Har en liten plan om å ta med hele familien på 7 stk til Hawaii. Minstemann foreslo at vi kunne leie en minibuss å kjøre med, men tenker det blir best å fly. Enten neste sommer eller sommeren 2025. Er det noen som har erfaring med å booke så mange personer den retningen? Min foreløpige plan er Fly Premium til LAX/SFO fra CPH. Med utgangspunkt i diverse testsøk i mai 2024 kan jeg forhåpentligvis klare 2 i Business, 2 i Plus og 3 i Eco innledningsvis, og forhåpentligvis oppgradere alle til minimum Plus i løpet av året. Med 2 stk under 12 skulle det bli 360000 EuroBonuspoeng. Videre fra LAX tenkte jeg kanskje Avios med AA eller Alaska. Får iallfall opp at det er godt med ledige Eco billetter utvalgte dager i mai 24. Litt usikker på pris med Avios til barn, men for 7 voksne skulle det bli 182000 Avios. Tenker samme opplegg på returen, men har 2 CT tilgjengelig da som også kan benyttes for å snekre sammen en retur. Hovedutfordringen er å få alle med på ett og samme fly, iallfall på tur til Hawaii. Har ingen ambisjoner om 7 stk i business fra LAX/SFO, og så lenge jeg finner et sete til alle er jeg forsåvidt fornøyd. Southwest er et godt alternativ i så måte, må vel gjerne regne med rundt 200-250000 poeng for alle t/r. Litt større utfordring å skaffe de poengen da, hjelper lite med de 19000 jeg har på konto. Tar i mot alle innspill med stor takk.
Kva med via f.eks Tokyo på returen? Då har du både SAS FP og mogleghet med TK og Swiss som ofte slepper eindel seter? Du kan jo også endre heilt opp til avreise sidan det blir einvegs.
Har du nok poeng til å kunne fly med Star Alliance i staden for berre SAS? Har du det kan du sikte deg inn på å fly til USA med United, Swiss eller Lufthansa. Fyrst i øko om naudsynt og so oppgradere når det nærmar seg avreise. Desse selskapa slepp ofte ganske mange businesseter når det nærmar seg. Som @snus_mumrikken skriv er det håp hin vegen og. Her kan det og hende at Lufthansa og Swiss slepp mange businesseter (Europa - Tokyo) når det nærmar seg. På flyginga i Stillehavet er du nok låst til United og ANA om du skal fly Star Alliance. Eg har null peiling på One World.
Kul plan, og håper du får det til! En mulig utfordring er vel at du skriver sommeren 24 eller 25, er det fellesferien det er snakk om? Kan jo være vanskeligere med billetter ut fra CPH da enn i Mai. Vet ikke hvor mye TP slipper om sommeren, men på LIS-MIA slipper de ofte 9+ seter i business, så kunne jo vært en morsom variant hvis alle 7 skulle flydd i C sammen over dammen, dog fortsatt et stykke igjen til Hawaii.
Start din søgning ex CPH. Jeg fandt forskellige kombinationer på udrejsen til HNL januar 2024 (min 18. tur til Hawaii). 1) Jeg bruger Star søgningen på SAS´s hjemmeside. 2) Jeg booker ofte bonus billetter som oneway, således kan de hurtigt ændres. 3) a) Jeg fik gode muligheder cph-SK-iad biz + iad-UA-lax-UA-hnl. b) - - - - cph-LH-fra-LH-lax-UA-hnl. c) - - - - cph-SK-ord-UA-lax-UA-hnl Jeg var dog heldig efter at checke SAS agfange hver eneste dag, resultat : ---------------------------------------------------------------------------------------------- Outbound : CPH-SK-SFO BIZ ok. SFO-UA-HNL mangler stadigvæk, men checker hver dag. Homebound : HNL-UA-LAX confirmed ok LAX-SK-CPH BIZ OK ---------------------------------------------------------------------------------------------
Det høres komplisert ut å få alle 7 på samme flight. Er det mulig å splitte opp gruppa, slik at dere kan spre dere på forskjellige fly og kanskje også forskjellige reisedager? Har du 2 voksne som kan ta med en gruppe hver, der begge er komfortable med å håndtere IRROPS etc er det kanskje lettere å fordele seg....?
Det er ingen grunn til det skal være ulovlig å reise via Japan til Hawaii. Det er alltid tillatt å reise til en dyrere sone via en billigere sone. Og det er minimal forskjell i distanse til Hawaii via Nord Amerika og Japan.
Det har vært noe frem og tilbake hvorvidt routing via Asia er godkjent. Da jeg forsøkte å bestille en reise i april 2021 hadde kundeservice nettopp fått presisert at eneste tillatte routing til Hawaii var via Nord-Amerika. Dette ble også bekreftet av diamond.dk. Ut fra timingen virket det som at det ble strammet ekstra godt inn etter perioden hvor "alle" booket seg RTW til USA-pris, men mye kan ha endret seg på to år.
RTW til USA-pris er vel en annen diskusjon? Her er det snakk om tur/retur Europa-Hawaii, som ligger høyere i poengpris enn USA/Nord Amerika-pris. Jeg hjalp en venn med booking til Hawaii via Tokyo uten at agenten reagerte tidligere i år. Kanskje jeg hadde flaks.
Nå som luftrommet over Russland og Ukraina er stengt ser det ut til å få godkjent reise til Asia via USA er enklere enn før. Og sikkert da også Hawaii begge veier
Dette stemmer, men det virket altså som at routingregelene for både Hawaii og USA ble strammet inn på samme tidspunkt. Jeg hadde en lengre runddans med kundeservice etter at jeg hadde fått booket en utreise til HNL via ICN, hvor EB-avdelingen satte seg på bakbena da jeg ville legge til retur sammen veien. Godt mulig at SAS har løsnet opp igjen nå. Ikke vanskelig å argumentere for at routing via Asia er «reasonable» for en destinasjon midt i Stillehavet.
Jeg er enig i at det ikke burde være noe problem å fly til HNL via Asia, men det er relativt mange tilbakemeldinger her på at det ikke har blitt godtatt.
Trur det ja, vertfall einvegs. Har og vore lov til Japan via USA med F booking. Har ei slik booking sjølv med F via USA til Japan. Og til Hawai er det søren meg ikkje mykje lenger via Tokyo enn via LAX/SFO/YVR. Ja både YVR og SEA er også alternativ via USA.
Takk for gode innspill. Å reise via Asia hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Når det gjelde å dele opp følget i 2 grupper har jeg vært inne på tanken. Litt usikker på hvordan fruen hadde taklet å håndtere dette å samtidig ha kontroll på et par unger. De to eldste er nå 19 og 15. Med god briefing, planer for eventualiteter og et kredittkort for nødstilfeller, så hadde nok de to klart seg. Men det spørs om mor går med på noe sånt..
Fleksibilitet er vel hovedgreia her. Derfor mulig lurt å dele dere i to, og legge inn tilstrekkelig med bufferdager på vestkysten både frem og tilbake? 11 timers tidsforskjell er brutalt, og da jeg fløy med små barn (8 og 11) fra østkysten av USA (vi bodde der) tok det noen dager å skru oss over til Hawaiian time. Det *kan* jo muligens være enklere å komme dere til vestkysten på poeng og så betale dere over til Hawaii, da står dere litt friere til å fly til Kona, være på the Big Island en ukes tid, så fly videre til Honolulu (f.eks med Hawaiian, bare for moro skyld) og så fly tilbake fra Honolulu til vestkysten igjen?