Viatrumf og kontaktlinser - ikke bli lurt!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kaijoar, 07. okt 2017.

Tags:
  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle bestille kontaktlinser i dag, og kom til å tenke på at Viatrumf jo gir noen prosenter i Trumf på kjøp på en rekke forskjellige linsebutikker på nett. Viatrumf er en av mine største kilder til bonuspoeng, så her tenkte jeg umiddelbart at det var poeng å hente. Prisbevisst som jeg er tok jeg turen innom prisjakt.no, og fant ut at Cooper Vision Biofinity som jeg bruker koster 185 kroner hos lensit.no, og 190kr hos lenson.com. Dette er svært gode priser, og ca halv pris sammenlignet med de fleste konkurrentene. Sistnevnte har jeg brukt før, og det fungerte utmerket.

    Jeg logget inn på viatrumf, og derfra videre inn på de respektive nettbutikkene. Til min store overraskelse var linsene nå over dobbelt så dyre i begge butikkene, lensit skulle ha 385kr per pakke, mens lenson skulle ha hele 405kr for en pakke. Altså høyere priser enn det jeg måtte betalt hos lokale optikere...

    Jeg trodde først at det kunne være noe tull med antall esker, og at det var der problemet lå. Men nei, her har nettbutikkene en laaaangt lavere pris dersom man går inn på sidene deres via prisjakt.

    Forøvrig var prisene de samme om jeg gikk inn på siden via ViaTrumf, eller direkte via nettbutikkens URL. Det var kun via Prisjakt jeg kom til de gode (og korrekte) prisene.

    Er dette vanlig praksis hos nettbutikkene, og legger Prisjakt opp til at det skal være mulig for butikkene å spesialtilpasse priser for kunder som klikker seg inn via Prisjakt? I så fall er jo prisstatistikkene fullstendig villedende. Kan det være at man kan oppleve det samme ved bestilling av hotell eller andre produkter med ViaTrumf?

    Oppfordrer alle til å være på vakt!
     
    jonss, Kalsnes, NoLimit and 3 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener at akkurat dette eksempelet der prisen faller på linser har vært oppe i forbrukerprogrammer på TV for noen år tilbake. Der det også ganske konsekvent viser seg at prisene faller når en først gjør søk på tjenester som prisjakt.
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,710
    Bonuspoeng:
    183
    Benytter du deg av prisjakt så er det ofte de priser seg lavere akkurat mot prisjakt motoren. Det er spesielt med linser dette skjer :) Har ingenting med viatrumf å gjøre.
     
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir dyre bonuspoeng å handle gjennom EB portalen. Finner alltid produktene jeg trenger billigere andre steder, f.eks. på prisjakt.

    Tid er penger :)
     
  5. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Har erfart det samme selv. Bruker kontaktlinser.no for å sjekke priser og da er prisene mye lavere enn å gå direkte inn på nettbutikkene.

    Det som er fint er at du kan gå via kontaktlinser.no inn til nettbutikken, f.eks. misterspex.no som jeg bruker. Legg varene i handlekurven. Deretter åpner du en ny tab i nettleseren og logger inn på viatrumf.no, inn på nettbutikken og da ligger kontaktlinsene i handlekurven til rabattert pris. Har gjort dette flere ganger og fått godt med Trumf og den lave prisen på linser.
     
    Axxsv, Shyneno, markus and 7 others like this.
  6. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Opplever ikke noe slikt med hotell.
    Jeg gjør uansett all søk og kartlegging på f.eks Expedia direkte hos dem først, deretter lukker jeg den fanen, og går inn på nytt via viatrumf. Samme priser da.
     
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset!
    Prøvde fremgangsmåten du beskrev nå, og om jeg da får 9,5% trumf, i tillegg til beste markedspris, er dette en meget god deal :)
     
  8. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Det står "Husk å starte med tom handlevogn" når man går inn på siden, men dette er verdt et forsøk da jeg ser prisforskjellen blir stor. Skal bestille noen linser nå.
     
  9. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Det har fungert fint i noen år å først gå via prisjakt.no eller kontaktlinser.no til misterspex og lukke fanen, deretter åpne ny fane med viatrumf til misterspex og starte fra tom handlekurv, prisen er like lav som gjennom førstnevnte sider.

    MEN, da jeg kjøpte linser tidligere i år fikk jeg avvist av misterspex i viatrumf en stund etterpå, så det funker trolig ikke lenger.
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,710
    Bonuspoeng:
    183
    Gå for ExtraOptical. Fungert hver gang, de sender også ut trumfen 2-3 dager etter du har bestilt :)
     
    jonss and 1884derby like this.
  11. Meg

    Meg Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Kopier lenken du får inne på Prisjakt først. Gå så inn på Viatrumf og videre inn på nettbutikken. Lim inn URL.

    Slik unngås ev. ‘Tom handlekurv-problematikk’.
     
  12. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Da hadde jeg forsøkt med en klage til Viatrumf.
     
    Grooo liker dette
  13. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Nyttig!
    Fant samme tvilsomme oppførsel hos LensOn.
    Tilbud om 528kr pr. linsepakke via Prisjakt,
    "Tilbud" på 699kr pr. pakke via Viatrumf.
    Brukte prosedyren ovenfor, og fikk både tilbud og registrering i ViaTrumf.
    Storartet!
     
    Grooo liker dette
  14. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Må innrømme jeg tok en tur innom Extra Optical også, etter anbefalingen til @paramberg .
    De bekreftet handelen i ViaTrumf på under en time. Slikt liker vi!
     
    1884derby and paramberg like this.
  15. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Har god erfaring med både briller og Trumf fra ExtraOptical gjennom mange år. Latt seg også kombinere med rabattkoder så langt :)
     
    jonss liker dette

Del denne siden