God fredag. Jeg er tidelig ute og sjekker hvordan jeg kan komme meg til Brisbane fra Oslo. Nå har jeg funnet en forbindelse via ARN som kommer opp mange ganger og det er SAS til ARN og så med Singapore Airlines 361 via DME til SIN og videre til Brisbane. Er det samme flyet som mellomlander i DME (i matixen samme flightnummer)? Og hvis man må bytte fly, hvordan er det med transitvisum? (jeg er tysk statsborger, men vanligvis er reglene de samme som for nordmenn). Noen som har erfaring? NB: Har veldig lyst på bix, men 20.000 er litt mye i forhold til 8.000 og penger til overs til hotell)^^
Husk at SQ også har premium eco som riktignok ikke er billig, men i alle fall litt mer spiselige priser enn biz. Du får riktignok ikke denne muligheten om du booker via SAS.no. Jeg tror det finnes et par tester av produktet på Businessclass.no, med noe varierende erfaringer. Synes det ser ganske strøkent ut. Det kan godt hende at det er strøkent med den ruta, men personlig ville jeg nok gått AMS - SIN eller DUS - SIN om du vil fly A350.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=137116 her var en som tok BA til HKG og CX videre til BNE, riktignok i business. Har sett priser ned på 20-tallet i biz og ned mot 7k i eco. Både BA og CX har i tillegg helt greie prem-eco produkter som av og til er fornuftig priset. Hvis du går for ECO har BA helt greie eco-seter i 2.etasje på hvalen. Eventuelt flyr Emirates dit, men de stopper vel også i Singapore på veien dit om jeg ikke husker feil.
I og med at SQ først starter med denne ruten i mai så er det nok begrenset med erfaring om hvordan den fungerer i praksis. Akkurat nå har jo SQ en kampanje gående, så du finner nok neppe bedre priser hos mange andre. Emirates kanskje. Ellers har Thai en grei rute med bare ett stopp, så det er kanskje den raskeste ruten.
I økonomi og uten gullkort hadde jeg valgt Singapore eller Emirates om prisene var greie (siden Qatar ikke flyr til Brisbane). Med gullkort hadde jeg valgt Singapore.
Nevøen min skal til BNE , og vi har sett litt på SQ Premium Economy. Finner priser rundt 12K (riktignok fra OSL) , men er vel grei skuring..? Vikrigste for han er 100% eurobonus. Har lett litt og finner ikke ut om dette stemmer.... KOmmer til å booke på SQ websiten. Noen som ev. har erfaring eller vet om SQ gir 100% EB på Premium Economy...?
Det spørs jo litt hvilken reiserute du har, men viss du f.eks. reiser via Frankfurt så skulle det bli 21829 miles tur/retur og rundet av oppover vil det bli 22000 poeng.
Bruk denne og så regner du frem. Men ca. 20.000. 25% ekstra gjelder ikke på SQ, hvis det var det du tenkte på med EBG. http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-bne
Stjeler denne tråden litt. Noen som har ca peiling på hvor mye eurobonuspoeng jeg må blø for å komme meg til Brisbane? Gjerne fra OSL... Økonomi er vel ikke vits, men er det stor forskjell?
For å gå tilbake til TS sitt spørsmål. Opplevelser med mellomlandingen på Domodeodovo trekker jo litt ned, les tråden @Upsaker henviste til. Når jeg søker tilsvarende rute New Zealand eller Manila ser jeg at det kommer på minimum 500nok per leg som går via CHP eller AMS i stedet for ARN. Så det er også noe å ha i hodet, om du er villig til å betale litt ekstra for å slippe å gå av flyet en gang ekstra. Selv sitter jeg på en MR til Manila/ New Zealand med SQ og tenker sånn. En C klasse billett på de få dagene som er aktuelle å reise på denne høsten for meg koster mellom 17-20k til de to destinasjonene. Da får jeg diamantkort, som jeg ikke har bruk for i seg selv og kan teoretisk selge et gullkort for 3-5k. Samtidig får jeg 200% opptjening slik at det med dobbeltpoeng på SASMastercard og Viatrumf hos Expedia blir knappe 60.000 poeng. Den opptjeningen av bonuspoeng gir meg en bonusbillett til Tokyo med SAS i C til neste år ( med SASMastercard tilbudet). ( Kan ikke noe si at dette er en glimrende plan foresten og ikke bare svinedyrt?)