VG sak millionærer på bonuspoeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 09. mai 2019.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Christian Jostad og Tore Dyrseth er millionærer på bonuspoeng.

    Har ikke VG+ så kan ikke lese saken. For min del er at jeg mest glad i å bruke poengene og er alt for redd for forbedringer til å la 1mil poeng stå ubrukt på konto.
     
    watchaddicted and Shyneno like this.
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Haha, jeg er da Tore i artikkelen.
    Her brukes poengene over en lav sko. Prøver å alltid ha noen hundre k på konto tilfelle noe spennende dukker opp, men millionærer er nok mer et uttrykk fra journalisten. Men inntjeningen i året er ikke så langt unna da.

    Artikkelen ble opprinnelig laget av Dine Penger som var med oss en tur på OSL før vi dro hit: https://insideflyer.no/forums/threads/insideflyer-goes-bahamas-eller-er-det-bananas.12733/
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Du blir ikke rikere av å ha mange poeng. Er jo dumt om sas skulle gå konkurs eller om man plutselig ikke får booket First reiser med EB poeng lenger. Da blir man plutselig veldig mye fattigere selv med 1-3 mill poeng på sas kontoen.

    Bare å bruke opp poengene sine mens man har bra fordeler :)
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Utfordringen er å treffe «Goldilock zone». Enten reiser man så lite at det er vanskelig å oppnå status og poeng, eller så reiser man så mye at det er vanskelig å finne tid til å planlegge og bruke fordelene «fornuftig» (les: hoppe rundt verden i to uker på en første klasse bonusbillett).
    Den tråden vi virkelig trenger på dette forumet, er hvordan man kommer seg inn på den magiske gullhår-sonen i midten.
     
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Helt enig! Det er noe litt bortkastet å komme så langt i opptjening at tiden ikke strekker til å få brukt opp poengene. Den gyldne middelvei er tingen. Selv hører jeg hjemme i den kategorien som reiser en del, men som (foreløpig) må ta til takke med EBS. Skulle ønske at EB kom med et nytt nivå, slik som OW som har et bronsenivå. Det kunne SAS ha kopiert, slik at man fikk et nivå mellom dagens sølv og gull som ga noen ekstra perks. Slik jeg ser det i dag, er det egentlig peanuts å få EBS, mens spranget opp til EBG er en del høyere. Så å gjøre EBS om til et nivå a la bronse i OW og så ha et nytt EBS-nivå på for eksempel 25 flights/25000EB-poeng med for eksempel gratis setereservasjon og 10% flere opptjente poeng som noen av godene. Tror jeg snakker for flere her inne som befinner seg i et ingenmannsland statusmessig hvis dere skjønner. Motivasjonen hadde økt betraktelig hvis en slik forandring hadde kommet, i alle fall for meg.
     
    Maraug, kiev and Avixlo like this.
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Er ikke snakk om å føle seg rik, eller være rik på poeng.
    Om du leser artikkelen er det litt mer nyansert, men journalisten ville nok ha en clickbait:)
    Jeg bruker poeng som en full sjømann jeg, men tjener ofte mer poeng enn jeg kan bruke i perioder og da synes jeg det er fint å ha litt på bok. Enten for å booke Points/cash på longhaul i biz for å tjene grunnpoeng eller for å kunne bestille reiser til venner og familie som trenger.
    Vi har alle ulike preferanser, og vi ser nok litt forskjellig på verdien av poengene.
     
    Maraug, Finnks, jonss and 1 other person like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Nå må dere ikke glemme at @Tore kan sakene sine, og vi bør se opp til han for råd og veiledning:rolleyes:, han er nok den siste som kommer i klem, om poengene blir verdiløse i en uvirkelig verden(nesten SAS har forsatt kabin ansatt utfordringen i 2020)... Litt enig med sjæfen, bør ha litt poeng liggende på lur til noe spennende dukker opp, og vips et par klikk senere er du så å si poeng fattig på en F-award reise ;)
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikkje heile poenget å føle seg rik når ein flyg i dei fremre klasser, mens ein et og drikk ting ein normalt sett kun ser på TV?

    Men for min eigen del, så har eg stort sett 3-5 aktive bonusbookinger, men får sjelden tid til å reise på meir en halvparten av dei. Synes det er heilt genialt med fleksibiliteten på desse!
     
    Baldrick, sness, Fredrik81 and 6 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    ... og når man blir eldre kan man reise på alle, hvis mor ikke finner på at uthuset skal beises eller SAS streiker
     
    Erot, OyvindN, Earl and 14 others like this.
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Å være gavmild med poengene er også en mulighet, for jeg har booket min bror, svigerinna, nevøer og nieser til Nord på poeng, også booket jeg en kompis hjem fra Oslo i ei knipe i høst, så kan greit tjene litt mer sånn sett :)
     
    Maraug, drsyk and kiev like this.
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, blir jo endel turer på MC Fly Premium for familien som er spredt litt rundt i Norge. Det gir jo (forhåpentligvis) litt Karma-poeng i retur.
    Men mye av tidsklemma går på planlegging og leting etter CT turer på First, hvor turen helst skal se ut som sikksakksøm rundt hele jordkloden med minimum 18 stopp på eksakt 23 timer og 59 minutter.
    Og her kommer Goldilock zone inn: jeg forstår ikke hvordan de som samler nok poeng samtidig har tid til dette?
    Eller er det jeg som prioriterer feil?
     
    Xflipper, Finnks, drsyk and 2 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Du må jobbe mindre, og ikke ha barn. :)
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mente du å NAV`e?
     
    benjaminbr13 and kiev like this.
  14. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Må være spesielt å ha slik jobb at man reiser verden rundt på LYX klasse hele tiden og genererer millioner av poeng. Må jo bli dyrt OM man skulle ha tid til å ta ut noen poeng å reise for pga skattefordelen??
     
    kiev liker dette
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, akkurat, you nailed it!
    Heldigvis har ingen av bonustrillionærene tid til å reise på fritiden, så skattefordel eksisterer ikke.
     
  16. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Jobbe mindre kan kanskje la seg gjøre, men det med ikke barn er *litt* i seneste laget å komme med nå.
     
    Islending and holmen like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Jobbe akkurat så mye at du har god nok råd til å reise med poengene du opparbeider deg. Vi snakker jo om "The Goldilock Zone".

    Og ikke ha barn.
     
  18. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har booket det jeg skal reise i år, så fått meg MC choice nå etter å ha lest artikkelen. Man får gullkort nå dersom man bestiller, så nå blir det litt poeng å hente her også slik at jeg kan boltre meg på Spaanlegg i Skandinavia mellom C turene mine.
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Reiser utelukkende i privat regi. De aller fleste poengene genereres av kredittkort, trumf og annet. Ca 10% genereres av betalte flyturer
     
    jonss, Storbaba and TravelManBiz like this.
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke meningen å være festbrems her, men jeg må bare ærlig innrømme at dette er oppmerksomhet vi ikke trenger.. det er selvsagt min subjektive oppfattelse, men misunnelsen er stor og miljøpartiet de grønne får vann på mølla av slikt:eek:

    Fly har som mange kanskje vet et relativt lite totalt avtrykk (2 %) når det kommer til klimautslipp sammenlignet med bil (75%). Likevel er det flere og flere som mener det må begrenses i størst mulig grad. Et av virkemidlene er å avvikle bonuspoeng. Jeg sier ikke at det skjer i morgen, men strømningen er der fordi folk tilsynelatende liker å bli ført bak lyset.
    Som et eksempel kan dere lese dette innlegget i BT:

    https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/LAWRPP/forby-bonuspoeng-pa-flyreiser

    Og så blir spørsmålet, hvor får de ideen fra om at bonuspoeng må forbys pga. klima.. ikke vet jeg, men desto mindre oppmerksomhet denne lille hobbyen vår får, desto bedre.
     
    Last edited: 09. mai 2019
    phileas, AB69, Kaffen and 13 others like this.

Del denne siden