Usa tur i pluss, a330-300, rad 24 eller 20?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av andersand, 06. okt 2017.

  1. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Drar til usa i pluss om noen dager, vingler litt med hvor jeg vil sitte, 24 er jo "midt i" og har booket der i utgangspunktet, men jeg er relativt lang, og plassen man får på rad 20 hadde vært digg, ledig er de også, men faren for barn rett ved, og toaletter er jo der, hva er deres erfaringer? flyr ned til EWR og hjem fra MIA.

    Har også booket en sas business TR MIA, tok der 1A/1D etter anbefaling her i artikkel da jeg ønsker kunne snakke med passasjeren, kan noen andre bekrefte det er optimalt?
     
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    726
    Bonuspoeng:
    93
    Returnerte fra EWR i går og satt på rad 20. Det er ikke toaletter der som PLUS kan benytte, men litt støy fra betjeningen som romsterer på den andre siden av gardina (ikke sjenerende for min del). Jeg likte rad 20 godt, og ville valgt den på nytt. Du får ikke strekt bena helt ut (jeg er 189 cm), men det er deilig å ikke ha noen foran seg som du "får i fanget". Fra vindussetet er det enkelt å "komme og gå" uten at sidemann må reise seg.

    God tur!
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det er lettere å strekke ut beina på rad 24 enn rad 20 (min personlige mening. 191 lang). På første rad er det en vegg, slik at du ikke får strukket ut beina helt. De toalettene ved rad 20 er for business så de får du ikke brukt.
     
    Last edited: 06. okt 2017
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du vil strekke deg ut vil jeg nok ikke anbefale rad 20 da du har veggen rett foran deg. Jeg mener at 1A og D er de setene det er lettest å snakke sammen på, se bare her:

    Banners_and_Alerts_and_New_Cabin_Street_View_-_SAS_3.jpg
     
    1884derby liker dette
  5. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg reiser med venninne som er relativt liten, kan man strekke bein sidelengs ved 20?

    Innser også at jeg har en LAX booking nå der vi har rad41, gikk litt radig ved bestilling og så bare "extra legroom" innså nå at det er ved toalettene... for hele go :eek: Rad 30 er ledig mot pluss, ville dere byttet?
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ta rad 30. Masse med plass der
     
  7. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Takker, her rant det inn med bra info burde spurt før, da må jeg finne ut hvordan jeg kan få flyttet reisefølget på LAX turen, en pnr er meg + venn som begge er EBG, her får jeg flyttet oss fritt rundt ser jeg, mens de andre jeg har booket for er løse pnr fra oss (litt fordi vi også har tendens å bidde) ;)

    Får de logget seg inn på sas.no og endret selv? jeg betalte for setereservasjon til de når jeg booket
     
  8. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Satt du på 20H da eller? :)

    Jeg fløy samme maskina, og lå og sov godt over 6 timer i 20A.

    Liker veldig godt forsetet i Plus, pga plassen. Nå er jeg ganske kort i lortfallet for forhold til flere her (178cm), men for meg er dette den beste plassen. LØitt av grunnen er også at fotstøtten her heises høyt opp så gir god støtte til å sove godt.

    Kim
     
    1884derby liker dette
  9. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    726
    Bonuspoeng:
    93
    Så det var du som lå å snorka borte i 20A ja... ;)
     
    Kimpe liker dette
  10. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    726
    Bonuspoeng:
    93
    Det var et nyttig bilde! Endrer dermed fra 1DF til 1AD for meg og fruen. Takk :)
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Smart. Det er bare 1, 3, 5 og 7AD dette gjelder for.
     
  12. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det ser jo ut som det er "fri sikt", for å si det sånn. Men er ikke trafikken fra crewet i midtgangen litt plagsom? Og må ikke vedkommende som sitter i 1A vri hodet litt for å få kontakt? Kan jo ende opp med skikkelig kink i nakken:p
    Hadde i utgangspunktet booket 1D og F for meg og fruen, men endret til 1A og 1D. Bør jeg endre tilbake igjen?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri sittet der selv, men det stemmer at de er litt off. Liker meg best på vindussetene på partallsradene.
     
  14. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, valget er jo opplagt hvis man reiser alene.
     

Del denne siden