng og så får vi se på avgiftene i morgen.

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra :)

mathiasfe liker dette
  8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183

Stuttfeiten, mhsalv and RoadKing like this.
  9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,532
    Bonuspoeng:
    183
    Og der kom prisen på skatter og avgifter: 873kr

Aldri hørt om et så lavt beløp på det før. Selv hun jeg pratet med syns det var veldig billig.

Føler meg nesten snytt for å ha betalt 1600kr for en poengreise, som var 1000 miles kortere, tidligere i år.

Xflipper liker dette

Del denne siden