Jeg bruker viatrumf nesten utelukkende i incognito modus, da starter du med en "fersk" browser, med mindre risiko for at kjøpet du foretar deg blir kreditert en annen kilde som du har vært inne på tidligere.
Jeg finner stort sett det jeg skal bestille først. f.eks hotellet på expedia
åpner icognito fane, logger inn på viatrumf, går inn på expedia derifra, booker, og så lukker icognito - aldri hatt noen issues med dette.
Inkognitomodus lar deg surfe på nettet uten at nettleseren lagrer noen av din historikkinformasjon. Du åpner i hovedsak et nytt nettleservindu som aldri har blitt sett på internett før - fordi det ikke er noen informasjonskapsler, er du ikke logget inn på noen nettsteder. Når du lukker et inkognitovindu så stemmer det at all informasjon om den borte, men den tar jo vare på alle informasjonskapselene mens sesjonen er åpen.
Eneste forskjell fra vanlig modus er igrunn at den ikke tar med historikk når den åpnes og ikke lagrer historikk når den lukkes
Viatrumf skriver også dette på sine sider:
https://viatrumf.no/faq#service-item-3-3
For å sikre at ViaTrumf klassifiseres som «siste henvisning» for et salg slik at vi kan registrere kjøpene dine korrekt, må vår informasjonskapsel være den siste som ble plassert på datamaskinen din før et kjøp. Andre nettsteder, blant annet prissammenligningssider og kupongsider, bruker informasjonskapsler som kan overstyre ViaTrumf-informasjonskapselen. Dette betyr at de får betalt for kjøpet ditt i stedet for oss – og du vil da ikke motta din Trumf-bonus.
Vi anbefaler derfor at brukere fjerner informasjonskapsler fra datamaskinen før de klikker seg gjennom til ViaTrumf.
Icognito er den letteste måten å gjøre det på
Last edited: 08. nov 2017