VIA Egencia: Hva er viktigst for businessreisende i dag?

Tråd i 'Nyheter' startet av SASlovah4evah, 17. nov 2014.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Forøvrig så har SAS sagt at de gjerne skulle ha sett en SAS-only fast-track på OSL, men at flyplassen ikke ønsker dette.
     
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noen stor forskjell i plass mellom selskapene, men nå er det lenge siden jeg har flydd med DY.
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Sa de hvorfor?
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vært helt strøkent, med trapp rett opp til stua.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo en kjensgjerning at OSL mangler m², så de ønsker nok ikke å prioritere egen fasttrack til SAS av plasshensyn.
     
  6. OSL - do you need any other arguments liksom :p De vil jo knapt ha flyselskapenes kontorer innendørs. Helst skulle de nok sett at crewrommene var i telt utenfor, til fordel for noe i kategorien "kjøpesenter" :)
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som ikke helt forstår arealproblematikken? For øvrig bør vel flyselskaper være glade for butikker osv, for ellers måtte de dekket opp frafallet av bortimot 60% av inntektene til flyplassen.
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Noe beveger vi jo oss litt bort fra topic, men jeg blir stadig forundret over kommentarer på mengden forretningsareal på OSL. I forhold til stort sett alle andre flyplasser på samme størrelse og over, som jeg har hatt gleden av å besøke, har OSL relativt få butikker.
     
    GinTonic and TOS like this.
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Lurte mer på om SAS sa hvorfor de ville ha en egen fast track.. Jeg synes fast tracken i det siste alltid har vært fast, og om det skulle være litt ventetid er det vel ikke utenkelig at dette er SAS-kunder (som jeg tipper brorparten av FT-brukerne er)?

    Men de kan kanskje spare penger på det?
     
  10. Man kan jo fint ha haugevis av butikker bare man har plass nok, uten å ta av plassen til gates og sitteplasser for passasjerer. OSL virker å nedprioritere sistnevnte. Har nå reist rundt i Europa de siste årene, synes ikke jeg har opplevd mange andre flyplasser med så få gates og sitteplasser ifht planlagt trafikk som OSL. Dessverre, for jeg bruker OSL alt for mye ifht hva jeg egentlig ønsker meg :p Pleier alltid å gi min sitteplass til eldre, folk med barn etc. Så står man nu der. Som ei gate-reka.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har pitch 32-30 mens Norwegian har 30 på de jeg har sjekket tidligere.
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Sorry har vært på jobb..
    Det var som svar på en "mysas idea". De sa de gjerne hadde en egen sas fast track som de har på cph, men at OSL ikke ville dette pga plassmangel.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan ikke være SAS A320 eller 738 som har 32 i Pitch. SAS har en treseter mindre enn det Norwegian, de maskinene som har "best" plass har 181 seter siden SAS har fjernet ett vindussete ved nødutgangen over vingene, men antall seter i maskinene som har 181 vs 183 seter og pitchen er jo likevel det samme med mindre du sitter på 17 A eller F. Den maskinen som har 180 seter har ett skap foran til høyre, så det blir ikke bedre pitch i maskinene som har mindre seter.

    Så at pitchen på papiret er 32 eller bedre enn Norwegian er ikke korrekt. Men det kan jo hende at SAS har tynnere Recaroseter enn det Norwegian har slik at det kan oppleves som at det er bedre plass, men for å være helt ærlig, det tviler jeg veldig sterkt på.

    Man kan uansett være enig i at det å stappe maks lovlig seter i maskinene er langt fra komfortabelt når det er fullt
     
    Last edited: 25. nov 2014

Del denne siden