Ville dere gjort en Diamond MR?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fnate, 20. mars 2016.

  1. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Pent, har du spurt om dette ved innsjekk eller gate?
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Spør ved servicesenter vanligvis. Hvis ikke ved innsjekk antar jeg, der servicesenter ikke er tilgjengelig. Senest i dag på Gardermoen fikk jeg byttet til en tidligere avgang. Hadde SEA-FRA-OSL med LH, og en separat billett videre med SAS innenriks i Go (billigste sort). Gikk rett til servicesenteret så snart jeg hadde bagene, var ca ~40 min før avgang på flyet (som gikk 3 timer før det jeg egentlig hadde booket). Spurte om jeg ikke kunne få bli med på det tidligere flyet, og fikk da som svar "ok, vi gjør et unntak for deg" som svar. :) Slik kundeservice verdsetter jeg utrolig høyt.
     
    tobeornot999, jayeff, chrt and 6 others like this.
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Eller:
    Jeg-ser-din-flight-har-høyt-belegg-og-later-som-det-er-status-som-gjorde-det.
    God selger/kundebehandling :D

    Ble fortalt ved gate en gang at de ikke kunne endre uten en god grunn (belegg), selv om de gjerne ønsket. (Ellers ville vel diamantkunder spekulert i dette, og gitt SAS en del inntektstap?)
     
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    milehigh and RoadKing like this.
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takk... leste om det nummeret for en stund siden. Var det deg? Uansett altfor sent. Men tusen takk.

    Til dere som opplever skikkelig god Diamond service - det er bra. Det er skikkelig, skikkelig bra. At dere får booket om i hytt og pine er jo outstanding... det har jeg vel ikke hørt om noen andre som gjør i Europa. Og oppgraderingene høres skikkelig bra ut. Da er det tydelig at det er et betydelig steg opp fra Gold til Diamond, slik det bør være :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kort sagt, så er det lettere å akseptere et avslag, når det er pakket inn i silkepapir, enn om det er kastet etter deg som en haug skit :)
     
    tobeornot999, wilhelm, Are and 7 others like this.
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    gammel tråd, men nytt tema, på en måte....

    er gold og for nøyd med det sånn sett, men nå har det seg sånn at jeg grunnet noe poeng jeg fikk inn ekstra vurderer å gå for diamond, uten at jeg har flydd nevneverdig siste året.:confused:
    opptjeningsperiode 01/06-31/05.

    følgende intrikate regnestykke;
    har pr i dag 48 000 og kvalifisert for ny gold periode.
    får inn 4000 poeng på sas mc
    tenker jeg får "nytt" kundeforhold og 20 000 poeng om jeg søker om amex platinum i april/mai. (har vært kunde nå, og må vente 3(?) mnd før ny søknad)
    omsetter garantert for 100k på mitt dnb saga og får dermed 10 000 poeng derfra før juni.

    dvs enkelt si at med poengene jeg har i dag, samt ovennevnte kredittkortpoeng mangler 8000 for diamond.

    hva er deres beste tips for å få inn disse poengene? letteste, og sykeste hadde vært å smelle inn 100k til i omsetning på dnb og fått poengene derfra, men så er det jo helt klart kjekkest å fly da....(kanskje ikke akkurat i disse dager men)

    takker på forhånd for innspill.
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror kanskje jeg hadde ventet til jeg hadde brukt for Diamond status. Det er vel ganske langt frem til "normalitet" igjen - og det er jo i oppgraderinger, god prioritet ved irregularities med SAS at det har noe for seg for diamant status. Hvor mye SAS skal du fly de neste fra 12-24 måneder frem ?
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige gang jeg kvalifiserte til EBD tok jeg en MR i Biz med LH OSL-FRA-LHR-FRA-OSL til 6000 kroner for 8000 poeng for å bikke over grensen. Spiste og drakk for minst det beløpet på turen ;). Men spørsmålet er jo om dette er mulig før utløpet av mai slik situasjonen er nå.

    Mener du at det er mulig å få 2x20.000 fra Amex innenfor en opptjeningsperiode bare ved å si opp i 3 mnd?

    Selv har jeg slengt en voucher på 17.000 kroner i potten og bestilt meg en ego helgetur til HND med Biz en vei og Plus den andre for å tjene de siste 20500 poengene til EBD i september. Men hvis Amex-stuntet funker kan jeg jo bruke disse pengene på noe annet.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    For min del er det mer avgjørende at jeg kan holde madamen og datteren min med gull enn hvor mye jeg kommer til å reise frem til september 2022. Men jeg håper jo at det skal bli *litt* mer enn i 2020 :)
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Lite vits i status i disse dager. Men ser man framover så får man håpe det er verdt det.
     
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man vanligvis reiser sammen er det bortkastet å oppgradere partneren med gullkort. Man får jo med seg en gjest.

    Jeg ble diamant for første gang, og merverdien har ikke helt vært der synes jeg. Link til F&F-salg og invitasjon til A350-visning på gardermoen var litt kult, men ikke noe jeg ville brukt masse penger på å oppnå. Gull er "bra nok". :)

    Ser at man slipper gebyr ved å booke bonusreise med sas kundeservice, men gjelder det CT også nå? Gratis drikke i Go har vi ikke hatt bruk for da vi stort sett flyr plus. Lounge ved ankomst har heller ikke vært interessant for oss.
     
    leeds1979 liker dette
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    nei, det amex kortet jeg har nå, er premium fra 30000xtra poeng kampanjen.
    mener dog amex synes jeg ikke er "ny" kunde om jeg oppgraderer. mulig jeg tar feil?
     
    Rscott liker dette
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    joda, er sånn sett enig, men med normalt flymønster innenlands opptjener jeg gold på legs eller evt poeng sammen med nevnte kredittkort. kommer skjelden i nærheten av diamond og lurte på å hoppe på nå.
    ser ikke for meg at jeg kommer over +/- ca 55000 på en normal opptjeningsperiode
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette er litt individuelt. Vi reiser en del hver for oss, og også ofte med andre par. Da er det nyttig å kunne ha en gjest hver. Jeg har til og med vært ute for en episode hvor de ikke godtok min status så kona måtte gjeste MEG inn :)

    Også veldig nyttig for datteren min som studerer i utlandet å kunne ha med ekstra bagasje ++.

    Ellers så er jeg enig i at det er for lite ekstra fordeler med EBD vs EBG. Kanskje det at poeng ikke går ut på dato også, nå som saldoen nærmest flyter over.
     
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    trodde det var 1 gull og 1 sølv du kunne gifte?
    er det 2 gull?
     
  17. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er bare ett gull, men med litt planlegging så klarer du nesten å holde to personer gående. Hvis du registrerer gavegull første dagen i ny periode for mottakeren så er det gyldig i to år. Deretter får de kortet annenhver gang. Jeg sier nesten fordi det er grace og usynkrone inntjeningsperioder som gjøre at de risikerer å gå noen måneder uten.
     
  18. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    aha, jeg skjønner.
    det blir nok for mye excel til at jeg evt orker å gå i gang med som argument:p
     
    Rscott liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er veldig interessant tema. Jeg har nytt år nå 1/2. Er EBD og får vel beholde statusen og den teller mot EBG Life som jeg har forstått.
    Slik utsiktene er, ser det dårlig ut for mye reising i året som kommer. Som andre har jeg mer poeng enn jeg greier å bruke og bruker dem flittig på Plus for Go fra SAS MC. Enn så lenge utgjør da også status og klasse null og niks innenriks.

    Så lurer jeg på, skal jeg gå for Amex Elite? 335kr/mnd?

    Hva får jeg? CT ja, det har jeg allerede og når får jeg brukt de(n)?

    Jeg kan/gidder ikke sitte oppe på natta og vente på slipp til dit jeg vil for så å tilbringe timer i telefonkø for endelig å snakke med inkompetente svensker.

    Jeg kan/gidder ikke reise hvor som helst når som helst og med hva som helst (eller i hvilken som helst klasse på langdistanse).

    Og jeg vil helst ha med madammen.

    Ikke vet jeg om poengene vil være verdt 5 sure sild om et års tid heller.

    Så jeg har kommet til at Elite får vente, til utsiktene blir bedre.
     
    Last edited: 14. jan 2021
    TomF66 liker dette
  20. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig dette skulle være postet i en av de andre amex trådene roadking?
     

Del denne siden