God morgen fra en tilnærmet folketom gullstue på OSL. Guttungen og jeg skal fly til Køben før vi tar toget nedover til Nykøbing-Falster. Noen dager på stranda i Marielyst blir nok ikke feil.
Endelig en morgen med "litt fly"! Kjenner det varmet da jeg sjekket inn på SK4898 BGO-ARN nå ...som alltid, kribler litt i reisefoten og abstinensen skal få utløp. Ellers så skinner solen over verdens vakreste by .... solkysten er vakker!
God søndag formiddag.. Huset skal vaskes i dag, innvendig. Hvorfor er det alltid slik at utvendig vask er så mye artigere enn innvendig vask være det seg bil eller hus (eller fly)?
God morgon frå Øvre Byåsen, Stiftsstaden! Av flyrelaterte ting er eg litt over eit døgn unna neste flytur, men det som står på programmet i dag er utandørsteater på Sverresborg museum (eller Trøndelag folkemuseum). Grov humor skal gjalle mellom husveggane på Oppdalstunet: For dei spesielt interesserte kan dei sjå opningsnummeret frå 2015-versjonen her: Elles tikka det i går inn oppgradering til seteplass framom papplata hos Bolaget i går, så då får ein sitje på første rad i morgon òg Ha ein brillefin søndag!
Mornings fra München, tar straks turen tilbake torturkammeret - også kjent som Munich Flughafen Terminal 2 for å forsøke å få ombooket mine billetter som har endestasjon Gøteborg (!) slik at man på et eller annet vis kommer seg til Oslo. Siden det er en CT-billett er det null og niks hjelp å få på telefon, verken fra SAS eller Lufthansa, så da må man til flyplassskranken. Hurra!
God morgen fra hytta. I går regnet det 4 dråper, som fordampet litt før de traff bakken. I natt regnet det 4 dråper til. Det monnet lite mot tørken. Men "uværet" gjorde at det ble litt mindre bælvarnt utover natten. I dag tidlig var det under 25 grader(!). Må etterhvert begynne å tenke på opprydding før vi skal avslutte denne delen av ferien. Har mest lyst til å bare forlate åstedet og krysse fingrene for at noen andre rydder. (Lite trolig, da ingen andre enn oss bruker denne hytta..) 5 dager igjen til neste flytur. Ønsker alle en god søndag, spesielt de som er ute og flyr! (Litt misunnelig akkurat nå)
@Tore Jeg ankom med familien i går. Blir du lenge så vi kanskje skulle ha møtes på en øl eller to? PS: Er godt vær her nede!
Ser ut som det er populært å ta seg inn i klarert område utenom sikkerhetskontrollen i dag.. https://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5b5d86695152f7f219b5cde9
Det hadde vært stas om vi får til. Blir til Onsdag før vi flyr hjem igjen. Skal bo i Blommestien i Idestrup faktisk!
Pisset ned i natt, men en fin søndags morgen ble det lell: Observert noe lignende på Flesland fornoen år siden. En panikkslagen turist var på vei til å presse seg gjennom slusene i den gamle terminalen (ved narvesen), men noen dro tok i han og skrek NO. Familien hadde stoppet for å se på elgdekorerte kaffekrus som de solgte på narvesen, og han fikk det ikke med seg.
Hilsen fra Newark. Landet på kvelden og brukte an halvtime på å konstanterer at bagasjen ikke ble med fra Køben. Kan jo skjønne det siden det var en veldig «knapp» connection på Kastrup med bare åtte timer å gå på. Alt selvsagt stengt i umiddelbar nærhet og jeg var enormt trøtt så jeg gadd ikke begynne med å finne klær. Fikk et Star overnight så jeg i alle fall ikke stinker. Skal videre med Amtrak kl 10 og bagasjen kommer ikke før i kveld (hva er vitsen med å laste på morgenflyet fra Kastrup liksom... Neida la oss vente lengre tenkte de nok.) Dermed blir det shopping i DC i ettermiddag.
I 1947 kunne du fly Oslo – New York med SAS for ca. 73 000 NOK retur. Ruta hadde fuel stop på Kastrup, Skottland og Gander, Newfoundland. Buenos Aires for 150 000 NOK retur. http://www.timetableimages.com/ttimages/sk https://www.norges-bank.no/Statistikk/Priskalkulator
Helt absurd. Mine foreldre bygget sin halvdel av tomannsbolig med stor grad av egeninnsats i 1952 og det kostet 25.000,- Setter prisene i perspektiv.