USA i høytider

Tråd i 'Reisemål' startet av m.normann, 24. mars 2015.

1. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer å søke samboerfrøkna om tillatelse ;) til å dra til USA, nærmere bestemt Dallas. Er Dallas Cowboys-fan, og selv om terminlistene ikke er kommet ennå er det bestemt at de skal ha hjemmekamp på Thanksgiving. Det hadde vært KONGE å oppleve. Tanken er å reise enten tirsdag 24. eller onsdag 25. november og være til søndag 29. Hvordan vil livet/stemningen i byen dagene før og på Thanksgiving være? Regner forresten med at Black Friday blir helt texas (pun intended), og det ville være kult å oppleve og en sjanse til å handle julegaver. Har dere ellers hotelltips å komme med, er jo et stykke fra downtown Dallas til AT&T-Stadium (20 miles, sånn cirka, i følge Google)? Er statusløs på hotell siden frøkna jobber i bransjen og de har ikke hotell så langt borte, så det er same same hvilket jeg velger, men inntil 10K-ish i budsjett og helst ikke skiftende moodlighting overalt. Leiebil utgår da jeg ikke har planer om å være kjørbar, selvfølgelig ikke flatfull, men velger å overholde norske promillegrenser for bil.

2. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke svare for Dallas på Black-Friday, men var i Dallas i sommer og det kokte.
    Black Friday i 2014 var jeg på mall i SFO området.
    Politiet voktet senteret, og det var køer hos Ralph Lauren, Michael Kors og de øvrige middel-end brandene.
    God tur....

3. m.normann

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Høres slitsomt, men vanvittig morsomt ut med Black Friday. Må vel innom Michael Kors eller ligninde for å få godkjent turen. :p Får bruke tida framover til billettsalget til kampen åpnes til å finpusse søknaden.

4. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Galskap. Det var derfor Gud skapte internett, så vi menn kan sitte på internett og overlate kjøpesentrene til de skrikende hordene.

AndersB and Travellingalf like this.
  5. m.normann

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, tenkte det måtte oppleves hvis man først er i nærheten.

6. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Vedr høytider... Var i D.C på 4. Juli for et par år siden. Helt kanonbra.

Teste samme i NY og det var ikke det samme. Men prøv en jødisk helligdag i NY, og byen står på hodet. Så ting er så ymse.

Malia Ann Obama's fødselsdag feires forøvrig t.o.m i Texas og Utah ;)

7. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    .. eller St. Patricks Day i Boston eller Savannah ....

8. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal teste 4. juli i Seattle i sommer. Spent!

9. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tilbragte 4. juli i Jacksonville, FL for noen år siden. Først på dagen er det som regel venne/familiefester rundt omkring, før man gjerne samles i sentrum for å se på fyrverkeri. 17. mai er litt kulere og mer nasjonalromantisk, men det skulle vel kanskje bare mangle. :p

Thanksgiving har jeg også opplevd "live." Det ene året jeg var i Nebraska, ble to personer trampet i hjel på Walmart på Black Friday. Say no more.

AndersB liker dette

Del denne siden