USA sommeren 2018.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Rgjertsen, 18. sept 2017.

Tags:
  1. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Jeg har lest litt om forskjellige bonusprogrammer og sett videoer av disse som kalles "travelhackers" og fått litt interesse for dette.
    Jeg kom over dette forumet gjennom en post av et medlem (Ole?) som hadde oppnådd EuroBonus Diamond kun med fritidsreiser og tenkte dette var plassen å henvende meg.
    Jeg har og lenge sett etter et godt kredittkort med gode bonuser.
    Hvertfall! Poenget med denne posten var å få noen gode tips til en USA tur jeg skal på neste sommer. Er det noen selskap jeg burde fly med, kort jeg burde betale med, og vil det lønne seg (og er det lov) å bruke Corporate kortet til jobben på privatreise?

Setter pris på alle tips vi kan få.
    Reidar

Last edited: 18. sept 2017
  2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Reisemønsteret ditt ellers bestemmer jo litt hvilket bonusprogram du skal velge.
    For de "fleste" i Skandinavia er nok Eurobonus og SAS (Star alliance) det som er å foretrekke.

Med SAS Amex platinum og SAS Mastercard Premium er du godt dekka for poengsamling. 15-25 poeng pr omsatt hundrelapp på kortet gir raske poeng.
    Du vil også kunne opptjene en CT - Companion ticket om du omsetter for 100.000 NOK eller mer på et kalenderår med Amex. En CT gir deg 2 for 1 eller halv poengpris for en på bonusbillett med SAS/Star Alliance.

Husk at poengene du tjener på kortbruk ikke gir status hos SAS, du må fly for å tjene statuspoeng. (unntatt 1000 grunnpoeng pr mnd ved bruk av SAS mastercard Premium)

USA; Ville valgt SAS over dammen og United internt i USA, det gir deg mest poeng.

Lykke til med bonushunting, du blir fort hekta.....

3. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tipset. Men hvordan er det med bruk av disse kortene til daglig ellers? Er det like lett å bruke enten Amex eller Mastercard i butikker i Norge osv?

4. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
  5. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hva betyr dette??

6. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, sry trykkfeil, det skulle være RTFF, som betyr "les forumet" på godt norsk :). Søk litt rundt og du finner masse informasjon om det du spør etter

7. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Read the fish forum? :)

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    God forumkutyme er å heller linke til aktuelle tråder, og ikke bare oppfordre til å lese uten å spesifisere mer. Her er et knippe som støtter opp om @Tore sitt innlegg.

Om poengopptjening med Trumf, og om Trumf Visa
    https://insideflyer.no/trumf-og-viatrumf-alt-du-behover-a-vite/
    https://insideflyer.no/forums/threads/trumf-og-trumf-visa.20/

Om SAS MasterCard Premium
    https://insideflyer.no/forums/threads/oppgrader-til-sas-mastercard-premium.8073/

Om American Express fra SAS, og companion ticket (CT) som man kan tjene opp med kortet
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-platinum.1708/
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/unread

Om forkortelser relatert til fly og reise generelt, og noen internt på forumet
    https://insideflyer.no/forums/threads/guide-ord-uttrykk-og-forkortelser.623/
    https://insideflyer.no/forums/threa...ge-ord-og-uttrykk-som-brukes.2438/#post-31506

Når det gjelder hvem du bør fly med avhenger det i stor grad av reisemønsteret ditt og hva du ønsker å oppnå. Reiser du sporadisk og primørt innenriks eller i Europa kan det godt være at Norwegian sitt Reward-program passer vel så godt. Vil du reise til litt mer eksotiske steder hvor Norwegian ikke har rutenett, eller fokusere på premiumkabiner, eller har øvrige preferanser, vil et selskap innenfor en av de tre store alliansene fort være gunstigere.

Videre, dersom du vil ha mesteparten av poengopptjening gjennom kredittkortbruk er du egentlig nede på å ta et valg mellom SAS og deres Eurobonus-program, eller KLM og FlyingBlue (tråd om kredittkortopptjening).

9. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Tusen takk for utrolig informativt svar!
    Her var det mange gode råd som jeg skal ta med videre.
    Vi fant noen billetter med Norwegian fra Bergen til San Fransisco for 2400kr, mens samme billett med SAS kostet over 10 000kr!
    Så det blir nok Norwegian denne gang.

10. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har tilbud til USA med jevne mellomrom, så det er ikke utenkelig at du finner priser ned mot 3000 hvis du har litt is i magen.

11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    2400kr er vel kun en vei. Om ikke så lurer jeg på hvilke datoer sommer 2018 som er så grise billig.
    Når det er sagt så ser jeg at du på flere datoer får billigere billetter med Norwegian vs SAS. Norwegian ligger på typisk 7000kr med mat og bagasje på de billigste dagene, er du ikke veldig fleksibel så vil det fort koste deg 8500kr hos Norwegian, mens som du sier ligger SAS som oftest rundt 9500kr til 10000kr. Da ser jeg også at du kan får SAS plus fra 10 500-12 000kr i sommeren. Så om du er fleksibel og legger igjen en tusenlapp så kan du kose deg i SAS plus hele veien. Og tar du deg noen drinker, og litt mat i loungene, og tar med de ekstra poengen så er dette alene nok til å forsvare bruken av 1000kr, så kommer større seter, dyne, bedre pute, større skjerm og større benplass på toppen. Er du flink til å samle trumf så skal det også la seg gjøre å spare opp ca 40250 000poeng frem til sommeren. Da vil du ha nok til å by fra plus til buisness på vei bort(ca 25 000 plusgrade). På denne turen får du 9750poeng. Så da har du 25 000 poeng til returen din også.
    Så ved å legge igjen 2000kr(ca da datoene avgjør pris) og en god slump poeng og litt flaks så kan du fly buisness med SAS vs eco med Norwegian.
    Selv om jeg samler inn ca 500 000poeng på et år så vil det å samle inn 40 250poeng kreve en innsats. Og er målet å reise billigst uavhengig av komfort så vil nok NAS slå SAS på målstreken ved de fleste tilfeller og da kan du like godt gå for Bank Norwegian kortet. Der i mot er du livsnyter og vil ha mest mulig ut av kronene så gå for SAS.

Last edited: 24. sept 2017
    Sjefen1234, Insomnia4u, Ursa and 3 others like this.
  12. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Snakk om å ha det klart....

RoadKing liker dette
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    My two cents som de sier i USA. Er også lettere å se hva som er best når man vet når vedkommende skal/kan reise. Sommeren 2018 er rimelig åpent.

14. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket akkurat en tur / retur OSL-LAX med SAS i juni/juli neste år for NOK 4200 i Economy. Jeg synes det var bra pris. Og med sete 30B blir det plenty med benplass - bedre enn i Plus.

15. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da en bra pris?! Hvor tidlig i juni er utreise da? Mitt inntrykk er at prisene hopper veldig når skoleferien starter. Naturlig nok...

Fredrik81 liker dette
  16. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du er heldig å ha godt voksne barn og dermed slipper å forholde deg til skoleferien som starter 23juni. Ut i fra Rgjertsen priser så antar jeg at han er i samme båt som meg.

17. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser du f.eks 12juni til 10juli(4uker) Så koster det ikke mer en 4252kr. Kommer du i skoleferien så dobbler prisen seg.

18. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Fir et utrolig svar. En som har kontroll på reisingen! Planen var å reise i uke 25 om det hjelper noen med å tipse :)
    Men kanskje vi skal vente litt å se om det kommer noen kampanjer. Har forstått det sånn at forskjellen på SAS og Norwegian gjerne er komfort kontra pris.
    Kan kanskje variere, men min generelle forståelse.

Sjefen1234 liker dette
  19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker du å reise lørdag/søndag eller kan du reise i ukedagene også. Og hvor lenge vil du være der. Går ut i fra at ungdomsbilletter under 26år ikke er aktuelt. Kan også legge til at det kan komme fristende tilbud i løp av vinteren.

20. Rgjertsen

Rgjertsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Planen er å reise bort en ukedag og hjem igjen 5 juli.
    Vi er begge under 26 så ungdomsbillett er aktuelt. Hvordan er det med bonusopptjening på ungdomsbillett?
    Tillegsspørsmål: Vi så nettopp på to Plus billetter som til sammen ble ca 20 000kr. Etter å ha sjekket litt andre ting og går tilbake til samme billettene igjen er prisen ca 24 000kr. Jeg har hørt om at de bruker cockies og endrer prisen etter hvor lenge du er på siden osv. Er dette tilfellet?

Del denne siden