Morn godtfolk! Nå ser det ut som at alle potensielle ledige F-award (2stk) fra FRA til Asina går at skogen.Backup via MUC er fortsatt mulig. Som første reisende i F så ønsker en å ta ut potensiale. Sååå, det jeg sitter igjen med er en backup plan med MUC 16:10 -> ICN med Lufthansa F. Mulige connections som jeg ser er som følgende: alt 1) OSL 10:00 - MUC 12:15 med SAS - 4t i FCL alt 2) OSL 06:00 - FRA 08:10 LH - 4t i FCT FRA 12:15 - MUC 13:10 LH - 3t i FCL Alt 1 er jo det logiske for uteforstående, men det hadde jo vært veldig kult å fått opplevd FCT, sjåfør service og kanskje en porsche ride. Usikker på om det er tid til sistnevnte men. Evt. andre muligheter? Utreise fra muc er 26. Okt. Irriterende nok så er opprinnelig/booket flight fra OSL-FRA 09:50 12:00 LH gjort om til CityLine og da hadde det nok vært fjernpark.
Alternativ 2 er vel egentlig en selvfølge når du spør her inne, men jeg ville sjekket om du faktisk har tilgang til FCT i Frankfurt når du mellomlander på tur til Munchen. Du har i utgangspunktet en C til/fra FRA?
Kravet er "bare" en gyldig F-billett på dagens dato med LH/LX. Slik kan man på samme måte besøke F-lounge i Zurich og Wien om man tilfeldigvis skulle måtte befinne seg på reise der..
Hm forsto det slik at en hadde tilgang der om det var LH F samme dag. (tar jeg ikke helt feil så har jeg lest trip reports på det) Er 4t layover på FRA nok til en runde med porsche?
Det burde gå. Si du kjører ut 3.5 timer før avgang, benytter 2 timer på veien og leverer på terminalen, da har du 1.5 time til terminalen. Ikke mye, men nok til en smakebit.
Takker! Annen ting; den opprinnelige flighten jeg hadde pønska ut FRA - HND slapp kun 1 F-award billett i dag (14 dager før). Er det noe sjangs å vente om de slipper flere ... ? Nå er det kun 4 ledige F-seter på den flighten totalt sett. Virker som det er veldig snevert med F-award fra FRA om en ser bort fra India.
Dette har vært en trend siste to månedene syns jeg. Avganger fra FRA har sluppet svært lite seter. Virker som belegg på F har steget for LH sin del på solgte billetter... kabinen må være tom for at de slipper 2 seter er mitt inntrykk.
Jeg har kun to besøk i FCL i beltet totalt, FRA i fjor og i MUC i år. Må si at opplevelsen i fjor var langt bedre enn årets. Det kan selvfølgelig ha noe med å gjøre at det var første gang og alt var nytt. Uansett, havner jeg i samme problemstilling som deg til neste år vil jeg definitivt velge alternativ 2. Det var madammen også enig i, og hun er på langt nær like gira på mellomlandinger og loungebesøk som hva jeg er.
Hmmm... Jeg har til en viss grad samme problemstilling, bortsett fra at jeg starter i TRD og sliter derfor med å rekke innom FCT i FRA og FCL i MUC. Jeg må i så fall reise til OSL eller FRA dagen i forveien for å få det til. Nå ble jeg faktisk litt usikker på hva jeg skal gjøre...
Samme case her - starter fra TRD dagen før. Nåværende booking er som følgende: TRD - OSL (21:35 - 22:30) SAS Plus B738 OSL - FRA (06:00 - 08:10) LH C A320 FRA - MUC (12:15 - 13:10) LH C A320 MUC - ICN (16:05 - 09:35) LH F A346 ICN - FRA (11:00 - 14:50) OZ F A380 FRA - ARN (17:30 - 19:35) SAS Plus B736 (denne kan byttes til LH C men får da kortere tid i FRA og lengre tid i ARN - usikker på om det er verdt det?) ARN - TRD (20:40 - 21:55) SAS Plus (Cityjet) CRJ
Da har vi tilnærmet identisk reiserute, bortsett fra at jeg (i alle fall foreløpig) reiser direkte OSL-MUC og fortsatt sitter med OZ C og venter på åpning i F. Jeg ser det er mye ledig i F og at det ellers er god tilgjengelighet på F award, men det er likefullt en grusomt nervepirrende øvelse
Ja i lufta er det nok liten tvil. Men vurderte om noen timer i evt maple leaf lounge i fra hadde veid det opp. (Da kunne en tatt en dusj etc ). Går en for LH så er det bare 1 time i fra. Hm hm.
Jeg hadde ikke brydd meg om en ekstra mellomlanding for å dra innom FRA. Den ene F-loungen i MUC er nettopp åpnet etter oppussing, mens den andre var ny i fjor. Fantastisk personale som jobber der, og catering er etter min mening bedre i MUC enn FRA.
Har fulgt litt med på LH F fra FRA til Asia siste 2 ukene. Det har vært lite ledig. Stort sett ledig på alt av avganger til ADD. Så møtte nøye oss med LH F FRA-ADD og så ET C\TG C videre til BKK\HKT..