Vanskelig torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Berlioz, 14. okt 2021.

  1. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,905
    Likes mottatt:
    12,880
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vanskelig å ønske god morgen fra Sølvbyen i dag. Vi pleier ikke å kommentere verdens ondskap her på forumet. Men den surrealistiske hendelsen i går kveld blir for nær til å ignorere. Heldigvis er ingen av mine direkte berørt, men det er spenning før navnene blir frigitt i en liten by hvor man alltid kjenner noen.

    Måtte alle der andre få en fin og normal dag,
     
    Earl, RoadKing, Skarven and 20 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Morgonhelsingar frå Aust-Finnmark!

    Det er ikkje anna å seia enn å senda varme tankar til alle i sølvbyen.
     
    Earl, RoadKing, Skarven and 16 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret, full av influensa vaksiner om dagen, med lange køer der de ofte starter med å si:
    Kan jeg få, jeg vil ha, jeg skal ha, jeg må ha, jeg krever, jeg trenger den nå!

    Listen for TTT er enda lenger. Det er hyggelig når fruen er koordinert i matplanleggingen, sammen skaper det synergi effekt, og bidrar til et bedre klima( en kjøretur kontra shopping daglig og harry turer) :rolleyes:

    Ha en fortreffelig TT-torsdag, i luften som på bakken, for de med long weekend eller enda en jobb dag:)
     
    Earl, RoadKing, EndreD and 13 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,849
    Bonuspoeng:
    293
    SAS kundeservice bruker mer energi på å si nei nei en å fikse i dag.

    Bedre avreisedato for Tokyo tur i jula er sluppet. Men er det overhode mulig for noen på e-post eller telefon å booke meg om? Neida.


    Bra det er kaffe på jobb sier nå jeg.

    Våknet opp til nyhetene og tenkte på deg @Berlioz. Vonde nyheter for dere og alle i Norge i dag.
     
    Earl, RoadKing, EndreD and 12 others like this.
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Istemmer medfølelse og tanker for de berørte i "sølvbyen". Sørgelig på så mange plan.
    Ellers i dag: TT, sjekke om jeg kan finne ny destinasjon/tid for CT, og (hummer)teinetrekking i ettermiddag.

    Var på første formelle/fysiske jobbmøte på lang tid i går. Siden det var på Mdir, prøvde jeg for skams skyld expressbuss med "oppgradert sete" (i 2.etg.). Var i grunnen ikke noen topp opplevelse ( Kantinen på MDir er visstnok blitt kåret til landets beste, men (gårs)dagens varme rett førte til opprør i mitt indre. (Cue, livlig produksjon av tarmgass og å måtte sitte stille i 5-6 timer etterpå er ikke noen god combo).
    Blir nok fly neste gang ;)
    Lykke til med TT!
     
    Earl, RoadKing, EndreD and 13 others like this.
  6. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Tromsø Lufthavn Langnes og ved gate nr. 22 hvor jeg idag har tenkt meg med SK4571 til Nord-Norges neste største by også kaldt Bodø. Blir en kort jobbtur idag. Blir SK4566 tilbake.

    Så ha en flott torsdag alle sammen og en flott TTT torsdag hos Norgesgruppen ++.

    Også sender vi varme tanker til Kongsberg. Ikke bra i det hele tatt..
     
    Earl, RoadKing, EndreD and 12 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    Sender varme tanker retning Kongsberg.

    Holder kurs i dag, fortsatt på Teams. Gleder meg til jeg slipper å sitte og prate inn i en PC skjerm hele dagen..

    Så er det bursdagsfeiring for fem år gammel nevø. Det blir stas! Har vært Danmark og kjøpt Lego til ham. :)

    Ha en fredfull torsdag.
     
    Earl, RoadKing, Eddie47 and 13 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,677
    Bonuspoeng:
    293
    Litt vanskelig å trykke "Like" på denne, men føler med dere!
     
    EndreD, Calling, ArthurDent and 2 others like this.
  9. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen
    Mine dypeste medfølelser til dere i Sølvbyen, utrolig trist.

    Her hjemme plasker det ned og fyller opp vannmagasin og jeg skal ut å fylle opp diverse skap på TT. Knapt noe igjen der nå, så det er potensiale for en finfin handlerunde.

    Ser snart slutt på permisjonstiden også, og det er gledelig å se at det endelig er litt reiseaktivitet som står på planen når en kommer tilbake.

    Ha en omsorgsfull torsdag
     
    Earl, RoadKing, kjeeli and 12 others like this.
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,217
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra TAP loungen i Lisboa.

    Her blir det litt venting til CPH flyet går og så der på TRD.
    Tronesetet på TAP sin A321LR er ‘tja’. God som stol men ikke fullt så bra som seng, føltes ‘innestengt’. Har også mistanke at personalet var kannibaler, for de prøvde å koke/steke oss… utrolig varmt! Mer om det kommer etterhvert i reisebrevet. Del en er ferdig men mangler noen bilder, del to vil omhandle selve oppholdet og del tre lounge- og flyerfaringene på vei hjem.

    Ha en flott dag alle sammen!
     
    Last edited: 14. okt 2021
    Avixlo, Earl, RoadKing and 12 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,217
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om dusjene i SAS loungen (evt en priority pass lounge) på CPH har åpnet igjen?
    TAP loungen i Lisboa har ikke (åpne) dusjfasiliteter, i tilfelle noen lurte.
     
    ArthurDent liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag ifra Spania! Snart to uker med ferie er ferdig her, hjemreise i morgen ifra BCN.. Trenger mer ferie men ser dårlig ut med CT billettene som er bestilt for februar og mars til Asia :p Får vel begynne å rebooke de etter helga da kanselleringer er kommet inn...

    Nyt dagen! Skal spasere bort til pool baren og hente meg en iskald cerveza nå :p

    50BE7B0C-F5A3-498F-BFA7-E711D43CFB73.jpeg
     
    Avixlo, Earl, RoadKing and 12 others like this.
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjer jo dessverre mye grusomt rundt i verden hele tiden, men når det skjer sånne dramatiske ting på et lite sted i Norge er det naturlig at man føler litt ekstra på det.

    Mine egne problemer med å velge hvor vi skal reise i november blir jo bagetellmessig i forhold, men valg må tas. Står nå mellom San Diego og et besøk i Disneyland, Cancun med 4 dagers juleshopping i NY på returen eller Thailand om vi finner billetter og papirmølla ikke blir alt for komplisert. Thailand gir mest luksus for pengene, og frister sånn sett mest for avslapning i varme strøk, men AF viser ikke tilgjengelighet til HKT og transfer er visst ikke mulig via BKK. Ikke at jeg finner billetter til BKK heller, men det kan jo dukke opp. Cancun/NY er nok kanskje det mest fornuftige alternativet for sol og varme. California kan jo være ganske kjølig i november, og frister sånn sett minst bortsett fra at jeg ELSKER California. Men helst når gradestokken viser + 25 ;)
     
    Avixlo, Calling, Earl and 8 others like this.
  14. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,508
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra MUC.
    Det er 614 dager siden sist jeg satt på en International flyvning, enda lenger siden LH C. Mat og drikke ble servert

    40745F84-5EB1-4A6A-A3AA-0D782B8CA676.jpeg

    Kelner’n fylte stadig på med mer bobler, det kan jeg like!
    Det er rett og slett herlig å være på vei ut i Europa igjen!
    Ha en nydelig TT Torsdag folkens!
    (jeg rakk å handle før avreise til OSL)
     
    Avixlo, Calling, Earl and 9 others like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,677
    Bonuspoeng:
    293
    En flyplass gir litt vibrasjoner, men dessverre skal jeg bare hente .. image.jpg image.jpg
     
    Avixlo, ArthurDent, Calling and 11 others like this.
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Thai Airways har ledig business fra London til Phuket både 17. og 18. november.
     
    ArthurDent liker dette
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Er det sant? Takk for tips! Har ikke sjekket på en et døgn nå :)

    Edit: Mulig jeg har tungt for det i dag, men AF viser 0 tilgjengelighet den 17. og kun ledig med aeroplan den 18. Er 2pax - mulig du bare sjekket 1?
     
    Last edited: 14. okt 2021
    ArthurDent liker dette
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Leser akkurat på internettet at United skal begynne å fly New York (Newark) - Bergen i mai? Det må da sies å være gode nyheter på en ellers tråkig dag.
     
    Avixlo, ArthurDent, Calling and 2 others like this.
  19. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden..
     
    ArthurDent, Upsaker and Jeanette like this.

Del denne siden