Utvidet sommerferie fra Ungarn (Budapest)

Tråd i 'Reisemål' startet av Preference, 12. mars 2024.

1. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Hallo! Jeg tenkte jeg skulle gå i gang som jeg pleier når jeg planlegger en ferie eller reise å Google litt etter erfaringer og tips, gjerne med et søk som inneholder "site:reddit.com" på slutten. Da får jeg lese tekst skrevet av mennesker som ikke har blitt betalt for anmeldelsene sine, der de deler av egne erfaringer med reisemål osv.

Så kom jeg på at jeg har sett mange dele utrolig gode tips her inne, og jeg har jo forsøkt å bidra litt med min egen erfaring fra Sør-Øst-Asia og Australia. Hvorfor ikke da spørre her selv? :D

Skal til Ungarn for å se Formel 1 løpet i slutten av juli, og det markerer også starten på årets sommerferie. Har dere noen gode tips til hva vi kan finne på å gjøre eller se etter løpet er ferdig, når vi først har flydd til den delen av Europa?

Varighet: Tenkte å utvide F1-turen med minst 7 dager, opptil to uker+ totalt
    Ønsker:
    - Åpen for det meste egentlig, vi liker god mat, fin utsikt, flotte (men ikke alt for krevende) turer og opplevelser.
    - Har tenkt at det sikkert er ganske varmt i Europa på den tiden, så kanskje kysten er lurt? Har vurdert Kroatia
    - Trives godt i Italia, men vil også gjerne utforske nye land. Var i Albania forrige sommer, og det var kult det, men holder oss gjerne til et (eller flere) EU-land i år - ble mye styr med forsinket bagasje som ikke kunne leveres fra EU til Albania, og så er det jo digg når mobildata bare funker.
    Reisemåter: Liker å fly, ta tog, og kan også leie bil (men litt kjedelig at det koster så mye ekstra å returnere den et annet sted)

Håper dere har noen gode tips til oss! :cool:

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Lenge siden jeg har vært i Ungarn, men det var ikke noe problem å finne god mat der i hvert fall! :) Antar det er Budapest du skal til for F1? Skal være ganske mye å se på der, men ja det kan bli veldig varmt på sommeren selv om jeg ville nok satt av et par dager til å utforske den byen uansett når man først er der.
    Resten får andre skrive noe mer om.. :)

3. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det er i Budapest, og vi har i hvert fall en ekstra dag til å utforske bare Budapest etter at løpshelgen er over. Så spørsmålet er hva vi skal finne på etter at Budapest er "huket av" :D:cool:

Del denne siden