http://www.bloomberg.com/news/2013-...said-to-settle-u-s-merger-antitrust-suit.html Kun detaljer som gjenstår iflg artikkelen.
Mange interessante detaljer som åpner dører for selskaper som Virgin og Spirit inn i nye markeder, noe som gir ett bra prispress
Oppdatert: http://www.bloomberg.com/news/2013-11-12/amr-us-airways-must-divest-slots-in-u-s-settlement.html
Og Gary har vært på hugget i dag og skrevet hva han mener vi skje videre: http://boardingarea.com/viewfromthewing/
Vil det være verdt å kjøpe 100k poeng hos US Airways nå, som så blir konvertert til AA poeng og uttak hos oneworld? For uttak Europa til USA. w
Jeg vurderer det samme selv, og heller mot å kjøpe, men har ikke bestemt meg. Tror ikke jeg hadde gjort det for reiser til USA (i hvert fall ikke til østkysten), det slippes visst få bonusseter hos AA, og med BA kommer det ganske mye i fuel surcharge i tillegg til poengprisen og skatter. Vet ikke hvordan situasjonen er hos IB/AB/AY. Østover derimot, kan man ta ut hos en del av verdens beste flyselskap - Cathay Pacific, Qatar, Etihad (AA-partner), Malaysian, Qantas etc, uten fueltillegg - synes det er mye mer spennende og mer for p(o)engene den veien. Jeg ser for eksempel nå på en tur til India, og kan da fly Etihad First bort og Qatar business (med Dreamliner) tilbake for totalt 70 000 (!) miles. Se http://www.etihad.com/en-us/experience-etihad/on-board/diamond-first-class/ og http://www.worldairlineawards.com/Awards_2013/fclass.htm.