Hotell i Italia er svært dyrt i høysesong.
For et familierom for 2 voksne og 2 barn må man minst ut med 2000kr/natta for et 3-stjerners hotell på de populære destinasjonene.
Skal selv på en rundtur i Nord-Italia med madammen i juli (Venezia, Firenze, Milano og Comosjøen) og vi benytter utelukkende Airbnb til overnatting. Da får man 5-stjerners standard til 3-stjerners pris. Har mange års erfaring med Airbnb og kan ikke annet enn å varmt anbefale det!
Her fant jeg 2 eksempler for 2 voksne og 2 barn:
Venezia - airbnb . no / rooms / 9226520
Pisa - airbnb . no /rooms / 19239242
(Jeg får ikke postet linker, så derav mellomrommene)
Dersom barna vil ha strandliv så vil jeg heller anbefale å bo i Forte Dei Marmi (rett ved Viareggio som CrotchRocket anbefalte) istedenfor Pisa. Er bare 30 minutter inn til Pisa derifra.
Av bucketlistmateriale så må dere naturligvis få med dere det skjeve tårnet, samt gondoltur på Venezia's kanaler. Sistnevnte er sterkt overpriset, men er en såpass unik opplevelse at man ikke kan sløyfe det når man først er der.
Kan også anbefale dagsutflukter til en vingård i Toscana, til Firenze og/eller til Cinque Terre.
Kan heller ikke tenke meg at et besøk på Ferrari-fabrikken sør for Modena faller dårlig i smak hos gutta boys?
Alt dette ligger mellom 1-2 timer med bil fra Forte Dei Marmi.
Last edited: 22. april 2018