Verdi av Poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jtmath, 20. mars 2017.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått tilbud av en kollega av meg og kjøpe hans 105 tusen eurobonus poeng. Hva tror dere hva jeg bør gi? og hva koster det og overføre til meg? Hva er disse poengene verdt??
     
  2. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Vel, det koster 50 euro pr. 10.000 poeng, så for denne overføringen vil det koste 500 euro for 100.000 poeng + 25 euro for de siste 5.000.

    Når det gjelder verdi av poeng ønsker jeg ikke å uttale meg. Dette avhenger av mange faktorer og vil variere for forskjellige situasjoner.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo eventuelt kjøpe poengene også ber du personen som har poengene bestille en tur til deg ;)
     
    Wiolenze and Ursa like this.
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har du denne informasjonen fra? I følge SAS sine sider, koster det 25€ for 1000 poeng...
     
  5. Sebastian

    Sebastian Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Kjøp er en ting, overføring en annen.

    Sakset fra SAS "Overføre Ekstrapoeng til ethvert medlem av EuroBonus koster DKK 50 / NOK 50 / SEK 50 / EUR 5 per 1000 poeng." Så utregningen over blir riktig.
     
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    My bad, leste kjøpe... :confused:
    Edit: *Slutte å lese IF når en kjører bil*
     
    Sebastian and Ursa like this.
  7. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    100.000 poeng er jo en biz-tur T/R USA eller Asia, og det er jo en billett som pendler mellom 15 og 25000. Dette er ganske nært opptil kjøpsprisen fra SAS som er 20.000 kroner for 100.000 poeng.

    Beste verdi får man oftest når SAS kjører kampanjetilbud á la det de kjørte i februar, med 30-50% tilbud innen Europa. Da kostet en T/R til Barcelona mellom 15-21.000 poeng. Denne turen koster per i dag mellom 2200-5000+ inkl connecting flyplass i Norge slik at her er det mange variabler som spiller inn.

    Selv om det blir lenge til neste gang, så var 70-årstilbudet helt fullstendig sinssvakt, med 24.000 poeng i PLUS til USA og Asia fra hvor som helst i Skandinavia. En slik tur koster gjerne 7-9.000 kroner, så da er verdien av 100K poeng oppmot 40.000 kroner. Svalbard kostet under dette tilbudet 3000 poeng, og denne turen koster vanligvis oppmot 3000 kroner (inkl. connecting innenlands), slik at her har man nærmest en 1-til-1 forhold mellom kroner og poeng.

    Men selvfølgelig, om du har lyst å kjøpe 50-kroners baguetter på flyturer for 3000 poeng, så vil verdien av poengene være ca 1500 kroner.

    Så for å gjøre et langt svar kort:
    Verdien av 100.000 poeng er en plass mellom 1.500 og 100.000 kroner

    For å være litt mer konkret, så ville jeg seriøst vurdert å kjøpe poengene for 10.000 kroner om det inkluderte overføringskostnaden på 2500,-

    ...men jeg tror ikke jeg ville solgt poengene mine så rimelig selv da...

    :)
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bedre om han kjøper tur til deg fra hans konto. Da kunne jeg kanskje ha betalt 10 000kr om jeg fant ledige billetter i C når jeg kan reise. Tror de fleste setter en verdi rundt 10øre om man ikke skal bruke de til noe spesielt. Og når overføringen er fem øre per poeng så er det ikke særlig lurt.
     
    Ursa and dkvt like this.
  9. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Han sier nå at han har en CT som jeg kan få,og jeg har tenkt meg til Bkk i nov. men en CT til Bkk er jo 140 k poeng med Thai,andre muligheter her til 100k poeng? Vi er 2 da som skal reise, han sier at han vil ha 16 tusen for dette,syntes kansje det var litt dyrt?
     
    fuffen liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    16 tusen ferdig overført?
    Ser ikke helt poenget med og betale for overføringen, og i tillegg må CT brukes fra hans EB konto. 16 tusen er kanskje greit om han kan framskaffe resterende poeng og bestille 2 pers til BKK? Det er egentlig ikke lett å si hvor mye det er vert. Qatar har jo ofte hatt kampanjer til BKK i C der du feks kunne få 2for1 og kommet 2 personer OSL-BKK for rundt 20(ish+). Da opptjener du i tillegg poeng, så hadde nok ikke betalt mer en 16? heller litt mindre. Men igjen, som @Fredrik81 skriver. Hadde ikke solgt mine poeng+ CT for den summen jeg ville gitt for andres :cool:

    Trumf rate er en grei plass og begynne på syns jeg. Da betaler man 7199 for 100 tusen eurobonuspoeng. Så igjen må det jo vurderes om CT dobler verdien?(usikker på om jeg syns det gjør det i og med at det begrenser bruken litt)
     
  11. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    16 tusen og bestille fra hans konto,må nok da overføre resterende poeng fra meg og over til han. Og da blir det ca 1800,- i tillegg for overføringen,så da begynner det og bli dyrt syntes jeg da..
     
  12. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan ikke bare være jeg som synes at det gjør litt vondt å bruke av poengbunken? Jeg reiser kun privat og betaler mine turer med NOK for å opptjene til status. Booker jeg en bonusreise så hjelper ikke det til status. Så når familien drar på tur, så bruker jeg av "poengbingen" min og booker bonusreise til fruen og ungen. Så booker jeg en vanlig billett til meg selv (for å samle poeng og for å nå status) 2 forskjellige bookinger, men det funker alltid fint :)
     
    Baldrick, RoyceCrazy, Nanping and 3 others like this.
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha ja, du har et poeng.
    Hvorfor sløse de verdifulle tidspunktene du har på å fly bonus når du ikke tjener poeng... Er jo begrenset med tid man har til å tjene opp poeng:)
     
    bor_i_en_koffert and Guden like this.
  14. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Så det betyr at booker man en reise og betaler den med opptjente poenger, så opptjener man ikke nye poenger på denne bonusreise?
    Om man oppgraderer en Go-billett til en Biz-billett og betaler med bonuspoengene, hva skjer da? Opptjener man poenger kun for opprinnelig Go-billett, eller?
     
  15. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Man opptjener ikke poeng på en vanlig bonusbillett, kun best tilgjengelig. Hvis du oppgraderer gjennom Plusgrade med poeng eller cash får du opptjening etter plus-saver eller biz-saver. Oppgraderer du i lounge, innsjekk eller gate opptjener du ikke poeng etter ny klasse.
     
  16. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar da ble det litt klarere for meg. Men kunne du forklare litt nærmere hva du mener med "kun best tilgjengelig"
     
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Når man bestiller bonusbilletter hos SAS har man to valg:
    1. Rene bonusbilletter der man kun bruker poeng.
    2. Best tilgjengelig der kan man bruke poeng og penger. Snip20170320_3.png
     
    Ludo1000 liker dette
  18. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Den er grei, da skjønner jeg dette.
    Takker :)
     
  19. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    1. Rene bonusbilletter der man kun bruker poeng - Her opptjener du hverken poeng til status eller ekstra poeng

    2. Best tilgjengelig der kan man bruke poeng og penger - Her opptjener du både poeng til status og ekstra poeng (blir som å kjøpe en vanlig billett)
     
  20. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har en ide om hvordan man kan komme i kontakt med noen av de hundretusenvis av trumfere der ute som ikke overfører sine trumf-poeng til EB?
    Tenker at jeg godt kunne betalt 25% ekstra for å kjøpe ut disse. 1000 kr for 800 trumf-poeng må jo være en interessant deal for mange, vil jeg tro.
     
    Anton80 liker dette

Del denne siden