Hei, Skal i forhandlinger til høsten om utstasjonering i Singapore i to år fra årsskiftet. Mye er uklart, bl.a. hvor mye reising som er involvert. Det blir uansett noe reising i Asia, men det vil nok ta litt tid å skaffe status hos SQ eller annet selskap. Jeg vil tro jeg klarer meg bedre med EBG/D som SQ's eget bonusprogram? Kanskje litt lengre ned på lista ved irrops, men likevel foran bermen? Er jo også en del LCC's i Asia jeg håper å slippe å benytte meg av. Noen synspunkter/tips?
Dersom man går ut fra at du reiser nok til *A gull per år, så bør det jo være minimal risk å skifte. Eksempel år 1: spare i SQ, men ha *A gold fra SK. Jeg sier at du bør gjøre det, ikke fordi du får det bedre, men fordi man angrer oftere på tingene man IKKE gjorde, heller enn det man gjør Livet er for kort til IKKE å prøve å få Singapore-status når du har sjansen
Kva med å dra ein Ole Brum fyrste året om det likevel blir nok reising? Avhengig av kor mange år du manglar på lifetime Eurobonus.. (Dette er dagen for Stuttfeiten og lettvinte løysingar). Edit: Ole Brum som i "ja takk, begge deler!"
Kan man registrere poeng på reise med SQ men bruke EBG for lounge på samme reise? Er det noe offisiell periode for lifetime gull?
Det kommer som du selv sier helt an på hvor mye/hvordan du skal fly. Den eneste fordelen jeg kan se ved å midlertidig bytte til SQ er tilgang på first rewards. Dersom du ser du vil opptjene nok poeng til én eller flere reiser i SQ Suites sier jeg kjør på, om ikke er det kanskje like greit å holde seg til Eurobonus. Om du ser for deg å belaste et lokalt kredittkort for betydelige summer kan det også være en faktor du bør ta med i beregningen. Ja.
Tipper du vil forbli fornøyd med EuroBonus Gull i Singapore. Hadde en periode KrisFlyer Gold, LH Senator og EBG parallelt. Synes SQ*G tilbyr lite real-life value ex-SIN utover å være *A Gold. Programmet har lav opptjening, høyt nivå på uttak (men god availability) og 25% tier bonus på SIA/Virgin-flyvninger teller ikke mot status. Overall dårlig deal. Singapore Airlines er generelt veldig flinke og effektive på IRROPS og egen-forespurte endringer, selv på utestasjoner. Fordelen med å ha høy status hos SQ er derfor liten, mens bra bookingklasse og *A status merkes godt. Mulig du finner et bra Co-brand kort eller kan overføre miles via andre partnere. AirAsia, Scoot, Tigerair og Jetstar er overraskende gode på korte turer, dersom du kun reiser med laptop og en duffel. Du kan kjøpe opp valgfrie tjenester slik at opplevelsen blir ganske lik en legacy carrier. sqtalk.com/forum/index.php flyertalk.com/forum/singapore-airlines-krisflyer ausbt.com.au/tags/singapore-airlines routesonline.com/news/tagged/5191/singapore-airlines
Hvordan gjør man dette i praksis? Jeg vet at man kan ha forskjellige nummer i billetten for status og opptjening, men det kan man vel bare endre i Amadeus? Løsningen jeg vet om er å få noen i loungen eller gaten til å endre det når man har nytt godt av fordelene.
Vet bare om den manuelle løsningen: Du registrerer det bonusprogrammet (FFP; frequent-flyer program) du ønsker miles/poeng til – på bookingen din, får boardingkort. Dersom statusen på dette boardingkortet er under *A Gold så vil du ikke få tilgang i automatiske Fast Track/Lounge-sluser (med Economy-billett), ei heller nyte noen prioriterte statusfordeler på reisen ellers. Så glider du bort til lounge-resepsjonen og viser boardingkortet (som er for en Star Alliance flight samme dag) sammen med et gyldig gullkort, f.eks. EBG. Hun puncher litt, smiler og slipper deg inn. FFP registrert på booking forblir uendret. På the Interwebs er det mytiske teorier om at superbrukere kan ordne det du nevner via tastaturet, men så smarte ansatte har jeg aldri møtt ved Check-in eller Transit desk.
Tror du bør sjekke denne før du gjør noe, for du får god betaling om du flyr SQ i forhold til Gullkort med SAS. http://www.wheretocredit.com/ Hvis du vil du oppleve SQ F Suites, så bør se om det er noen partnere du kan sanke miles hos Krisflyer med, sånn som kortløsninger siden du da har adresse dit, restauranter med partnerskap, butikker, telefon eventuelt strøm osv... Ja jeg ville kreditert selve flygingene til SAS, men bunkret de andre poengene på Krisflyer
Mange gode tips her. Får gå gjennom mulighetene i løpet av høsten. Vil loungepersonale slippe meg inn på OSL f.eks hvis poeng er kreditert SQ mens jeg flyr sas domestic før jeg har SQ gold? Det er kanskje de færreste lounger som har automatiske gater slik som OSL og CPH?
Så lenge du har gyldig billett og EBG/D kommer du inn. Men QR-koden på billetten vil ikke fungere hvis du ikke har knyttet den til EB - så du må bruke kortet/appen.
Gjennoppliver denne tråden igjen. Starter forhandlinger til uken om utestasjonering. Kontorlokaler er allerede leid. Målet er å flytte ned i løpet av sommeren. Større åpning for EB-bruk hos SQ er jo fantastiske nyheter i forhold til i fjor da jeg stilte spørsmålet om hvor å kreditere. Min umiddelbare tanke er å fortsette å kreditere flyvninger til EB og skaffe et kredittkort for SQ-miles. Hvis jeg f.eks klarer å få betalt husleien med kredittkortet vil miles bygge seg opp i en (u)hyggelig fart. Sas MC og Amex tror jeg blir relativt dyre kort å benytte der nede på grunn av valutaomregning. Noen andre tips eller synspunkter?
Bra oppdatert info om SQ kredittkort: https://mainlymiles.com/credit-cards/ https://www.flyertalk.com/forum/sin...dit-cards-kf-miles-accrual-master-thread.html