God formiddag fra Asia. Det ble en litt annerledes dag i landsbyen her i Thailand i går. Det kom fire buddhistiske munker på besøk og de holdt en seremoni (eller hva det kalles) med mange tilstede. Vi fikk deretter lykkeønskninger fra de fleste i form av hyssinger knyttet rundt håndleddene mens de ønsket oss gode ting (visstnok god helse og vinne masse penger o.l) Og på kvelden ble det fest med masse god mat, altfor mye drikke og pinlig musikk. Typisk Thailand altså, og det er jo en spesiell opplevelse å være på fest med flere generasjoner og hvor det nesten ikke er mulig å kommunisere siden vi ikke skjønner hverandre. Men gøy var det og flere fra reisefølget har ikke klart å stå opp ennå.
Fortsatt god formiddag fra Asia. Empiri sier at følelse av reiselengde er proporsjonal med alder. Austrian leverte bra, men etterfølgende tre timers taxitur til Hua Hin føles lang. Nå skal det soles, bades, fotmasseres osv osv i flere dager og i nydelige omgivelser. Ha en fin dag alle IFere!
God morgen fra Gullstua på OSL. Koster på seg feriedager allerede, skal ikke komme i samme situasjon som i fjor hvor jeg brant inne med 7 dager. Enkel frokost; Turen går til Stockholm og videre til New York. Gleder med faktisk litt for å prøve narrowbody på langdistanse igjen, ikke prøvd siden Continental fløy fra OSL og SAS på SVG-IAH. Vi endte med å endre sete fra rad 1 til rad 4 på det lengste strekket, slipper klatring over hverandre. Edit; det starter bra. SAS-crewet som skal fly/betjene flighten kom til gaten 07:20, 10 minutter etter oppsatt boardingtid Edit2; setene virker OK så langt, og bobler er servert.
Litt ekstra tidlig morgen fra Oslo by grunnet at lyset skal på kaken og marsjere inn på rommet til min yngste som har bursdag i dag På lik alder som hun hadde jeg ikke satt mine bein i et fly, mens lille prinsessen har flydd jorden rundt x antall ganger. Benefits av ha en bonusnisse som far Ha en strålende torsdag alle sammen
God morgen fra Bjørvika, Oslo. T-2 til Bali! Begynner å tro at det faktisk blir noe av reisen. 1) første bekymring var at SAS skulle gå konkurs og bonusbillettene skulle bli kansellert. 2) SAS klarte å endre noen bonusbilletter uten min viten eller godkjenning. Måtte true med søksmål så løste det seg 3. Sas har gjort en skrivefeil med en bokstav på flybilletten til infant. 4. Jentungen på to fikk vannkopper på lørdag og skapte mye usikkerhet om reisen.
Morn fra bussen på vei til Trondheim sentrum. I ettermiddag skal det spises på Lager11, en stund siden sist jeg var der. Fikk tilbakebetalt den avbestilte turen til fruen som voucher (for turen var opprinnelig bestilt med voucher) men klarer ikke å komme på noe fornuftig å bruke den til siden vi allerede har bestilt fullt til og med september. Noen som er interessert i å ta over en SAS voucher pålydende 4168kr med gyldighet til til 18/8/23? Kan bli din med 20% rabatt. Vet at det finnes tråder for dette, der får jeg legge det ut senere om ingen her biter på. Send PM. Ha en flott of køfri dag! (Skriver jeg fra en kø )
Hold dere unna ibux og sykehus og vær liberale med kløstillende,så går det nok fint. Tipper 2 bokstaver feil ordner seg også God tur!
Riktig god morgen fra Oslobyen. Da skal det meste av hoteller til vår og sommer være booket på 16%. Har forsøkt litt med Viatrumf, via app og er spent på om de bookingene dukker opp i listen de neste dagene. Vi får se. 3 Døgn igjen å forandre eller rebooke. Delhi var en liten nøtt. Bo med uteliv eller bo i kul hipster forstad? Bo nærme flyplassen? Endte opp midt i byen, så håper jeg søndag morgen ikke medfører kø ned til DEL. Sol og kaldt i vakre Oslo. Og T -10 til MIA. Og begynner å glede meg.
Absolutt ikke. Men flere ting enn bare papir krydder som gikk feil der. Små ting, men de brukte ikke 2 sekunder til å ta av plastlokk fra smøret (eller hva det nå er ) før servering?
God formiddag fra OSLounge. Som idag er utrolig tom for folk. Åpent i premium del, så jeg bytter på litt. Men i dag var servering i vanlig avdeling nesten like bra, og da trives jeg med bedre utsikt til tarmac. Skulle tro de hadde lest bønnene mine her på IF også, for nå er utvalget av proteiner langt bedre enn det var bare for et par uker siden og i året før der også...
Nei. Definitivt ikke... Det var jo selvsagt bedre i gamledager... Her er et bilde fra SAS Business i 2011... Da med sikkelige salt&pepper.
Merker at blodtrykket mitt har null bevegelse av å tenke på salt og pepper i pose fremfor glass/porselen som ørten andre passasjerer har tatt på tidligere. Virgin Atlantic sine er fine da. https://twitter.com/TAZnTPA/status/1583126560311496704
Ja, det kan jeg skrive under på. Dessuten holdt vår sjåfør på å sovne hele tiden, så det var tre nervepirrende timer nedover. Måtte til stadighet vekke sjåføren da jeg så øyelokkene lukket seg igjen. Men deilig plass når man omsider kom (trygt) frem!
Har hatt en slik biltur selv også i Thailand. Mellom Bangkok og Pattaya. Litt vel spennende når man nesten treffer en buss etter at sjåføren sovnet og sakte kom over i feil fil
God ettermiddag fra TRF. Straks avgang med FR8507 til Krakow. Sete 17B roper ikke akkurat F-følelse .. Men firmatur for å stå på ski er jo ikke feil. Tilbake motsatt vei på søndag så to fine dager i bakkene i Zakopane og en bytur i Krakow som avslutning. Ha en fortsatt fin torsdag!