2400kr er vel kun en vei. Om ikke så lurer jeg på hvilke datoer sommer 2018 som er så grise billig.
Når det er sagt så ser jeg at du på flere datoer får billigere billetter med Norwegian vs SAS. Norwegian ligger på typisk 7000kr med mat og bagasje på de billigste dagene, er du ikke veldig fleksibel så vil det fort koste deg 8500kr hos Norwegian, mens som du sier ligger SAS som oftest rundt 9500kr til 10000kr. Da ser jeg også at du kan får SAS plus fra 10 500-12 000kr i sommeren. Så om du er fleksibel og legger igjen en tusenlapp så kan du kose deg i SAS plus hele veien. Og tar du deg noen drinker, og litt mat i loungene, og tar med de ekstra poengen så er dette alene nok til å forsvare bruken av 1000kr, så kommer større seter, dyne, bedre pute, større skjerm og større benplass på toppen. Er du flink til å samle trumf så skal det også la seg gjøre å spare opp ca 40250 000poeng frem til sommeren. Da vil du ha nok til å by fra plus til buisness på vei bort(ca 25 000 plusgrade). På denne turen får du 9750poeng. Så da har du 25 000 poeng til returen din også.
Så ved å legge igjen 2000kr(ca da datoene avgjør pris) og en god slump poeng og litt flaks så kan du fly buisness med SAS vs eco med Norwegian.
Selv om jeg samler inn ca 500 000poeng på et år så vil det å samle inn 40 250poeng kreve en innsats. Og er målet å reise billigst uavhengig av komfort så vil nok NAS slå SAS på målstreken ved de fleste tilfeller og da kan du like godt gå for Bank Norwegian kortet. Der i mot er du livsnyter og vil ha mest mulig ut av kronene så gå for SAS.
Last edited: 24. sept 2017