Upgrade med Eurobonus poeng på Singapore Airlines flights

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Emirate, 28. mai 2015.

  1. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har erfaring med å oppgradere vha. eurobonus poeng hos Singapore Airlines?
    Kan dette gjøres ved check-inn eller gate, eller må de gjennom Star Alliance systemet/SAS på nettet i forkant?
    Hva tar de for Economy til Business? Samme som hos SAS?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det viktigste her er hvilken klasse du reiser i (bookingklasse).. Kun noen klasser som lar seg oppgradere med poeng (ofte dyre økonomiklasser)..

    Må gjøres online minst 24 (??) timer før avgang?
     
  3. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Men dersom man bestiller på singaporeair.com, så får man ikke velge hvilken økonomibillett man kjøper... Min er, og kunne ikke velge annet, i E (en øk. flexi bill.).
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Per. SAS EuroBonus' sider:

    Singapore Airlines - Gjelder ikke for A380, B77W (B777-ER) flygningar:
    Fra økonomi til business: Klasser Y, B og S
    50 000 EB-poeng fra Europa til Sentral-Asia, Fjerne Østen/Sørøst-Asia

    https://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/oppgradering/oppgradering-med-star-alliance/
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    *A burde bare fjerne hele denne "oppgraderingsmuligheten", da den i mine øyne er totalt meningsløs. Det er vel kanskje en liten gruppe tjenestereisende som reiser på disse billettene regelmessig, men det kan umulig være med enn 2... ;)

    Den er også totalt uforståelig for folk flest.
     
    travellers4fun, Jørgen and Emirate like this.
  6. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Så i realiteten kan man aldri oppgradere i og med at disse flytype som oftest brukes ved lengre distanser.. applaus altså!
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, nei det er litt vrient. De bruker 777-200 til CPH da! Hvis det er noen trøst :p
     
  8. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Australia med SQ og sjekket mulighet for å oppgradere fra Business til First. Har C booking klasse på alle flygningene, så den er grei.
    Og så er det 777-300ER (77W) på CPH-SIN/SIN-CPH og 388 SYD-SIN, som ikke er mulig å oppgradere med *A upgrade award...
    Men på flygningen SIN-SYD er det 777-300, gammel/regional type med 2+2+2 i business (bleeh, vet jeg er bortskjemt) og denne skal etter hva jeg forstår være mulig å søke om oppgradering til first på, er 8 first seter på flygningen og ifølge expertflyer er 3 seter ledige.

    Når jeg prøver på dette via sas.no får jeg opp at denne flygningen ikke kan oppgraderes og at jeg må kontakte de...
    (Får litt sånn «computer says no» følelse)

    Noen som har noen tips? (Utover å ringe SAS...)
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fant du at av dette?
    Jeg vet ikke om det kan være årsaken, men når jeg har vært i kontakt med SQ tidligere angående betalt oppgradering så sier de at jeg i tilfelle må oppgradere hele strekningen, f.eks. CPH - SIN - AKL. Man kan altså ikke bare oppgradere til First på CPH - SIN på forhånd, selv om man betaler for det. Men man kan selvfølgelig oppgradere ved innsjekk/servicesenter om det er ledig plass, men det koster skjorta og vel så det...
    Kan det være samme årsak til at du ikke får oppgradert SIN - SYD med poeng? jeg ville ha forsøkt å kontakte SAS om du ikke allerede har gjort det.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har du bookingklasse C ?
    Da er det vel ikke langt unna ar du kan booke F istedenfor..
     
  11. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte til SAS og fikk ikke oppgradert fordi F var full på strekningen SIN-SYD med 777-300 regional business. Har C booking klasse på flygningene med SQ (J klasse på SAS BGO-CPH-BGO), men tror nok at F koster noen titusener mer.
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg undersøkte en oppgradering et strekk på AKL tur. Bookingklasse D.

    De kunne bare oppgradere Tur, eller T/r.. ikke leg..

    pris for oppgradering på 23KNOK en vei..

    Dette var altså fra D, så sikkert litt lavere fra C..

    C
     
  13. KHL

    KHL Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Nå er jeg litt sen til denne festen, men prøver meg allikevel...

    I fjor så hadde jeg noen economy billetter med SQ i klasse Y som jeg ringte til SAS for å oppgradere på EB-poeng, men fikk da beskjed om at e-ticket nummeret hadde feil prefiks (618). Det de sa var at siden e-ticket nummeret ikke "ble utstedt" fra SAS så kunne de ikke oppgradere meg.

    Er det noen her som vet om dette fortsatt gjelder? Jeg ser etter noen t/r billetter til Australia, og siden det ikke er noen tilgjengelige bonusbilletter i business så ser jeg etter noe rimelig i economy som jeg kan få oppgradert isteden...
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det blir vanskelig for deg å finne SQ tur booket i Y eller B til en hyggelig pris. Du trenger en av disse Fare Basis for å kunne oppgradere med EuroBonus. Selv Economy Flex bookes normalt i E.

    Kontakt Berg-Hansen eller vurder Premium Economy.
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har klart å oppgradere frå Premium Economy til Biz i SQ eller LH(eventelt andre i *A)
     
  16. KHL

    KHL Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, de er ikke billige akkurat. Men problemet jeg hadde var at jeg faktisk hadde riktig booking klasse, men ikke fikk oppgradere allikevel. SAS sa også at jeg burde kontakte et reiseselskap, men synes det er ganske håpløst at det skulle være e-ticket nummeret som hindrer meg i å oppgradere innen *A.

    Hjelper heller ikke at economy premium billettene jeg finner ligger på rundt 18-20k...
     
    Edvard liker dette
  17. Damp

    Damp Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

    Jeg vurderer å oppgradere meg en av veiene mellom Frankfurt og Singapore, men når jeg går inn på sas sin prisoversikt så ser jeg følgende melding.

    Er det virkelig ikke mulig å oppgradere med poeng på long haul-flights med Singapore? :(

    https://www.flysas.com/en/fly-with-us/travel-extras/upgrades-star-alliance/
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, på de flyrutene som ikke betjenes av nevnte flytyper. I alle fall noen. Kanskje. I tillegg er det bare enkelte bookingklasser som kan oppgraderes også. Med andre ord så har du mer eller mindre rett dessverre.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at det bare er mulig i et fåtall (ekstremt dyre) bookingklasser.
     
  20. Damp

    Damp Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har (heldigvis) en dyr bookingklasse, men jeg skal dessverre fly med A380.

    Dette var derfor en stor nedtur :(
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden