Vanskelig å søke award travel på SAS sine sider.

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 20. nov 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare meg eller er SAS sinde sider helt ubrukelig. Man må søke opp leg for leg og da finner man masse tilgjengelig. De eneste alternativene ut fra Stavanger uten å søke leg for leg er helt på jorde. Og det finnes masse ledig i Pluss og go hele veien. Er det de samme reglene som gjeller ved bruk av premium CT. F.eks kan jeg fly ut fra OSL til EWR og returnere via CPH. Altså: SVG-OSL-EWR og EWR-CPH-SVG, slik man kan når man kjøper billetter. Grunnen til at jeg spør er fordi sist jeg bestilte med en slik CT så ble det påstått at jeg måtte ha samme flyplass inn og ut fra Europa, noe som sansynlig var noe tull.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg vet står det i vilkårene at du må dra fra samme flyplass og ankomme samme :)
    Men usikker på spørsmålet ditt
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en uklar formulering, i praksis viser det seg at de ikke tar det så høytidlig så lenge du flyr ut av og tilbake til Skandinavia.. :)
     
    Fredrik81 liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Søkemotoren er delt ubrukelig. Har nå booket Tur CPH-MIA-CPH på siden til SAS for å få opp den ene C som jeg aller helst vil ha, så får jeg gå for 300kr for å legge til SVG-CPH eller SVG-OSL-CPH. Slik at jeg kommer meg opp og ned til CPH. Tok ikke sjangsen på at det ikke blir snappet opp, siden fruen må bestille(hennes CT) og at det aldri blir noe av om jeg ikke legger frem alt steg for steg. På tur ut Så kunne jeg tenke meg å endre til OSL-MIA. Blir da i prinsipp at jeg beholder en av de to flightene.
    Om alt går som jeg vil så blir det SVG-OSL-MIA-CPH(-OSL)-SVG. Det som nettet slo meg var at jeg kan vel booke disse dirkete hos SAS over telefon selv om jeg bruker CT :(
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nok ringe Tallinn for å få booket CT selv kun med SAS.
    Vanlig SAS-telefon tar ikke CT-bookinger, og visa verca.

    Men helt enig, nettsøket til SAS er ikke spesielt brukbart om man har spesielle ønsker..
     
    Fredrik81 liker dette
  6. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Om man har nok poeng kan man vel booke uten CT, men ringe Tallin når de har åpent og få påført CT på bookingen?
     

Del denne siden