Utløp på gi bort kort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Schlandy, 26. mai 2016.

1. Schlandy

Schlandy Senior Medlem

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    har en kammerat som har fått guldkort av diamant medlem. Hans opptjeningsperiode går fra 1/4 og han fikk kortet da. Nå har han mottatt fysisk kort fra sas med utløpsdato 06/17, han har skrevet til guldmailen og de har bekreftet utløp 06/17. Skulle han ikke hatt guld i indeværende periode + neste + 3 mdr??
    Noen med lignende erfaringer ??

2. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    734
    Bonuspoeng:
    93
    Det må da være riktig? Hvis opptjeningsperiode er fra 1. april inneværende til 31. mars neste år, og han har fått et gullkort effektivt fra denne dato, løpende ut 6/17, så kan jeg, selv med mine ringe matematikkferdigheter, ikke forstå annet enn at det er ett år og tre måneder?

3. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, men han mener vel at han fikk det akkurat etter at ny opptjeningsperiode startet, så han skulle altså hatt det inneværende periode (frem til 31.03.17) + neste periode (frem til 31.03.18) + 3 måneder = 31.06.18?

4. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Viktig å få avklart. Skal gi bort et kort i nær fremtid. Forventer gyldighet ut inneværende + neste periode.

Ser ikke bort i fra at EBG-hotline surrer.

5. Schlandy

Schlandy Senior Medlem

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    H
    korrekt. Opptjening starter 1/4 kort gitt 28/4.

6. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at det tidligere har vært surr og de har oppgitt feil gyldighetstid.. Husker ikke helt hva som ble sagt da, men mener jeg var i kontakt med kundeservice og at de også rota litt med å se riktig (de så bare for gjeldende periode).. TROR det ordna seg uten at jeg måtte gjøre noe, men husker ikkje detaljene :/

7. staroe

staroe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ga bort gullkort 15/11 i 2015. Vedkommendes periode begynner 1/11. Fikk kort med klar og tydelig gyldighet til 11-2017. Altså inneværende periode + neste (+3 mnd ekstra). I praksis over to år. Viktig å passe på når mottakers periode starter.

8. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    591
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er riktig og noe må være galt i OPs tilfelle. DIamond/gull service må vel kunne hjelpe?

9. trulsern

trulsern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har opptjeningsperiode fra 1/2-31/1 og mottok et gullkort midt i mars. På kortet mitt står det expiry date 04/17..

10. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    591
    Bonuspoeng:
    93
    IT feil i den perioden kanskje? Eller helt nye rutiner? Sender ut nye kort neste år?

11. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Husker at appen viste feil utløpsdato på kort (kun ut inneværende periode + 3 mnd) uansett.. Dette gjaldt alle medlemmer, opptjent eller fått status..

Are and milehigh like this.
  12. trulsern

trulsern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Håper selvsagt du har rett i det :) Håper noen finner et fasitsvar på hvordan det er i dag.

13. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,919
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du traff spikern på hodet der.

Man får vel kort for inneværende periode selv om man har status for påfølgende periode også.

14. Schlandy

Schlandy Senior Medlem

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk følgende svar fra guld mailen ang varigheten på status på kort som er mottatt.

Giltigheten för ett gåvekort varierar beroende på när du tar emot detta.

Som du säkert känner till pågår din kvalificeringsperiod från augusti till juli varje år. Om du mottar ett kort under din första månad, alltså under augusti, kommer kortet endast vara giltigt under den perioden.

Om du däremot mottar ett kort under nästkommande månad (september och frammåt) så kommer kortet att vara giltig under nuvarade samt nästkommande period.

Hoppas detta besvarar ditt mail och har du ytterligare frågor är du välkommen åter.

milehigh liker dette
  15. trulsern

trulsern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jøss! Her regner jeg med at det er mange ivrige sjeler som har gått glipp av omtrent 1 år med status.

16. Schlandy

Schlandy Senior Medlem

Likes mottatt:
    374
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det kan nok virke sådan.....

17. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    591
    Bonuspoeng:
    93
    Et par dager feil timing bare:(

18. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    SAS finner på nye regler hele tida. Har du mottat kortet første måned i ny opptjeningsperiode går du glipp av 1 år med status. For fremtiden har SAS sagt at kortet kun vil være gyldig i ett år. Måned til måned.

19. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi noen grunn til å stole på at kundeservice har rett her?

20. aryx

aryx Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mottok gullkort rett etter perioden min hadde blitt resatt 1. september 2015.
    Utløpsdato på kortet mitt står det 11-17.

Del denne siden