Reise til USA - test, regler osv

Tråd i 'Reisemål' startet av rookietrader, 22. april 2021.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det enda vært mulig med en transit i USA.. Vi har en plan B for vinterferien men sørgelig nok så er det veldig mange fly (med bonusbilletter) som vil stoppe i JFK (New York), ORD (Chicago) eller IAD (Washington).

    Fikk ikke samboeren helt med på BOG (Bogota, Columbia) som alternativt stopp.. selv ikke om jeg anlegger bart og skifter navn til PabloOslo.
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,768
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har prøvd å få mor med på en mellomlanding i Bogota ….
    Foreløpig er resultatet negativt….
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Uforståelig, vi syns det var en fin opplevelse.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Biter negler her nå, vi er på et punkt hvor november-turen enten skjer eller ikke skjer. Deler av reisefølget lurer på om vi skal flytte turen til februar, for denne uka må de melde fra om de fortsatt skal ha ferie i november.

    Det hele er komplisert fordi billettene ble booket med CTer som nå er utgått, og SAS sitt unntak for ombooking/kansellering er bookinger til og med 31.oktober. Så vi kan ikke gjenbruke CT til å booke i februar men må isåfall bruke nye CTer.

    Beste hadde vært om Lufthansa/Swiss kansellerte men tror ikke det skjer.

    Eller nei, det beste hadde vært om USA åpnet opp for vaksinerte ASAP :cool:
     
    Last edited: 13. sept 2021
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er virkelig på tide at USA åpner for vaksinerte nå. Begynner rett og slett å ligne en farse... Jeg har ikke tro på oktober, og kanskje heller ikke november. Og har de ikke åpnet i november blir det kanskje ikke før i 2022. Vi får se. :confused:
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Oppirumpadi liker dette
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Har definitivt (99 %) gitt opp Chicago i oktober. Nå er vel spørsmålet mer om man skal begynne å bli nervøs for NY i februar :eek:
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,423
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en reise med Swiss i november der Swiss sluttet å selge billetter til den avgangen siden en gang i august. Avgangen er ikke kansellert ennå, men satser på Swiss vil gjøre det etterhvert.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Mine fly selges det fortsatt billetter til ser jeg (ZRH-MIA)
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er vel også om man egentlig vil reise til USA sånn som smittesituasjonen er nå.......

    Kanskje vente til de aller fleste er vaksinerte - enten med sprøyte eller på naturlig vis :) Det virker jo som om mange amerikanere tror på tanken om det siste.
     
    OttoL, drsyk and jgroneng like this.
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng. Jeg har en CT tur til Houston i November og i sørstatene ser det ut som antivax står sterkt :/
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dere har mulighet å avvente litt til, så er det gode sjangser for at turer med Lufthansa gruppen fra slutten av oktober blir kansellert eller endret. De har lastet et fullt vinterprogram som før Covid og har ikke begynt å redusere enda, trolig i påvente av USAs mulige grenseåpning.
    Ryktene sier at de neste to ukene begynner kuttene i vinterprogrammet til Lufthansa.
     
  13. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Har 2 stk biletter i SK C OSL-CPH-SFO t/r 2 oktober og retur 10 oktober (Høstferien). Avbestiller disse i dag, da jeg ikke har tro på at vi slipper inn.
    Skal over en tur i jobb også i oktober, og venter på en "National Interest Exception". Vil om jeg får dette, slippe inn uten å måtte tilbringe 2 uker i feks Mexico først.
     
    EndreD liker dette
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    https://foreignpolicy.com/2021/09/13/travel-bans-border-restrictions-biden-covid-pandemic/

    A thoughtless, unscientific policy of closed borders—even to vaccinated travelers—does a little more damage every day.

    Amid the tribal fights that roil American politics daily, liberals and conservatives seem to have found strange common ground on closed borders. The left fears the virus; the right fears foreigners. The result has been a policy gridlock that is increasingly isolating the United States, especially from its closest allies, while doing nothing to reduce the spread of COVID-19.

    It is not clear how the United States can climb out from the hole it has dug for itself. There may be a new opportunity for reopening when the delta outbreak wanes, but border restrictions are popular with both parties. Nor has the administration taken the steps necessary to verify the vaccination status of foreign travelers, something many other countries have done by now. Having no system for vaccination proof makes reopening an all-or-nothing proposition—and virtually guarantees further inaction. Ultimately, though, moving forward will likely require the administration to embrace some form of vaccine passport—at the very least for foreign nationals—and live with the political fallout.
     
    Gabface, Upsaker and OttoL like this.
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var en bøtte med isvann i fjeset..

    https://www.schengenvisainfo.com/ne...us-until-2022-midterm-elections-expert-warns/

    Even though European travellers have not been able to travel to the US for over a year and a half now, they should be prepared for the entry ban to remain effective for quite some time, an expert has warned, claiming that the US ban against arrivals from the EU may get extended until the midterm elections of 2022.

    Midterm elections 2022 er i november 2022...

    Kan de virkelig holde oss ute så lenge?
     
  16. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Trump minus Twitter = Biden.
     
    October liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,187
    Bonuspoeng:
    293
    Blæ
     
  18. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Har offisielt gitt opp. 7. oktober. Er bare å glemme.

    Driver og prøver booke noe i april nå, men må si jeg blir mer og mer skeptisk til å bruke 2019-CT`en min på dette. På et eller annet tidspunkt gidder vel ikke SAS forlenge disse voucherne mer.
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke det bare en ekstra grunn for å booke noe for den nå når det fortsatt går?
     
    Jeanette liker dette
  20. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig tror jeg ikke det, men dette er jo overraskende lite kontroversielt i USA så man vet jo aldri.

    Men, for tiden sliter de med overfylte sykehus i flere stater så jeg tror de vil vente til de har kontroll på smitten før de åpner opp. Turene booket frem til jul har jeg ingen håp om, men drømmer om at turen i slutten av januar kan bli noe av, men tviler litt på det også.

    Kunne ikke se at de linket til orginalartikkelen, er i så fall her: https://foreignpolicy.com/2021/09/13/travel-bans-border-restrictions-biden-covid-pandemic/
     

Del denne siden