Valg av hotellprogram

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av danielh, 06. mars 2016.

  1. danielh

    danielh Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Skal starte på mitt første medlemskap på et hotell snart og lurer derfor på hvilke dere anbefaler og hvorfor.

    Ser at om jeg bruker scandic eller radisson får jeg eurobonuspoeng, som er bra.

    Er snakk om i Norge, hovedsaklig.
     
  2. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig svar, men: Kommer an på.... xD
    Er det faste storbyer du skal til i Norge? Evt. hvilke, og hvilke hoteller finner du der? Det vil jo være helt avgjørende.
    Hvis du også tenker på utlandet... Pleier du å reise i visse områder/land i verden?
    Hvis jeg ikke tar helt feil: Når det gjelder Radisson så får du ikke både eurobonus-poeng OG poeng i Club Carlson (hotellprogrammet til Radisson). Personlig samler jeg de poengene i Club Carlson og bruker til Cash+points-opphold som er relativt lukrativt.
    Jeg har kun sølv-status i Club Carlson, men får alltid oppgradert rom til neste kategori, evt. beste rommet i kategorien jeg har booket, så det er jo digg. Har ikke erfaring med Scandic.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Scandic sier de støttee eurobonus, men det kommer aldri poeng fra dem...
    Jeg ville gått for CC.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Min personlige mening er at du bør satse på Radisson/Club Carlson. De har bra med hoteller i Norge som gir god anerkjennelse av status. I tillegg har de mange hoteller utenlands i motsetning til Scandic, Thon og Choice.
     
  5. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg havner stort sett på forskjellige kjeder og hoteller i Norge og ellers og har landet på at jeg har gitt opp hotellenes egne programmer, og booker det meste gjennom Kickback og hotels.com. Da får jeg opp mot 17% rabatt på allerede gode priser (alt etter hvor mye av totalsummen som er regnet som skatter). Bor du mye på en kjede er det bare å satse på den kjedens program, men det har ikke fungert for meg dessverre.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @hansomlikerklm Har du status i noen fly allianser kan du jo også gå for en statusmatch :)
    Hvis du går for Scandic kan du få oppgradering til Nivå 2 ved å benytte denne linken. Eventuelt har vel GHA også en mulighet for å gå rett på nivå Platinum hvis man kjøper en type abonnement (husker ikke hvilket så må eventuelt leite det fram).
     
  7. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Bruker Choice i Norge for da kan jeg ta med kjerringa på Farris bad innimellom gratis (livsløgn; det blir aldri gratis :p). Utenom det er mine reiser til så odde plasser at det er hotels.com + kickback som gjelder. Kan subsidiere ferier ganske greit.
     

Del denne siden