Reise til USA - test, regler osv

Tråd i 'Reisemål' startet av rookietrader, 22. april 2021.

  1. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Vi ventet spent...
    Gjelder vel alle under 16 år for Norge sin del.
     
    Maggie liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden …
     
    Jeanette liker dette
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    ;)
    Jeg tenkte faktisk når jeg leste posten din tidligere i dag at det ville komme positive nyheter fra over dammen:) Eksakt likt som du før sommeren postet at det ikke kom til å være mulig reise ut av landet og timer senere slapp nyheten om oppheving av reiserådet og innføringen av trafikklys reglene igjen.
    Husker også godt du noen uker tidligere skrev at du ble fornøyd om du fikk muligheten ta deg en utepils hvor jeg skrev jeg skulle sende deg bildet av pilsen fra poolen på taket av København (sorry, jeg glemte det)

    Nå krysser vi alle fingrene for at dette stemmer og venter spent til mandag.
    Kanskje vi bonusnisser endelig kommer oss over dammen igjen, det er dypt savnet :)
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har booket 2.november så dette var jo hårfint hvis det går
     
    Lillegutt, Gabface, Trent600 and 2 others like this.
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Krysser fingrene..
     
  7. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    permorten liker dette
  8. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Har en CT med fly til USA 5.november. Veldig spent på hvilken dato som er tidlig i november:cool:
     
    Jeanette liker dette
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Og en ting til: hvordan er/blir reglene for munnbind ombord på fly interkontinentalt?

    Swiss per i dag:
    (NB: on flights to the USA, all passengers, including children over the age of two, are required to wear face masks.)
     
    Last edited: 20. sept 2021
    Maggie liker dette
  10. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat det kan jeg garantere deg vil gå tilbake til normalen igjen, menneskeheten kommer ikke til å fortsette med å påtvinge alle å bruke munnbind permanent (men, det store spørsmålet som du kanskje helst ønsker svaret på er kanskje når det skjer? Der er jeg litt mer usikker ;)
     
    Maggie liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har den 8. :)
     
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Amerikanernes fetish for å maske barn tror jeg ikke forsvinner med det første. Det har klikka helt for de der, og jeg håper at oppegående foreldre tenker seg grundig om før man tar med egne barn til USA før de har roet seg ned. Når man godtar barnemishandling bare for at noen politisk korrekte gamlinger skal føle seg trygg har det bikka godt over i min bok....
     
    rota and Lars J like this.
  13. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Der minnet du meg om flyvertinna fra southwest airlines som ville lime fast munnbindet på en skrikende toåring…

    https://simpleflying.com/southwest-crew-mask-glue/amp/
     
  14. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Det er også voksne som av medisinske årsaker ikke har vaksinert seg, håper virkelig at kravet om vaksinering mot covid-19 ikke blir stående lenge, eller at det lages gode ordninger for de som ikke kan ta vaksinen.
    I tillegg har vel USA krav om at begge dosene skal være av samme leverandør, da er det mange i Norge som ikke vil komme inn. Mulig de har endret på dette, men de har vært ganske ekstreme på sine regler. I tillegg kommer dette med munnbind på barn, dette er jo bare helt vanvittig.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer at CDC's policy er å ikke blande produsenter, men de gjør unntak der riktig type ikke tilgjengelig når dose 2 skal settes:
    https://www.cdc.gov/vaccines/covid-.../covid-19-vaccines-us.html#Interchangeability

    Alt i alt vil dette trolig være uproblematisk så lenge EU-sertifikatet er i orden. Det er også snakk om at AstraZeneca vil godtas, selv om denne enda ikke er godkjent i USA.
     
    Skarven liker dette
  16. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Så langt ser det vel ut som de uvaksinerte ikke kan teste seg inn i USA selv om det gir grønt sertifikat. Det synes jeg er litt uheldig.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Alanis Morisette synger i bakgrunnen når de løper rundt og nekter vaksiner og munnbind innad i landet, mens innreisereglene er «et par» hakk strengere
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Voksne Nordmenn som velger å ikke ta covid-19 vaksine av personlige grunner = Problembarn i 2021, som det er helt greit at har internasjonale reiserestriksjoner.
     
    October, jgroneng, Elmo and 14 others like this.
  19. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Du må inn på hver enkelt delstats nettsider og sjekke. i fjor var det rød/grønt/gult lys mellom mange delstater, men det ser ut til at dette for det meste er opphevet nå. Eksempel Connectictut: www.ct.gov/coronavirus
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.
     
    tstone and obay like this.

Del denne siden