Dette er en tråd for de som ikke rakk EK159 morgenen den fjerde september. Del din traumatiske historie. Min egen kommer etterhvert.
Våknet, av en eller annen grunn, med et brak 0630. Alarmen var satt til 0415. Den har antagelig blitt pent avskrudd i søvne. 30 minutter før avgang. Vet ikke helt hva jeg tenkte. Jeg dura ut av Park Hyatt 0645, for å se om jeg kunne endre billetten til CPH 0830. Etter å ha blitt sendt frem og tilbake mellom Terminal 3 og Emirates HQ rett borti gata, hvor de ikke kunne gjøre noenting (apparently) så gav jeg opp, og tok kontakt med PCs Tryllereiser, som tryllet meg en billett med Lufthansa i natt. Kommer til Bodø ut på ettermiddagen i morgen.
Dæven... Stakkars. Det der er innmari kjipt altså. Og sykt dyrt. Håper festen i går var så bra at det var verd det.
Sjekket ut fra Park Hyatt nå. "So i see you have a reservation for a car 0445, that is probably 1645 right?" Det var nemlig 3 musketerer som skulle ta den sammen til flyplassen i dag tidlig. Men faktisk INGEN av de klarte å møte. Godt jobbet.
Sitter i en betal-lounge på DXB, sammen med @Zzzindre. Det blir EK047 til FRA, SK1636 til CPH og SK 1474 til OSL. Satser på at flyet er i rute fra DXB så jeg har en sjans til å rekke neste flight. Jeg får hvertfall testet økonomiklassen til EK
Min historie: Jeg våknet og så på klokka. Omegaen viste 09:30ish. Min første tanke var "FAEN I HELVETE!" Det er fire timer til jeg skal være på jobb, i Oslo. Jeg er i Dubai. Dette stemmer ikke helt. Etter de obligatoriske rundene rundt på gulvet mens man skriker "FAEN!", fikk jeg samlet meg litt. Jeg går til resepsjonen med ganske bestemte skritt. Å rekke jobben kan jeg i grunn bare drite i, så jeg ringer oppdragsgiveren og legger meg langflat. Der i gården møter jeg faktisk sympati, men det er jo ikke akkurat en intraskandinavisk rute som går en gang i timen jeg har bommet på. I resepsjonen begynner vi å prøve å legge opp en rute som ihvertfall kan få meg hjem, slik at jeg rekker neste jobb i morgen tidlig. Emirates flyr jo til en drøss med destinasjoner i Europa, problemet er bare at de flightene jeg fortsatt kan rekke, lander relativt sent. Løsningen blir til slutt å fly til Frankfurt, siden det kun var superdyre billetter i biz ledig til LHR og CDG. Denne billetten koster faktisk kun drøyt 3000,-. Fra FRA og hjem derimot er det verre. Her er det kun veldig dyre øhhhkonomibilletter igjen, eller en litt dyrere billett i C. Jeg tenker faen heller, og booker business. Litt moro må man jo unne seg når man først er såpass ute å kjøre. Cirka 10 lapper skulle Hansen ha, men det føles utrolig godt å bidra litt til de slunkne kassene hos europeiske flyselskap. Bil til flyplassen deretter, og nå sitter jeg i Marhaba-loungen på DXB, som forøvrig er en grei plass å være. Fortsettelse følger...
Jeg humrer her jeg står og takker min skaper for at dette ikke skjedde meg tirsdag morgen. For når jeg våknet litt før 04:00 på Hyatt og syntes 4 var tidlig - for så å skjønne at vi faktisk snakket om 02:00 norsk tid - ja det var som å få et slag i ..... Selv for en morgenfugl er 02:00 tidlig - men alternativet å våkne til vissheten om at man har mistet flyet... Huff
Og nå sitter jeg online ombord på EK047. Spurte pent om en op-up, men det lot seg dessverre ikke gjøre. Spurte derfor hvor mye de skulle ha for en betalt oppgradering. Flyvertinnen sa 2500 Dirham. Tøft tenkte @EB_mmats og jeg. Dette slår vi til på! Men dessverre viste det seg at prisen var i USD, og det er jo en del dyrere. En liten kommunikasjonsglipp mellom purser og flyvertinnen der, altså... Derfor sitter vi her, og nyter gledene sammen med de uvaskede masser! Ledig midtsete gjør situasjonen levelig.
Etter den søte kløe, er det bare å løpe rundt og veive hendene over hodet ... I feel your pain, brother(s) - (and sister, for å sitere fra Life of Brian). Nok en legendarisk MegaDO med andre ord .....
DEN følelsen man får når man sperrer opp gluggene og får fininnstilt nærsynet til å tyde tallene på vekkerklokka på nattbordet... og det står 06.30.. og flyet ditt drar om 30 minutter. DEN følelsen er vond, og jeg unner ingen, ingen ingen den følelsen. Noen sinne. Haha Så, fra å gå fra veldig oppgitt, til å rushe ekstremt (flaks at jeg i allefall husket passet i safen) så har jeg hatt en helt kurant dag poolside her på Radisson Blu Downtown. Hører rykter om lounge borti gata på Radisson Blu Royal, men for et kort opphold så er det egentlig helt okå. Room service middag fortært, nå: avslapning frem til pickup i 22-tiden. (har husket dobbel alarm og bestilt wakeupcall..) Sånn i tilfelle, liksom.