venezia/pisa

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 21. april 2018.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    blir en ukes tid i italia i sommer da vi har noen som MÅ få med seg venezia og det skjeve tårn i pisa :)

tenker å fly til pisa og dra videre etter en dag og to.
    lurer på om noen har gode tips til hotell i pisa/omegn samt venezia/omegn.
    strand er høyt på listen, samt vi har med en liten på 1 år.

hvis noen har tips til "bucket list" ting utenom så slå dere løs.

2. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Locanda al Colle i Camaiore. Da har dere tilgang på beach i Viareggio (inkludert i pris), og kort vei til/fra Pisa.

3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    takk for tips. usikker om det er to gutter på 8 og 11 de helst vil ha oppi det bassenget der :)
    så utrolig bra ut da, men suiten er opptatt og ellers for små rom for 4+1

4. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell i Italia er svært dyrt i høysesong.
    For et familierom for 2 voksne og 2 barn må man minst ut med 2000kr/natta for et 3-stjerners hotell på de populære destinasjonene.

Skal selv på en rundtur i Nord-Italia med madammen i juli (Venezia, Firenze, Milano og Comosjøen) og vi benytter utelukkende Airbnb til overnatting. Da får man 5-stjerners standard til 3-stjerners pris. Har mange års erfaring med Airbnb og kan ikke annet enn å varmt anbefale det!

Her fant jeg 2 eksempler for 2 voksne og 2 barn:
    Venezia - airbnb . no / rooms / 9226520
    Pisa - airbnb . no /rooms / 19239242
    (Jeg får ikke postet linker, så derav mellomrommene)

Dersom barna vil ha strandliv så vil jeg heller anbefale å bo i Forte Dei Marmi (rett ved Viareggio som CrotchRocket anbefalte) istedenfor Pisa. Er bare 30 minutter inn til Pisa derifra.

Av bucketlistmateriale så må dere naturligvis få med dere det skjeve tårnet, samt gondoltur på Venezia's kanaler. Sistnevnte er sterkt overpriset, men er en såpass unik opplevelse at man ikke kan sløyfe det når man først er der.

Kan også anbefale dagsutflukter til en vingård i Toscana, til Firenze og/eller til Cinque Terre.
    Kan heller ikke tenke meg at et besøk på Ferrari-fabrikken sør for Modena faller dårlig i smak hos gutta boys?

Alt dette ligger mellom 1-2 timer med bil fra Forte Dei Marmi.

Last edited: 22. april 2018
    OttoL, Insomnia4u and Edin like this.
  5. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    takk for flott innlegg :)
    jeg er til dels enig med deg at man finner mye bra på airbnb. er vel trumfjegeren som helst vil finne noe jeg kan generere nye EB poeng på, men med 5 pers så ser jeg at mulighetene snevrer seg kraftig inn på hotell.
    kikket litt både like sør og nord for pisa og det blir nok noe her i leget tenker jeg.

ferrari fabrikken skal absolutt sjekkes ut videre, takk for tips :)
    leiligheten i pisa var nice, men desverre ikke ledig.

altejoha liker dette
  6. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Blir jo litt prioriteringer på såpass kort tid. Jeg har reist relativt mye i området, og vil sterkt anbefale å legge inn kjøretur (regner med dere har leiebil??) nedover SR222 fra Firenze til Siena (kalles "vinruten"). Firenze er en helt fantastisk by, Siena er helt fantastisk og unik, og denne kjøreturen gir dere et typisk "vingård-postkort-opplevelse" av Toscana da veien går langs store vingårder og vinslott. Fin vei, tar i underkant av 2 timer hvis dere bare kjører på, men her må dere selvfølgelig stoppe underveis og prøve vinsmaking. Jeg har bodd på vinslottet Castello Vicchiomaggio i noen måneder tidligere, samt sommeren for et par år siden. Kan virkelig anbefales, men det finnes en rekke alternativer såklart!

Johnnie_Walker and leeds1979 like this.
  7. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Skal jeg til Venezia igjen ville jeg bodd på øya Lido, og ikke inne i byen. Det går en drøss av vaporettoer (rutebåter) frem og tilbake hele dagen uansett. Flott strand på havsiden av Lido. Gondol droppa vi, litt pga. budsjett, men aller mest fordi vi ble pinlig berørt av å se alle turistene som var på en "romantisk tur" til absolutt hele verdens beskuelse hele dagen igjennom. Vi fikk imidlertid brukt traghettoen litt, dette er litt større gondoler, med 2 roere. Koster vel 2 euro pr pers pr tur.
    414353-venice-public-gondola-ferry-traghetto.jpeg

Del denne siden