Veien til Brisbane

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TElg78, 20. jan 2017.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    God fredag.

Jeg er tidelig ute og sjekker hvordan jeg kan komme meg til Brisbane fra Oslo. Nå har jeg funnet en forbindelse via ARN som kommer opp mange ganger og det er SAS til ARN og så med Singapore Airlines 361 via DME til SIN og videre til Brisbane.

Er det samme flyet som mellomlander i DME (i matixen samme flightnummer)? Og hvis man må bytte fly, hvordan er det med transitvisum? (jeg er tysk statsborger, men vanligvis er reglene de samme som for nordmenn). Noen som har erfaring?

NB: Har veldig lyst på bix, men 20.000 er litt mye i forhold til 8.000 og penger til overs til hotell)^^

2. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at det står "Stop in DME"... interessant rute...

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan lese litt mer om akkurat den ruta her

TElg78 liker dette
  4. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at SQ også har premium eco som riktignok ikke er billig, men i alle fall litt mer spiselige priser enn biz. Du får riktignok ikke denne muligheten om du booker via SAS.no. Jeg tror det finnes et par tester av produktet på Businessclass.no, med noe varierende erfaringer. Synes det ser ganske strøkent ut.

Det kan godt hende at det er strøkent med den ruta, men personlig ville jeg nok gått AMS - SIN eller DUS - SIN om du vil fly A350.

5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    En rute jeg har sett på er SAS til Hong kong, EVA videre til Brisbane! :-D

6. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=137116 her var en som tok BA til HKG og CX videre til BNE, riktignok i business. Har sett priser ned på 20-tallet i biz og ned mot 7k i eco. Både BA og CX har i tillegg helt greie prem-eco produkter som av og til er fornuftig priset. Hvis du går for ECO har BA helt greie eco-seter i 2.etasje på hvalen.

Eventuelt flyr Emirates dit, men de stopper vel også i Singapore på veien dit om jeg ikke husker feil.

TElg78 liker dette
  7. Outback_Oggy

Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    I og med at SQ først starter med denne ruten i mai så er det nok begrenset med erfaring om hvordan den fungerer i praksis. :)

Akkurat nå har jo SQ en kampanje gående, så du finner nok neppe bedre priser hos mange andre. Emirates kanskje. Ellers har Thai en grei rute med bare ett stopp, så det er kanskje den raskeste ruten.

8. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    I økonomi og uten gullkort hadde jeg valgt Singapore eller Emirates om prisene var greie (siden Qatar ikke flyr til Brisbane). Med gullkort hadde jeg valgt Singapore.

MadsVaHa and Outback_Oggy like this.
  9. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er fordelen med gullkort og Signapore?

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Lounge og Fasttrack.. Star Alliance perks..

11. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    Nevøen min skal til BNE , og vi har sett litt på SQ Premium Economy. Finner priser rundt 12K (riktignok fra OSL) , men er vel grei skuring..? Vikrigste for han er 100% eurobonus. Har lett litt og finner ikke ut om dette stemmer.... KOmmer til å booke på SQ websiten. Noen som ev. har erfaring eller vet om SQ gir 100% EB på Premium Economy...?

12. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    De billigste premium eco blir booket i bookingklasse P som gir 100%

13. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Med SQ premium fra OSL til BNE, hvor mye poeng genererer jeg da? Sånn ca? EBG.

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs jo litt hvilken reiserute du har, men viss du f.eks. reiser via Frankfurt så skulle det bli 21829 miles tur/retur og rundet av oppover vil det bli 22000 poeng.

15. stensth

stensth Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Bruk denne og så regner du frem. Men ca. 20.000.
    25% ekstra gjelder ikke på SQ, hvis det var det du tenkte på med EBG.
    http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-bne

16. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Stjeler denne tråden litt. Noen som har ca peiling på hvor mye eurobonuspoeng jeg må blø for å komme meg til Brisbane? Gjerne fra OSL... Økonomi er vel ikke vits, men er det stor forskjell?

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    husker ikke hvor mange poeng, men jeg ville ikke brukt poeng på en økonomitur til down under.

18. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    150k poeng i First/Business combo? Eller må jeg ha mer?

19. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,166
    Bonuspoeng:
    163
    180k for business, 240k for first.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    For å gå tilbake til TS sitt spørsmål.

Opplevelser med mellomlandingen på Domodeodovo trekker jo litt ned, les tråden @Upsaker henviste til.

Når jeg søker tilsvarende rute New Zealand eller Manila ser jeg at det kommer på minimum 500nok per leg som går via CHP eller AMS i stedet for ARN. Så det er også noe å ha i hodet, om du er villig til å betale litt ekstra for å slippe å gå av flyet en gang ekstra.

Selv sitter jeg på en MR til Manila/ New Zealand med SQ og tenker sånn.

En C klasse billett på de få dagene som er aktuelle å reise på denne høsten for meg koster mellom 17-20k til de to destinasjonene. Da får jeg diamantkort, som jeg ikke har bruk for i seg selv og kan teoretisk selge et gullkort for 3-5k. Samtidig får jeg 200% opptjening slik at det med dobbeltpoeng på SASMastercard og Viatrumf hos Expedia blir knappe 60.000 poeng.

Den opptjeningen av bonuspoeng gir meg en bonusbillett til Tokyo med SAS i C til neste år ( med SASMastercard tilbudet).

( Kan ikke noe si at dette er en glimrende plan foresten og ikke bare svinedyrt?:eek:)

TElg78, Stuttfeiten and RoadKing like this.

Del denne siden