Jeg forsøker ofte å finne urørte steder uten turistfeller på mine lengre turer. Ved litt søking kom jeg over en liste over verdens 25 minst besøkte land (okt.2015) . Spoiler 25. Madagascar 24. French Polynesia 23. Papua New Guinea 22. Palau 21. Grenada 20. Coock Islands 19. Samoa 18. St. Kitts & Nevis 17. Vanuatu 16. New Caledonia 15. Saint Vincent & the Grenadines 14. Anguilla 13. Timor Leste 12. Tonga 11. Federated States of Micronesia 10. Solomon Islands 9. American Samoa 8. Comoros 7. Montserrat 6. Dominica 5. São Tomé and Prícipe 4. Niue 3. Kiribati 2. Marshall Islands 1. Tuvalu Har selv besøkt 4 av disse så langt og kommer nok til å krysse av i alle fall en til neste sommer.. Bare å finne ut hva som lar seg gjøre på et fornftig vis mellom AKL og SYD.. (Om planene går som de skal) Noen andre som har krysset at flere her?
Jeg har dessverre ingen av disse på listen over besøkte land. Får gjøre noe med det etterhvert.. Akkurat nå jobber jeg meg gjennom fylkene i Norge.
Dette er slike stader som eg alt i tidleg alder fann i atlaset (=Google kart i papirformat) og tenkte at det hadde vore spennande å reist innom. Takk for påminninga om at det er på tide å vurdere å få ut fingeren
Gunnar Garfors lanserer bok om de 20 minst besøkte landene denne vinteren. Det virker som han trives på småøyer/Oceania og var i Tonga forrige uke. https://garfors.com/2018/06/2018-the-worlds-20-least-visited-countries/ https://www.instagram.com/garfors/ Se også: https://insideflyer.no/forums/hvor-drar-du-når-du-kjeder-deg-og-har-vært-overalt
Dette må vel være en meget ideell måte å komme seg fra AKL til SYD på F reise? Frister meg i alle fall, problemet er tidsbegrensning.. Koster fra 10 lapper per nese, kombinasjon av Air Fiji og Air Kiribati. Stopover på Fiji funker bra, både Suva og Nadi på menyen
Har allerede begynt forsiktig påvirkning på hjemmefronten for at dette skal bli en del av min og din høsttur 2019
Dette ser meget interessant ut. Jeg skal ut på RTW med ungene sommeren 2019 og noen øystater må vi jo få med oss på vei fra Sør-Amerika til Australia. Takk skal du ha!
0/25. Og med lave ambisjoner om å øke tallet. Men i følge de siste tallene jeg kunne finne har ikke Færøyene mer enn 150k overnattingsdøgn pr år, så da burde en av mine favorittdestinasjoner inn på listen! K
Det er jo flere norske øyer som er ganske remote og lite turister. Du kan jo starte med Bouvetøya, Hopen, Jan Mayen og Bjørnøya.
Har kun besøkt 6 av disse, og interessant nok står alle på listen over steder jeg gjerne besøker igjen...
Lord Howe Island (med ekskursjon til Ball's pyramid) bør kunne hevde seg på listen. Sjekk bilder fra Ball's pyramid!! Reiser for øvrig til Palau/Koror om en mnd. Skal evt komme med anbefaling når jeg har vært der.
Har bare besøkt 2 av de, men har resten av øyene på lista over steder jeg vil dra. Det som jeg synes er fint med å dra til små øyer, er at en ikke trenger så lang tid på å "rekke over" hele øya/landet.
Har kun besøkt Timor Leste, har billett til Fransk Polynesia i mars neste år. Angrar litt på at eg avbestilte ET-billetten min til Komorene, i staden for å prøve å flytte datoen. Fleire av dei andre landa står på lista, men kva tid ein når over er foreløpig ukjent.