Vær OBS på duplicate segments & PNR...!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av paramberg, 27. aug 2023.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en kjip opplevelse her for noen dager siden så tenker det er greit å varsle andre om det - sånn at det ikke skjer hos andre!

Jeg hadde en booking til BKK nå i september hvor jeg hadde OSL-MUC-BKK med LH og TG. Som jeg skrev i en annen tråd så slapp TG to billetter i First via LHR på samme dato, så jeg ringte inn og endret om til det. Null problem - skulle bli billettert dagen etter ettersom jeg ringte inn rett før kl 17.

På torsdag morgen ser jeg til min store forskrekkelse at bookingen min inneholder bare en person, og ikke to.. Jeg mangler i bookingen. Videre i appen ser jeg det er opprettet ett nytt bookingref på meg med kun LHR-BKK og retur kun til AMS, ikke videre til TRD.

Ringer inn og lurer på hva som har skjedd, og han i telefonen forstår svært lite og har meg på vent en god del. Om han kan slå bookingene sammen igjen? Nei det kunne han ikke, så måtte ha to bookinger. Ikke fant han OSL-LHR til meg heller i Plus, så endte med eco der.
    Underveis i samtalen så skal han ha det til at det er jeg som har booket slik, og at det ikke var SAS som hadde gjort dette. Mye fram og tilbake, så sier han til slutt at grunnen til at det har skjedd etter å ha forhørt seg med flere er at siden jeg hadde en annen booking OSL-TRD på samme dato (jobbreise som ikke var blitt kansellert enda), så tar systemet automatisk og kansellerer fordi man ikke kan være på to flights samme dag til to forskjellige destinasjoner...

Står mer om dette her: SAS Sales Info

Han forsto til slutt at det ikke var min feil, men han mente likevel at jeg måtte betale for 2 bookinger med poeng/ct - endte til slutt med å si ja til det og ta det kundeservice i ettertid, men han rotet så fælt og trakk meg aldri for de resterende poengene og CTen så det ordnet seg til slutt likevel, bare at vi nå er på to bookinger.

Men vær obs hvis man har flere bookinger med SAS samme dag - da ender det med at den blir kansellert/lagt på nytt ref.

markus, magnusant, Kjetil L and 6 others like this.
  2. ReisendeLeif

ReisendeLeif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Skjedde dette for at du hadde noe ala dette:
    TRD - OSL (Ikke kansellert jobbreise på samme dato)
    TRD - OSL - MUC - BKK (Bonusreise)

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjedde fordi jeg hadde OSL-TRD 9 sept.
    Også hadde jeg en egen separat booking OSL-MUC-BKK på samme dato men med LH og ikke SAS, som jeg endret om til OSL-LHR-BKK med da SAS mellom OSL-LHR.

Så da ble den auto kansellert pga jeg allerede hadde en eksisterende booking mellom OSL-TRD på samme dato på en egen bookingref.

magnusant, ReisendeLeif and Rscott like this.
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,973
    Bonuspoeng:
    93
    Forstår det som at denne sjekken skjer ved billettering av star alliance / CT reiser? For jeg har aldri opplevd noe slik med vanlige SAS-bookinger, har det siste året flere ganger hatt 2-3 bestillinger som inneholder samme segment liggende ganske nært opp til avreise uten at det har skjedd noe.

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som det er hvis du har to flights med SAS på ulike bookinger samme dag.
    For jeg hadde OSL-FRA med LH på samme dag, mens OSL-TRD bookingen var der, skjedde ingenting da - var når jeg booket om til OSL-LHR med SAS at dette skjedde:)

6. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde samme utfordring selv for noen år siden
    Der jeg hadde en egen booking PEK-CEB via TPE med Eva.
    Når det ble ledig bonusseter ringte jeg inn og fikk lagt til samme strekket, der ble vi også automatisk kansellert da vi hadde 2 bookinger med samme navn/opplysninger på samme flight, litt styr og få ordnet med det gikk.

7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjelder duplikater/overlappende segmenter på SK flights, uavhengig om det er bonus eller revenue. Men de kansellerer ikke billetterte PNR'er.

upload_2023-8-28_14-8-36.png

Lars J and trygveat like this.
  8. Landing

Landing EBD

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Hadde tidligere i år betalte innenriksbilletter både i 18-tiden og 21-tiden, noen dager før avreise tikket følgende SMS inn:
    Kundeservice visste (til min enorme overraskelse :rolleyes:) ingenting, men etter web-kansellering av den siste bookingen fikk jeg i hvert fall reise problemfritt med den tidligste...

Del denne siden