Velge seter ved EB-reise med baby?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Travellingalf, 11. mars 2016.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    I kveld har madamen booket noen Eurobonus-billetter i GO fra Ålesund til København i sommer for seg selv, meg, vår lille jente (hennes første flyreise!) og barnevakten da vi skal i bryllup der nede. Men selv om madamen er EBG så fikk hun ikke velge seter under bookingen eller etterpå på sas.no
    Er det noen som kjenner til dette? Kan det være pga at vi reiser med en baby/infant? Dette er sikkert noe som chatten kan fikse, men jeg tenkte jeg skulle høre her inne først om noen har erfaringer med dette?

    På forhånd takk!
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Har alltid fått booket seter med infant på SAS ved bestilling på nett. Som du sier, ville jeg bare tatt en telefon og fått det ordnet.
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk velge seter, men har dere satt alle på en 3-seter? Det kan hende det skaper krøll. Nå reiste vi riktignok 3 voksne og 2 infant, men vi fikk ikke velge på samme rad.
    Svaret fra oraklene her var at det var maks 1 infant pr rad, men det er kanskje ikke probleet her?
    Ellers er barnevakt på ferie pga bryllup genialt. Gjorde det selv :)
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er helt normal procedure at man skal ringe eller gå via chat for at reservere sæder med infant. Sådan har det ihvertfald været. Det er vel for at undgå at man ikke seater sig på nødudgange etc. SAS IT har ihvertfald tidligere haft lidt problemer med at håndtere spærring af disse sæder.

    På Longhaul giver det den fordel at de kan tildele sæder med babycot også....

    Det er dog en hel del år siden vi har rejst med infant, så er usikker på grunden nu.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, da fikk jeg seter til slutt. Det endte med at jeg kansellerte bonus-billettene som madamen bestilte i går og bestilte nye VIP Plus billetter i stedet for. Men fikk heller ikke da velge seter, så jeg tok kontakt via chatten og de ordnet det med en gang. Dessverre glemte jeg å spørre om hvorfor det var slik at jeg ikke fikk velge seter med baby/infant, men antar at det er slik policyen er.

    Uansett, takk for feedback alle sammen!
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Ja vi bestilte jo ny tur begge to i går kveld :D og da jeg kjøpte Plus billetter fikk jeg altså ikke bestille seter med infant. Dette har jeg tidligere fått til ved EB bestilling på nett mener jeg, da jeg reiste alene med infant. Nå er vi 2 voksne, 1 barn og 1 infant, mulig det har noe å si.

    Da blir det telefon på meg også.
     

Del denne siden